Gå til innhold

Hvorfor elsker feminister islam?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feminismen er en salig blanding av relativisme, kollektivisme, identitetspolitikk, og postmodernistisk pseudovitenskap. Den er en revolusjonær bevegelse som er avhengig av å konstant 'dekonstruere' den patriarkalske, vestlige samfunnstrukturen som den sprang ut fra for å oppnå en fantasifull likestillingsutopi.

Den vestlige sivilisasjonen er styrt av patriarkiet, noe som gjør det til motstander #1 i denne kampen for kjønnsutopien.

Det vestlige, hvite patriarkiet er også en maktstruktur som vedlikeholder rasisme i samfunnet. Det betyr at alle som er fiende av vesten er potensielle allierte; spesielt egnet er grupper med brun hud, som automatisk er like store offere for vestlige maktstrukturer som kvinner, og dermed også teller som en undertrykt klasse.

Det høres ut som at det er helt på viddene, men dette er dessverre det folk lærer på amerikanske og britiske "gender studies", og jeg mistenker også til en grad norsk og svensk humaniora.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser stadig påstanden at "feminister elsker islam". Hva er dekningen? Er det vanlig å "elske islam" blant feminister? Hva baserer du det på?

AtW

Feminister benytter per definisjon identitetspolitikk og er dermed rimelig åpen for SJW som dekker alle identiteter. Folk med brun hud er minoriteter i vesten og dermed er det noen feminister kan alliere seg med. Personer med brun hud i vesten er gjerne også muslimer, så derfor har feministene alliert seg med en del muslimer som står for rake motsetningen av det feministene ønsker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser stadig påstanden at "feminister elsker islam". Hva er dekningen? Er det vanlig å "elske islam" blant feminister? Hva baserer du det på?

AtW

Feminister benytter per definisjon identitetspolitikk og er dermed rimelig åpen for SJW som dekker alle identiteter. Folk med brun hud er minoriteter i vesten og dermed er det noen feminister kan alliere seg med. Personer med brun hud i vesten er gjerne også muslimer, så derfor har feministene alliert seg med en del muslimer som står for rake motsetningen av det feministene ønsker. 

Det er en påstand, jeg spurte ikke om å gjenta påstanden med flere ord, jeg spurte om dekning.

AtW

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det handler nok i liten grad om at feminister elsker Islam, men at veldig mange av de ivrigste feministene også er eller har vært veldig positive til innvandring og multikultur. Derfor er det nok også ganske naturlig at disse stritter imot når de ser at deres meningsmotstandere kan trekke frem argumenter og beviser som de selv normalt ville fulgt og valgt selv. 

Lenke til kommentar

Hvor er alle kvinnene i debatter om islam og innvandring her på forumet. Tror ikke jeg har sett en enest en. Kanskje det er mere interresant å være på tinder og søke etter pulevenner. Jaja de skjønner det vel når tinder er stengt og de får burkaen levert på døra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Hvis vi ser på en kjent feminist som Gloria Steinem for eksempel i dette intervjuet

https://www.youtube.com/watch?v=T1PVA7ZQ6u4

Det er ikke mye vilje til å kritisere islam der selv om det er noe som er på sin plass.

Hvis det er en feminist som kritiserer islam er det stort sett en uten noe til sitt navn, alle de kjente navnene er enten positive eller unngår å snakke om det.

Hvis du ønsker lesestoff finner du masse på denne linken: http://www.islamandfeminism.org/resources.html

Å si at feminismen elsker islam er for øvrig å sette det på spissen, men jeg synes det virker til å være veldig tabu blant feminister å kritisere islam. 

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har sett på youtube denne uka.

Det som beskrives her er ikke eksklusivt knyttet til feminisme, det stammer fra den regressive venstresiden. Det er mye snakket om i media det siste året, at deler av venstresiden som tidligere sto opp for de svake og undertrykte i samfunnet idag har sviktet når det kommer til islam.

Mitt inntrykk av situasjonen beskrives veldig godt av hvordan Civilix beskriver det. Det er tabu å kritisere islam, men det er i høy grad på vei til å snu seg.

Et eksempel på kvinne og feminist som snakker rett imot islam er jo Ayaan Hirsi Ali. På tross av drapstrusler fortsetter hun sin kritikk mot islam. Er ikke alle menn som hadde turt å utsette seg for den faren hun gjør. Hun er også utsatt for en svertekampanje av den "regressive venstresiden" fordi hun kritiserer islam.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

AtW

Hvis vi ser på en kjent feminist som Gloria Steinem for eksempel i dette intervjuet

https://www.youtube.com/watch?v=T1PVA7ZQ6u4

Det er ikke mye vilje til å kritisere islam der selv om det er noe som er på sin plass.

Hvis det er en feminist som kritiserer islam er det stort sett en uten noe til sitt navn, alle de kjente navnene er enten positive eller unngår å snakke om det.

Hvis du ønsker lesestoff finner du masse på denne linken: http://www.islamandfeminism.org/resources.html

Å si at feminismen elsker islam er for øvrig å sette det på spissen, men jeg synes det virker til å være veldig tabu blant feminister å kritisere islam.

Hun sier i intervjuet at man ikke bør ha sharialover at behandlingen av kvinner i muslimske land er kritikkverdig. Så argumentet er at en enkeltperson som kaller seg feminist ikke er kritisk nok? Ikke akkurat "feminister elsker islam". Man finner helt sikkert eksempler på enkeltfeminister som gjør det, men om man er kritisk til muslimsk innvandring så bør man være forsiktig med å forfekte at enkeltindividers mening representerer alle i gruppa, for da må man plutselig stå for veldig mye grums. AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er du som er kritisk til muslimsk innvandring en rasist?

AtW

Prøv gjerne å utdype.

Hva trenger du av utdypning? Det er et spørsmål. Holder å svare ja eller nei. AtW

Det er åpenbart et retorisk spørsmål du selv tror du skal kunne dra et poeng ut av. Når voksne mennesker snakker sammen er det mer effektivt å snakke i klartekst enn å leke ordleker, men ok. Nei. 

Lenke til kommentar

Jeg synes poenget var tydelig nok.

Forøvrig er denne tråden herlig ironisk. "Innvandringskritiske" har for vane å kritisere muslimers kvinnesyn. I en del tilfeller er det absolutt legitimt, men det er så tydelig at dette bare er et vikarierende argument for noen av de. Det kvinnesynet som vises av et par i tråden her hadde passet fint inn i et par land lokalisert i Midtøsten.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Er du som er kritisk til muslimsk innvandring en rasist?

AtW

Prøv gjerne å utdype.

Hva trenger du av utdypning? Det er et spørsmål. Holder å svare ja eller nei. AtW

Det er åpenbart et retorisk spørsmål du selv tror du skal kunne dra et poeng ut av. Når voksne mennesker snakker sammen er det mer effektivt å snakke i klartekst enn å leke ordleker, men ok. Nei. 

Ja, det er det. Og poenget er følgende, hva er forskjellen på retorikken "feminister elsker islam" og "innvadringskritiske folk er rasister"? Det er ikke mye. Begge deler er å tilegne store grupper en unison mening basert på hva noen enkeltpersoner mener.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...