Villfaren Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Hei. Prøver å bruke displayport, og som regel får eg No signal når eg kommer til win 10 innlogging. Bruker eg tv med hdmi og displayport samtidig så ser det ut til å fungere best, selv om eg også her mister signalet av og til .. HDMI er dønn stabilt så tydelig at det er displayporten. Ser at det er mange som sliter med dette, og eg sliter med å finne noen tips som fungerer.. Eg trodde i går at eg hadde løsningen ved å forandre pci slots til Gen 3, men det var en midlertidig fiks.. Noen som har noen ideer ? Skjermen eg bruker er g2460Pg Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Hiver meg på denne da jeg har samme problem selv. Kjører 4 skjermer 3 av de med DP. Hos meg skjer det som regel etter at skjermene har vært av en stund type over natten, og jeg får no signal når jeg beveger musa for å slå de på igjen. Noen ganger kommer 1 eller 2 skjermer på, andre ganger ingen, litt hipp som happ. Av og til får jeg de på ved å fysisk slå de av og på en eller flere ganger, men noen ganger må jeg rett og slett bare restarte.Jeg har googlet litt og funnet ut at dette er tydligvis et windows problem. DP oppfører seg som en PNP (plug and play) enhet. Så når skjermen blir slått av blir den "koblet fra" og windows tror den ikke kommer tilbake igjen, så windows "glemmer" den til windows får beskjed om at den er koblet til igjen. Og her skjer problemet, windows får av og til ikke signalet om at skjermen er koblet til/slås på igjen og ender derfor opp med no signal.Det er flere "løsninger" der ute som virker for noen, men jeg har ikke funnet noen som virker for meg. Det eneste jeg ikke har prøvd er å kjøpe meg 3 DP-HDMI adaptere å koble skjermene til via hdmi porten isteden. Blir å legge inn en bestilling på noen slike i dag tipper jeg.Du kan jo prøve noen av tipsene jeg har funnet visst ikke du har testet de allerede:1. Slå av "DisplayData Channel Command Interface" (DDC/CI) i skjerm innstillingene på skjermen. Dette skal visstnok sørge for at windows ikke ser om du skrur av skjermen, og vil derfor "alltid være tilkoblet"2. Noen skjermer har visst en annen setting også som kan hete noe sånt som "keep DP alive/active" eller noe i den duren, (min har det ikke). Slår man denne på skal det visstnok hjelpe.3. La windows slå av skjermen(e) etter x min isteden for å slå de av fysisk selv (skal visstnok holde "koblingen" aktiv).4. Denne har jeg ikke testet, men det går ut på å loade EDID informasjonen fra en fil isteden for skjermen. Jeg tror det er bare utvalgte nvidia kort som har denne settingen i kontrollpanelet som beskrevet her: https://sites.google.com/site/ebobster/stuff/displayportblankingHar ikke den settingen selv og har ikke googlet hvordan jeg ellers kan få det til enda.5. Noen har dette problemet også med HDMI og der er det et tips som hjelper og det er å tape over pin 19 på HDMI kontakten som styrer "hot plug detect". DP har også en hot plug detect pin, og det er nr 18. Men det skal visstnok være nesten umulig å blokke denne med tape, da koblingene rett og slett er for små. Men kan jo prøves..Som sagt så har jeg ikke funnet noe som funker for meg og skal derfor prøve med adaptere. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Hiver meg på denne da jeg har samme problem selv. Kjører 4 skjermer 3 av de med DP. Hos meg skjer det som regel etter at skjermene har vært av en stund type over natten, og jeg får no signal når jeg beveger musa for å slå de på igjen. Noen ganger kommer 1 eller 2 skjermer på, andre ganger ingen, litt hipp som happ. Av og til får jeg de på ved å fysisk slå de av og på en eller flere ganger, men noen ganger må jeg rett og slett bare restarte. Jeg har googlet litt og funnet ut at dette er tydligvis et windows problem. DP oppfører seg som en PNP (plug and play) enhet. Så når skjermen blir slått av blir den "koblet fra" og windows tror den ikke kommer tilbake igjen, så windows "glemmer" den til windows får beskjed om at den er koblet til igjen. Og her skjer problemet, windows får av og til ikke signalet om at skjermen er koblet til/slås på igjen og ender derfor opp med no signal. Det er flere "løsninger" der ute som virker for noen, men jeg har ikke funnet noen som virker for meg. Det eneste jeg ikke har prøvd er å kjøpe meg 3 DP-HDMI adaptere å koble skjermene til via hdmi porten isteden. Blir å legge inn en bestilling på noen slike i dag tipper jeg. Du kan jo prøve noen av tipsene jeg har funnet visst ikke du har testet de allerede: 1. Slå av "DisplayData Channel Command Interface" (DDC/CI) i skjerm innstillingene på skjermen. Dette skal visstnok sørge for at windows ikke ser om du skrur av skjermen, og vil derfor "alltid være tilkoblet" 2. Noen skjermer har visst en annen setting også som kan hete noe sånt som "keep DP alive/active" eller noe i den duren, (min har det ikke). Slår man denne på skal det visstnok hjelpe. 3. La windows slå av skjermen(e) etter x min isteden for å slå de av fysisk selv (skal visstnok holde "koblingen" aktiv). 4. Denne har jeg ikke testet, men det går ut på å loade EDID informasjonen fra en fil isteden for skjermen. Jeg tror det er bare utvalgte nvidia kort som har denne settingen i kontrollpanelet som beskrevet her: https://sites.google.com/site/ebobster/stuff/displayportblanking Har ikke den settingen selv og har ikke googlet hvordan jeg ellers kan få det til enda. 5. Noen har dette problemet også med HDMI og der er det et tips som hjelper og det er å tape over pin 19 på HDMI kontakten som styrer "hot plug detect". DP har også en hot plug detect pin, og det er nr 18. Men det skal visstnok være nesten umulig å blokke denne med tape, da koblingene rett og slett er for små. Men kan jo prøves.. Som sagt så har jeg ikke funnet noe som funker for meg og skal derfor prøve med adaptere. Eg skjønner ingenting. Installerte Windows 10 på nytt igjen, denne gangen med skjermen tilkoblet, sist eg installerte hadde eg tv pga skjermen ikkje var i hus enda.. Men no har alt virket siden eg postet første post. Eg slår av skjer, pc ut og inn med kabler og alt virker.. Tilfeldigheter eller kan det ha noe med drivere/måten alt stiller seg inn på osv? Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Aaah, sånn å forstå. Nei, ikke tilfeldigheter. Når du innstallerte først med tv, ble den satt som hoved skjerm, med mindre du fjernet kabelen fra tv'en eller endret i innstillingene når du koblet til skjermen så var tv'en fortsatt hovedskjerm. Tipper det var det som skjedde og du fikk derfor no signal på skjermen når du starter opp (bare 1 skjerm er aktiv helt til du logger inn). Riktignok skulle signalet komme på igjen på skjermen når du er logget inn i windows da. Jeg tror jeg missforsto litt, i ettertid ser jeg kansje at du mente når du starter opp maskinen (?). Men hos meg skjer det hele tiden, etter skjermene har vært slått av en stund. Så jeg er ikke like heldig med mitt problem, men la inn bestillling på 3 DP-HDMI kabler til 350,- spenn tilsammen i natt så da regner jeg med det blir saker etterhvert.. Men det kan hende du opplever samme problem om du har både tv og skjermen på og du slår av skjermen en stund og prøver å slå den på igjen (eller setter tv som hovedskjerm igjen og gjør det samme), bare slik du er klar over det. Hiver du på en DP skjerm til f.eks tipper jeg du får samme problemer som meg (og haugevis med andre). Husker ikke om det skjer med bare 1 DP skjerm tilkoblet eller om man må ha flere skjermer tilkoblet for at problemet jeg opplever oppstår men. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 No har eg prøvd noen dager, og den har ikkje feilet en eneste gang etter at eg installerte med skjermen tilkoblet. Så eg banker i bordet, og krysser fingrene for at den virker! Men noe bugs er det uansett, for skjermen fungerte av og til etter at Windows blei installert menst Tv var tilkoblet. Hvordan er det om du bruker PD-HDMI, mister du 144hz eller gsynch da ? Eller er det slik eg har forstått at det er kun om det er under 1.2 versjonen av hdmi ? Tror ikkje eg har flere DP på kortet så slipper no unna fristelsen med å kjøre 2 skjermer.. Med mindre det går an å kjøre DP og HDMI samtidig da og få brukt 144hz og g-sync ? Hvordan gikk det med deg foressten ? Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 (endret) 144hz og gsync tror jeg det bare er mulig over DP, såvidt jeg husker. Kansje det er mulig over hdmi 2.0 (?).Du kan bruke DP og HDMI samtidig, men 144hz og gsync får du bare på DP som sagt.Jeg venter fortsatt på kablene i posten. Kjøpte på ebay for å spare litt penger, så da tar det litt tid før de dukker opp i posten. Får jo nesten 3 slike kabler for prisen av 1 her i norge så. Også fant jeg vel ingen DP-HDMI KABLER, men bare adaptere her i norge. Og hadde jeg kjøpt det måtte jeg kjøpt 3 stk og fortsatt måtte kjøpt 3 hdmi kabler så da var det like greit å kjøpe den jeg fant på ebay til en mye hyggeliere pris og heller vente litt på de. Men gleder meg fryktlig til de kommer så jeg muligens får slutt på problemet mitt, irriterende at det skjer hver jævla gang skjermene har vært av en stund... Endret 28. april 2016 av strike_84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå