Redaksjonen. Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Denne selvkjørende bussen skal testes i Norge i år Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Om dagskiftet til drosjeneringen er regulert som vanlig vil følgendes bilisme oppstå for å frakte en person. Vaktavløyser kjører inn mot sentrum for å overta drosjebilen der det er billigst å parkere. Sjåfør fra nattskiftet kjører heim. Drosjen stiller seg opp, kjører ut for å hente en kunde, kjører kunden dit bestillingen går, kjører tilbake for å spise en donuts med likesinnede. Dette blir det kø av, i rush tiden ! Et annet senarie kan tenkes. Sjåføren er vennleg og henter den nye sjåføren med avslått taksameter, fordi det er så mykje kø. Selvfølgelig blir den som går av skiftet skysset heim, som er på andre siden av byn. Det er ikkje umulig at 100-300km blir kjørt før en pasasjer har flyttet seg 10 kvartaler. I rushtrafikken, med diesel og piggdekk for den økte effetivitet og sikkerhet. Dette er jo et kjekt case for operasjonsanalyse. Man kan også forestille seg at sjåføren har delt omsorg, en postboks på prix og rabatt kort, ha, ha..... Blir stor forskjell på å ha en autonom flåte med Uber innkoblet. Dette blir noe annet enn en Tesla med null utslipp på 2 500 kg, 0-100 på 3,7, med 250 som toppfart, og gratis parkering. Dette skiftet kommer kraftigere en den industrielle revolusjon, og krev politikere fra etter opplysningstiden. Endret 24. april 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ja den var jammen meg en designperle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå