Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor = D.R.I.T.T

Anbefalte innlegg

Noen som har epost adr. til Telenor?????????

Prøvde å få kontakt med dem over internett for å spørre om hvordan mulighetene får å få bredbånd hit var. Gikk inn på telenor.no for å skrive epost og fant en side dem hadde som het kundeservice. På denne siden er det en rød stjerne (*) på alle feltene som må fylles ut, deriblant epost adr. Men, man må ha @online.no epost for å kunne stille spørsmål. Jeg, Ola Nordmann som jeg er, har Tele2 abn. Dvs. @c2i.net, derfor kan ikke jeg ta kontakt med Telenor over internett.

Er dette et signal fra Telenor om at hvis ikke jeg er kunde hos dem, ja så kan ikke jeg ta kontakt for å spørre om hvordan det går med utbyggingen av bredbåndnettet her????? Har forresten tenkt å få bredbånd gjennom Bluecom, men så er det jo det at de er avhengige av telenor for å få bredbånd ut til meg. Det er jo de som setter opp sentralene til ADSL (Telenor altså). For meg tyder dette på at Telenor sitter på sin høye hest og har et solid grep om ballene på oss Godfjottete Ola Dunkere og ler høyt fordi vi ikke har noe vi skulle ha sagt uten at det er godkjent av dem. Og ikke bare dem, dette gjelder for flere bla. politikere som jeg føler ser på oss med samme øyne, Godfjotter.

Mvh. en meget frustrert og irritert Rattata[NO] :(

Ps. Personlig boikotter jeg Telenor. Har NetCom mobil, Tele2 hustelefon/internett og nå ønsker jeg meg Bluecom bredbånd. Monopol er D.R.I.T.T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok gå inn på online.no for denne typen spørsmål. Tast inn telefonnummeret ditt, og du kommer til sider med linker for steder som er under utbygging, og mulighet til å melde seg på en interesseliste som påvirker muligheten for utbygging på ditt hjemsted.

Når det gjelder monopol, så tar du nok grundig feil. Selskapene NextGenTel, Firstmile, Tiscali, Catch og adsl.no (Mimer) bygger ut egne ADSL-nett i Norge. Mulig det er andre også. I tillegg bygger selskap som Lyse ut andre typer bredbånd i sine lokalmiljøer. Telenor har ikke noe større plikt til å bygge ut bredbånd på ditt hjemsted enn noen av de andre. Bluecom er et av de selskapene som ikke bygger ut selv, men leier av andre. Tele2 selger også ADSL-abonnement, hvorfor skulle ikke de bygge ut ADSL for kundene sine?

Synes nok du burde orientere deg om fakta før du kommer med slik useriøs syting. Og nei, jeg jobber ikke i Telenor.

Lenke til kommentar

[rant]Ehm, jeg forstår egentlig ikke hva du er irritert over. For det første, KUNDE-service. Dvs en service som er satt av til de som er KUNDER hos telenor ADSL. Det er ikke du, derfor kan du ikke få service derfra. Når du i det hele tatt også sier at du boikotter telenor, så skjønner jeg ihvertfall ikke hva du gjør som prøver å få tak i KUNDEservicen deres. Du kan ikke bare boikotte alt du ikke liker, men allikevel mene at de skal hjelpe deg når det passer deg også.

For det andre, så skjønner jeg ikke helt logikken i det du sier. Hvis du har tenkt å få ADSL fra BlueCom, hvorfor i all verden mailer du ikke DE og spør? De burde jo ha peiling på hvilke sentraler som skulle bli bygget ut, selv om det er Telenor som gjør arbeidet!

Og at "telenor sitter på sin høye hest og blablabla" er så idiotisk at jeg ikke gidder å kommentere det noe særlig mer engang. [/rant]

Nuvel..Etter en rask tur innom www.online.no sine sider, fant jeg denne siden med info om all planlagt ADSL:

http://privat.telenor.no/dinesider/adsltem...dslNyeSentraler

Lenke til kommentar
' date='22/11/2003 : 04:15'] Det er jo de som setter opp sentralene til ADSL (Telenor altså). For meg tyder dette på at Telenor sitter på sin høye hest og har et solid grep om ballene på oss Godfjottete Ola Dunkere og ler høyt fordi vi ikke har noe vi skulle ha sagt uten at det er godkjent av dem.

Skal du snakke med dem som bygger ut så er du på feil plass.

Du finner disse på www.jara.no.

Lenke til kommentar

Får bare "ugyldig søkeparameter" uansett hvilket nummer jeg tester

Den funker fint nå, du må ikke ha noe mellomrom i nummeret du sjekker, f.eks 12 34 56 78 funker ikke.

Jepp, den funker fint så lenge man ikke kopierer nummeret man vil sjekk fra telefonkatalogen.no

Selv om jeg fjerna mellomrommet mellom tallene så får man feil, litt merkelig, men hvis man skriver de manuelt inn funker det bra :)

Lenke til kommentar

Beklager, fikk bare et intens hat i går kveld mot telenor da jeg ikke fant noen plass man kunne få tak i dem på + at jeg har vært i klammeri med dem før og jeg tror ikke 05000 funker om natten da jeg skrev dette innlegget. Ja det er noen som skal bygge ut bredbåndnettet, blant dem Bluecom skal i samarbeid med Alcatel ha et eget nett innen 2005. Så kommer men èt, alle disse som skal bygge ut gjør det sikkert kun i "sentrale strøk" (byer), det er ivertfall det Bluecom har tenkt til. Her jeg sitter er det ikke så sentralt, ei bygd med ca 20 hus, herifra og til nærmeste butikk er det 12 km. Som dere fårstår er det bosatt folk spredt på denne strekningen, men vi har klart å skrape sammen et 60 talls personer på en liste som ønsker bredbånd og har blitt enige om at vi skal velge Bluecom. Som jeg skrev i innledningen er Bluecom avhengig av Telenor for å få levert sin vare, og som jeg skrev her: Bluecom skal i samarbeid med Alkatel bygge nytt bredbåndnett i "sentrale strøk".

Men beklager at jeg ikke leita nok på internett etter en plass hvor jeg kunne få tak i Telenor. Var ikke syting, bare litt frustrasjon. :roll:

Syting er mere slik: "Hvorfor i pokker kan ikke jeg få det når alle andre har det!!" ;)

Lenke til kommentar
' date='22/11/2003 : 12:05'] Her jeg sitter er det ikke så sentralt, ei bygd med ca 20 hus, herifra og til nærmeste butikk er det 12 km. Som dere fårstår er det bosatt folk spredt på denne strekningen, men vi har klart å skrape sammen et 60 talls personer på en liste som ønsker bredbånd og har blitt enige om at vi skal velge Bluecom.

Firstmile bør dere også prøve og registrere der hos, eller dere kan snakke med kommunen og høre om de er interesert i en brukerinitiert ADSL-utbygging fra Telenor Networks.

Lenke til kommentar
30GB limit 1024/256.

Det svarte du på selv.

De har et brennende ønske om og innføre brukstaksering av ADSL, de trodde de skulle lykkes med det da de innførte sitt 1G abb men takk og lov ble de alene om og tilby dette makkverket.

Daværende adm.dir Hermansen i Telenor hadde jo en pressekonferanse hvor man anså fribruk av bredbånd som en uheldig og uønsket form for prisimodell.

Hadde de hatt mulighet tror jeg de mer enn gjerne hadde innført tidstaksering, det burde gå helt greit med PPPoE som de bruker.

Takk og lov er markedet slik at de ikke kan gjøre dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...