Thitorkin2 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Ja, det er det. Og poenget er følgende, hva er forskjellen på retorikken "feminister elsker islam" og "innvadringskritiske folk er rasister"? Det er ikke mye. Begge deler er å tilegne store grupper en unison mening basert på hva noen enkeltpersoner mener. AtW Fordi de fleste innvandringskritiske er ikke rasister mens de fleste feminister har ett blindt øye for Islam. Kodeordene her er de fleste. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Ja, det er det. Og poenget er følgende, hva er forskjellen på retorikken "feminister elsker islam" og "innvadringskritiske folk er rasister"? Det er ikke mye. Begge deler er å tilegne store grupper en unison mening basert på hva noen enkeltpersoner mener. AtW Fordi de fleste innvandringskritiske er ikke rasister mens de fleste feminister har ett blindt øye for Islam. Kodeordene her er de fleste. Underbygg gjerne påstanden din, basert på andre tråder er din virkelighetsforståelse rimelig fjern fra min, så dine analyser kjøper jeg ikke uten solide tall som dekning. AtW 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Er du som er kritisk til muslimsk innvandring en rasist? AtW Prøv gjerne å utdype. Hva trenger du av utdypning? Det er et spørsmål. Holder å svare ja eller nei. AtW Det er åpenbart et retorisk spørsmål du selv tror du skal kunne dra et poeng ut av. Når voksne mennesker snakker sammen er det mer effektivt å snakke i klartekst enn å leke ordleker, men ok. Nei. Ja, det er det. Og poenget er følgende, hva er forskjellen på retorikken "feminister elsker islam" og "innvadringskritiske folk er rasister"? Det er ikke mye. Begge deler er å tilegne store grupper en unison mening basert på hva noen enkeltpersoner mener. AtW Mulig vi snakker rundt hverandre. Var spørsmålet rettet mot meg, eller ut i luften? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Problemet med feminister er jo nettopp det at de ikke ønsker å løse det de mener er et stort problem - de ønsker å sekulere seg. For min egen del får jeg jo enda mindre respekt for dem når de holder på sånn. Personlig ser jeg på damer som min likestilte, MEN på det grunnlag at de ønsker det samme selv. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Et eksempel på kvinne og feminist som snakker rett imot islam er jo Ayaan Hirsi Ali. På tross av drapstrusler fortsetter hun sin kritikk mot islam. Er ikke alle menn som hadde turt å utsette seg for den faren hun gjør. Hun er også utsatt for en svertekampanje av den "regressive venstresiden" fordi hun kritiserer islam. Ayaam Hirsi Ali er da først og fremst islam kritiker, hun er for kvinners rettigheter men jeg vil ikke si hun er feminist. Tvert imot har hun flere ganger blitt kritisert av feminister, kan jo linke til en artikkel i http://nypost.com/2015/03/27/wrong-kind-of-hero-why-feminists-diss-hirsi-ali/ Redigert: For å legge med mer informasjon om hva hun synes om feminisme: http://www.washingtonexaminer.com/ayaan-hirsi-ali-destroys-american-feminism-by-discussing-the-real-war-on-women/article/2556419 Hun sier i intervjuet at man ikke bør ha sharialover at behandlingen av kvinner i muslimske land er kritikkverdig. Så argumentet er at en enkeltperson som kaller seg feminist ikke er kritisk nok? Ikke akkurat "feminister elsker islam". Man finner helt sikkert eksempler på enkeltfeminister som gjør det, men om man er kritisk til muslimsk innvandring så bør man være forsiktig med å forfekte at enkeltindividers mening representerer alle i gruppa, for da må man plutselig stå for veldig mye grums. AtW Hvorfor snakker du om muslimsk innvandring? Tema var da islam. Og seff er det ingen enkeltindivider som representerer gruppen når man har en gruppe uten en ledelse(slik som feminisme), men her kommer jo problemet med å diskutere mot en slik ideologi. Hvis noen påstår at de er feminist men ikke er enig med majoriteten av feminister, hvordan kan jeg få en konstruktiv dialog om dem? Jeg må nødt til å se på de store navnene innen feminismen og hva de sier, Steinem sier jo selv til Bill Maher "only you can get me to defend monotheism" når han påpeker at hun ikke er villig til å kritisere islam, hun sier også i videoen at løsningen er mer islam og problemet er islams kobling til regjeringen. Endret 23. april 2016 av Civilix 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Linkene dine sier ikke at hun ikke er feminist, men at hun ønsker å at feminister/feminisme skal fokusere på de viktige sakene (f.eks. undertrykkelse fra islam vs first world problems). Jeg kan også linke til hvorfor jeg har fått inntrykk av at hun er feminist: No Rest for a Feminist Fighting Radical Islam http://www.nytimes.com/2007/02/14/books/14grim.html?fta=y&_r=0 Feminism's freedom fighter http://articles.latimes.com/2009/oct/17/opinion/oe-morrison17 Hun kjemper for kvinners rettigheter og mot undertrykkelse fra islam, det synes jeg er en god feministisk sak. Linken du ga gir blant annet følgende sitat av Ayaan Hirsi Ali: “We must reclaim and retake feminism from our fellow idiotic women.” Høres ganske feministisk ut for meg! Endret 23. april 2016 av Abigor 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Og seff er det ingen enkeltindivider som representerer gruppen når man har en gruppe uten en ledelse(slik som feminisme), men her kommer jo problemet med å diskutere mot en slik ideologi. Hvis noen påstår at de er feminist men ikke er enig med majoriteten av feminister, hvordan kan jeg få en konstruktiv dialog om dem? Jeg må nødt til å se på de store navnene innen feminismen og hva de sier, Steinem sier jo selv til Bill Maher "only you can get me to defend monotheism" når han påpeker at hun ikke er villig til å kritisere islam, hun sier også i videoen at løsningen er mer islam og problemet er islams kobling til regjeringen.Det virker mer som den regressive venstresidens feilskjær enn feminisme. Dette tror jeg stammer fra en dårlig utvikling i den liberale venstresiden enn at det stammer fra feminisme. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Hehe, for et rart premiss for en debatt! Nei, feminister elsker ikke islam. Så enkelt er det. Jeg er feminist, og har mange venner som definerer seg selv som feminister; ingen av oss liker radikal islam. Islam liker jeg like mye/lite som kristendommen eller jødedommen. Ane Stø (leder i Kvinnegruppa Ottar) om Islam i Klassekampen: http://kvinnegruppa-ottar.squarespace.com/kronikker-og-innlegg-2/2006/3/13/fri-oss-fra-religionene?rq=islam "Islamismen representerer en direkte trussel mot kvinners liv. Vi har sett det i alle land der politisk islam er en styrende eller dominerende bevegelse. Hvordan kvinner blir fratatt rettigheter til utdannelse og yrkesliv, hvordan de må dekke seg med stadig større telt, hvordan kvinners handlingsrom snevres inn for ikke å bryte med æren. Stadig oftere gir det seg uttrykk i vold og drap." Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (svar på Abigor 2 siste innlegg) Forskjellen på oss er at du ser ut til å si at all kamp for kvinner rettigheter er feminisme, jeg mener at feminisme er alt annet enn kamp for kvinners rettigheter i disse dager Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Ok, så nå har vi en feminist i tråden her, Glasscola2, og han/hun elsker ikke islam. Jeg kan stå frem som feminist også, og jeg elsker ikke islam. Kvinnegruppa Ottar blir ofte trukket frem som erkeeksempelet på feminister, men Ane Stø elsker heller ikke islam. Shit ... Endret 23. april 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Hehe, for et rart premiss for en debatt! Nei, feminister elsker ikke islam. Så enkelt er det. Hvis en selvutnevnt feminist elsker Islam, er den personen da ikke en ekte feminist? Eller er det en ekte skotte de ikke er? Det er sjeldent så enkelt som man tror. redigert: for å ta med ett spørsmål til, er det umulig å være feminist og muslim? Endret 23. april 2016 av Civilix Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (svar på Abigor 2 siste innlegg) Forskjellen på oss er at du ser ut til å si at all kamp for kvinner rettigheter er feminisme, jeg mener at feminisme er alt annet enn kamp for kvinners rettigheter i disse dager Jeg mener at feminisme, uavhengig av dager, er kamp for kvinners rettigheter. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Hvis en selvutnevnt feminist elsker Islam, er den personen da ikke en ekte feminist? Eller er det en ekte skotte de ikke er? Det er sjeldent så enkelt som man tror. redigert: for å ta med ett spørsmål til, er det umulig å være feminist og muslim? Det blir litt som å spørre er det umulig å være diktator men for demokrati? Er det umulig å være kommunist og pro kapitalisme? Er det umulig å være humanist og massemorder? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Jeg mener at feminisme, uavhengig av dager, er kamp for kvinners rettigheter. Jeg trenger litt mer klargjøring for å forstå posisjonen din. Er du enig i at man kan drive ikke-feministisk kamp for kvinners rettigheter? Er du enig i at feminismen jobber med ting som ikke har med kvinners rettigheter å gjøre? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Jeg kjenner feminisme som et veldig løst og udefinert begrep. For meg er det synonymt med kamp for kvinners rettigheter ja, og å spørre om feminismen jobber for noe annet blir å spørre om blindeforbundet jobber for noe annet enn blinde. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Jeg kjenner feminisme som et veldig løst og udefinert begrep. For meg er det synonymt med kamp for kvinners rettigheter ja, og å spørre om feminismen jobber for noe annet blir å spørre om blindeforbundet jobber for noe annet enn blinde. Ja...å argumentere mot noe løst og udefinert tror jeg ikke jeg har tid til akkurat nå. Lykke til. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Grunnen til at feminismen ikke er mer kritisk til islam enn de burde være, er fordi de har arvet ideologien fra liberale og venstresiden, sine allierte. Og deler av venstresiden er for tiden på vei i gal rettning i spørsmålet om islam. Endret 23. april 2016 av Abigor Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Hehe, for et rart premiss for en debatt! Nei, feminister elsker ikke islam. Så enkelt er det. Jeg er feminist, og har mange venner som definerer seg selv som feminister; ingen av oss liker radikal islam. Islam liker jeg like mye/lite som kristendommen eller jødedommen. Som om Islam kan sammenlignes med Kristendommen og Jødedommen i dag. Dette er en erketypisk obfuskeringsteknikk når enkelte blir spurt "Hva synes du om islam?". Svaret "alle monoteismene er fæle" er totalt irrelevant, fordi to av disse nærmer seg ikke den tredje når det kommer til å lage kvalm i verden. Men uansett, jeg er villig til å tro deg når du sier det, men da må jeg spørre; hvorfor er feminister så unnfallende og apologetiske når det kommer til islam? Hvorfor er det slik at nesten hver gang det det oppstår en etisk lakmustest i samfunnet relatert til islam, så velger feminister totalt feil? Jeg kan komme med noen eksempler: https://archive.is/IffrZ 'Australia's biggest feminist website publishes an article quite literally defending female genital mutilation because Africans do it, thus making it racist to oppose' http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Toleransen-er-blitt-en-munnkurv-i-asyldebatten--Kristin-Nesse-Thue-20-8341923.html "De jublet da jeg kritiserte norske menns trakassering, men jeg blir lynsjet når jeg kritiserer ikke-norske menn som trakasserer." Etter angrepene i Paris og Køln: http://quillette.com/2016/01/18/after-cologne-feminism-is-dead/ "As a general point, it really is astonishing the extent to which the feminist left (in fact, the left in general) is prepared to veto entire chapters of its own otherwise Inquisitorially-enforced ideology in the interests of maintaining 100% solidarity with Islam — the most ruthlessly misogynistic force in the world today." http://louderwithcrowder.com/sweden-now-condemns-gay-march-as-racist-against-muslims/#.VxuPE_mLTcs "Here’s where it gets rich: the gay marchers were branded racists by the ‘Swedish Federation for Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender Rights.’" Også har vi vår egen Martine Aurdal som stiller som forbilde: https://www.youtube.com/watch?v=3jndGFuulek Dette er en dråpe fra et hav av eksempler. Hva er det som gjør at så mange av dere umiddelbart gjør dere til prinsippløse hyklere når det kommer til dette emnet? Dette, blant mange andre ting, får folk til å tro at det er noe alvorlig galt med ideologien som går langt forbi floskelen "feminisme er for likestilling". Endret 23. april 2016 av Torpedo_Peter 6 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Feminister ser på seg selv som ofre. (med andre ord, so much for empowering women)Feminister og venstrevridde ser også alle med brun hud som ofre og tilbakestående. Det er derfor de mener de trenger andre regler og mer hjelp enn oss andre. De tror at man kan ta en gal hund og kose den nok så vil den slutte å bite. 5 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Tull og tøys som vanlig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå