Gå til innhold

[Løst] Blir menn prioritert foran kvinner på sykepleie utdanning?

Halveey

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 23 år som har søkt bachelor i sykepleie til høsten. Jeg så på hvordan karakterene var i fjor og jeg ligger over det på karakterer. Jeg har 3,6 i snitt og totalt 4,2 med ekstrapoeng. Men nå har det jo vært stor økning av søkere innen dette og når jeg såg hvor mangen som hadde søkt der jeg hadde søkt blei jeg ganske sjokka. Men jeg har hørt snakk om at menn blir prioritert foran kvinner inne helsefaget når det kommer til å søke jobb fordi det er et så kvinnedominerende yrke da. Men gjelder dette studier og? Har jeg bedre sjangs siden jeg er gutt å komme inn selv om noen har kanskje litt bedre karakterer enn meg? Håper noen her inne har erfaring eller vet noe mer om dette. 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ingen ekstrapoeng for å være gutt/mann når du søker deg til sykepleien i 2016, selv om det å innføre dette har vært diskutert en lang rekke ganger opp gjennom årene.

Om du kommer inn med snittet ditt vil nok ene og alene falle på hvor populær linjen blir på det studiestedet du har søkt deg inn til i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...