Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sperret internett :(

Anbefalte innlegg

Gutt på 18 år med en gal mor som har settet opp en sperre på internettet (slik at hun velger når den går på, og er 4-8 timer).som dere vett er dette retarda. Noen tips på hva jeg kan gjøre? Mulig å sette opp egen router?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gutt på 18 år med en gal mor som har settet opp en sperre på internettet (slik at hun velger når den går på, og er 4-8 timer).som dere vett er dette retarda. Noen tips på hva jeg kan gjøre? Mulig å sette opp egen router?

Hvis det er en sperre i routeren, er det bare å resette den. Husk å sette samme trådløs-innstillinger igjen etterpå, da...

Lenke til kommentar

Hvis det er en sperre i routeren, er det bare å resette den. Husk å sette samme trådløs-innstillinger igjen etterpå, da...

Hvis mor har klart å sette opp en slik sperre, så klarer hun helt sikkert ikke å finne ut at den er brutt...

Hvis mor er gal, så er dette veien å gå: Få henne umyndiggjort, bli oppnevnt som verge og plasser henne på institusjon :-)

Regn med at prosessen tar noen år, og at du ikke nødvendigvis vinner frem.

Lenke til kommentar

Du skal være glad for at du har en slik mor! Hun mener nok at du sitter for mye på PC'en din, så det beste er at du snakker med henne og finner en kompromiss.

Er faktisk ingen grunn til det, var litt før siden hun mente at jeg satt for mye på pcen, men nå er det ikke slik. 

Lenke til kommentar

Hvis mor har klart å sette opp en slik sperre, så klarer hun helt sikkert ikke å finne ut at den er brutt...

Hvis mor er gal, så er dette veien å gå: Få henne umyndiggjort, bli oppnevnt som verge og plasser henne på institusjon :-)

Regn med at prosessen tar noen år, og at du ikke nødvendigvis vinner frem.

hahahah skal prøve på dt ja :)

Lenke til kommentar

oki, har ikke manualen lenger, men antar hvis jeg resetter den kan jeg finne brukernavn og passord på google?

Lenke til kommentar

Du skal være glad for at du har en slik mor! Hun mener nok at du sitter for mye på PC'en din, så det beste er at du snakker med henne og finner en kompromiss.

Er faktisk ingen grunn til det, var litt før siden hun mente at jeg satt for mye på pcen, men nå er det ikke slik. 

Så da er det vel ikke så stort problem heller da?

Lenke til kommentar

oki, har ikke manualen lenger, men antar hvis jeg resetter den kan jeg finne brukernavn og passord på google?

Tror du virkelig ikke din mor har endret brukernavn og/eller passord på routeren, hvis hun er kapabel nok til å sette opp sperrer? Når hun finner ut av hva du har gjort, tror du da det blir mye internett på deg i fremtiden? Bli voksen og snakk med din mor!

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...