LMH1 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Vet noen hvordan man spiller av ekte 4k blueray? http://www.blu-ray.com/4k/ Har Asus BW-16D1HT som brenner opp til 128 GB plater. Men en 50 GB MPEG5\H.265 klarer den ikke å lese av? Finner så langt: http://file.org/extension/mpeg5 men får advarsel å laste ned sysplayer. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Du må ha en Ultra HD Blu-Ray spiller. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Det gir elendig svar, har produsentene valgt å kryptere 4k platene slik de kun kan spilles på 4k blueray spillere? Ellers må man skaffe blueray drev som støtter HDCP v3 eller bedre? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Det er som oftes slik at ny teknologi krever nytt utstyr. Har du sett mange Blu-Ray filmer på DVD-spilleren din? Eller spillt av mange DVD-filmer på CD-rom'en din? Bruk hodet! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Det er noe helt annet, dette er ikke Archival Disc heller. Så du bruker ikke hode ditt noe bedre, blueray XL er nyere format en dagens 4k filmer. Så dine meninger henger ikke på greip. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 UHD BD shippes med AACS 2.0 DRM noe programmene du forsøker å spille den av med antageligvis ikke støtter. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 UHD BD shippes med AACS 2.0 DRM noe programmene du forsøker å spille den av med antageligvis ikke støtter. Endelig fornuftig svar, men kan du gi mere detaljert svar? Er det krypteringen som gjør maskinen blueray platen ikke vil vise disken? Windows 10 etc? Hvor ligger problemet annet en AACS 2.0 DRM da jeg ikke får noe informasjon i det heletatt om disken, kan platen leses av i linux? Etc andre måter å få vite hvor mange GB disken har? Selv om disken er kryptert tror jeg det er vanskelig å kryptere den så bra at det ikke er mulig å vite hva slags disk det er snakk om men tviler på det er 200 GB plate dette, antagelig 50-100 GB. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) BD-XL kom som standard i 2010, Ultra HD BR i slutten av 2015. Like tøff i trynet nå? http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/blu-ray-disc-formats-ultra-hd/ Edit: Ultra HD Blu-rays will come in three different capacities and read times: 50GB with 82 Mbit/s, 66GB with 108 Mbit/s and 100GB with 128 Mbit/s. Endret 23. april 2016 av Omnithunder Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Bruk hodet! Like tøff i trynet nå? Kan du ta en litt vennligere tone? Så vidt jeg forstår er det ikke noe problem å fysisk lese innholdet på plata, slik man får i eksemplene dine. Problemet er heller å få dekryptert innholdet i en avspiller. Helt siden DVD har platene vært besudlet av produsentenes kontrollsyke adferd. De var riktignok ganske amatører på kryptering i starten. En av de største norske IT-heltene, 14-åringen DVD-Jon, tok jo knekken på de på gutterommet. Krypteringen av UHD-BD regner jeg med er relativt vrien å kurere for kontrollsyken. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Bruk hodet! Like tøff i trynet nå?Kan du ta en litt vennligere tone? Så vidt jeg forstår er det ikke noe problem å fysisk lese innholdet på plata, slik man får i eksemplene dine. Problemet er heller å få dekryptert innholdet i en avspiller. Helt siden DVD har platene vært besudlet av produsentenes kontrollsyke adferd. De var riktignok ganske amatører på kryptering i starten. En av de største norske IT-heltene, 14-åringen DVD-Jon, tok jo knekken på de på gutterommet. Krypteringen av UHD-BD regner jeg med er relativt vrien å kurere for kontrollsyken. DVD Jon knakk aldri DVD DRM'en, han lagde bare GUI til et allerede eksisterende program som knakk den. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ja, når du sier det så husker jeg det. DeCSS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå