Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøre videosignal fra en bærbar til en prosjektor på en scene. Siden det allerede finnes en ledig multikabel der, lurer jeg på om det går ann å sende videosignal gjennom noen overganger og via xlr-kontakene på multikabelen. Er sikkert et strekk på minst 40 meter. Enten VGA eller HDMI.

Noen som har gjort dette før? 

Blir vell nok-en-alt-for-spesiell-tråd her uten noe svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan i teorien gå med VGA. Du trenger i teorien ikke mange lederne men det vil gå krafitg på bekostning av kvaliteten.

Men du får rimelige HDMI-ethernet-broer fra eBay. Hvis du har mulighet for å strekke to ethernet-kabler. Jeg har testet opp til 25 meter og det fungerte helt knall.

Lenke til kommentar

Hadde det vært korte trekk så muligens du hadde fått igjennom VGA. men på 40 meter så er det like greit å finne en annen løsning med en gang, selv med ekte VGA kabel så skal vel 40 meter være i grenseland for at man får bilde uten å ha boostere osv.

Det finnes mange brukbare trådløse løsninger på markedet, f.eks. Miracast enheter som bruker wifi nett. Ingen enhet i PCen, og kun mottakeren ved projektoren. (Om PCen støtter den da). Hvis det er ett alternativ, så last ned softwaren i fra Intel sine side, får du beskjed at den bærbare vil funke eller ikke når man installerer. Søk Intel Miracast software

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...