Gå til innhold

Voldsvideoene fra trondheim.

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg blir så sint at jeg nesten sprekker. De som utøver blind vold er de feigeste og mest idiotiske menneskene i hele verden. De burde bli torturert sakte men sikkert helt til de var på randen til å dø.

Og jeg skjønner ikke hvorfor alle sier at det ikke har noe å si hvor de kommer fra. Ja, norske kan også gjøre dette, men det er nesten alltid svarte som gjør slike ting og voldtar og gud vet hva. De har ikke noe i Norge å gjøre.

Jeg vet hva jeg hadde gjort med han om han hadde gjort noe slikt mot noen som står meg nær. Han hadde ikke levd lenge nok til å kunne gjenta det for å si det sånn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du "mørbanker" noen andre siden du ble behandlet på den måten selv, burde du fått hjelp, ikke straff.

Optimalt burde du fått hjelp før du banker noen selv. Men når du først har gjort det så må du straffes. Man kan ikke unnskylde et lovbrudd med at det samme lovbruddet ble begått mot deg selv.

Å legge til en ekstra "vridd" setning endrer ikke hva jeg skrev som hovedsak. Jeg har ikke snakket om "null ansvar for egne handlinger". Les hva jeg skrev en gang til om du tror det.

Nå er du veldig selvmotsigende. I setningen over mener du en som begår lovbrudd etter å ha blitt mishandlet ikke bør straffes, men få hjelp. Altså han trenger ikke ta ansvar for det han har gjort.

Man kan ikke måle menneskers verdi etter hvilke handlinger de gjør.

Jeg ønsker ikke å kategorisere deg, jeg stilte et spørsmål. Du har muligens kategorisert deg selv med svarene dine, men det er ikke min feil.

Selvfølgelig kan man måle det. Det blir bare for dumt å likestille en massemorder med en lovlydig familiefar bare fordi begge er mennesker.

Du ønsker ikke å kategorisere meg, men du vil at jeg skal gjøre det for deg? Om alle er like så finnes det vel ingen kategorier med mennesker?

Lenke til kommentar

Unnskyldninger? Om du hadde blitt "mørbanket" av faren din i 15 år i strekk, skal selvfølgelig det bety noe. Om du "mørbanker" noen andre siden du ble behandlet på den måten selv, burde du fått hjelp, ikke straff.

Dummeste jeg har lest. Du skal straffes så det svir. Man kan ikke unnskylde vold med at man selv har blitt utsatt for det. Man burde ha 1 hjernecelle til å forstå at det man gjør er feil spesielt mot helt uskyldsige mennesker.

forkastelig

Endret av TMB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg blir så sint at jeg nesten sprekker. De som utøver blind vold er de feigeste og mest idiotiske menneskene i hele verden. De burde bli torturert sakte men sikkert helt til de var på randen til å dø.

Og jeg skjønner ikke hvorfor alle sier at det ikke har noe å si hvor de kommer fra. Ja, norske kan også gjøre dette, men det er nesten alltid svarte som gjør slike ting og voldtar og gud vet hva. De har ikke noe i Norge å gjøre.

Jeg vet hva jeg hadde gjort med han om han hadde gjort noe slikt mot noen som står meg nær. Han hadde ikke levd lenge nok til å kunne gjenta det for å si det sånn.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/fire-tiltalt-for-gjengvold-i-namsos/a/23560758/

Lenke til kommentar

Jeg tror du må reflekterer litt over din egen moral når du finner blind vold forkastelig, men synes at vold, tortur og drap er aktuelt.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om du "mørbanker" noen andre siden du ble behandlet på den måten selv, burde du fått hjelp, ikke straff.

Optimalt burde du fått hjelp før du banker noen selv. Men når du først har gjort det så må du straffes. Man kan ikke unnskylde et lovbrudd med at det samme lovbruddet ble begått mot deg selv.

Å legge til en ekstra "vridd" setning endrer ikke hva jeg skrev som hovedsak. Jeg har ikke snakket om "null ansvar for egne handlinger". Les hva jeg skrev en gang til om du tror det.

Nå er du veldig selvmotsigende. I setningen over mener du en som begår lovbrudd etter å ha blitt mishandlet ikke bør straffes, men få hjelp. Altså han trenger ikke ta ansvar for det han har gjort.

Man kan ikke måle menneskers verdi etter hvilke handlinger de gjør.

Jeg ønsker ikke å kategorisere deg, jeg stilte et spørsmål. Du har muligens kategorisert deg selv med svarene dine, men det er ikke min feil.

Selvfølgelig kan man måle det. Det blir bare for dumt å likestille en massemorder med en lovlydig familiefar bare fordi begge er mennesker.

Du ønsker ikke å kategorisere meg, men du vil at jeg skal gjøre det for deg? Om alle er like så finnes det vel ingen kategorier med mennesker?

Huff, jeg forventet nesten dette. Typisk at alle skal misforstå så grovt på et forum.

Selvfølgelig burde du fått hjelp før, Men det var for å utlevere et eksempel. Når noe så traumatisk hender, så trengs det hjelp for å sørge for at slikt ikke skjer igjen. Straff kan hjelpe på noen, men ofte har det seg nemlig slik at straff bare forverrer alt. Om personen har blitt utsatt for slag og spark hjemme i mange år, er sjansene større for at vedkommende har en annen oppfatning av hva livet er, som igjen fører til at vedkommende utfører samme type behandling ovenfor andre individer. De vet muligens ikke bedre. Straffer man slike, vil det være til ingen nytte. En hevnbasert straff er ikke svaret på alt. Å ta slike personer med til en instans slik at de kan lære konstruktivt hvordan livet fungerer, ville vært en mye bedre løsning.

Jeg er ikke selvmotsigende. Om folk hadde fått ordentlig hjelp til å forstå verden rundt seg på en bedre måte, kunne de absolutt hatt ansvar. Poenget mitt er at om du tror feil om virkeligheten, burde folk hjelpe deg, ikke straffe deg.

Dette kan også være med å forklare at man aldri kan måle menneskers verdi ved å se på gjerningene deres. Alle mennesker er like mye verdt, men ikke alle er like. Å kategorisere noen er ikke det samme som å kartlegge noen. Om du så skulle falle innenfor kategorien nasist, sier ikke det noe om verdien din, men heller moralene dine og synet ditt. Prøv å forstå hva jeg skriver, å ikke vri på ordene mine og hopp til konklusjoner.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Unnskyldninger? Om du hadde blitt "mørbanket" av faren din i 15 år i strekk, skal selvfølgelig det bety noe. Om du "mørbanker" noen andre siden du ble behandlet på den måten selv, burde du fått hjelp, ikke straff.

Dummeste jeg har lest. Du skal straffes så det svir. Man kan ikke unnskylde vold med at man selv har blitt utsatt for det. Man burde ha 1 hjernecelle til å forstå at det man gjør er feil spesielt mot helt uskyldsige mennesker.

forkastelig

Om det var det dummeste du har lest, har du kanskje ikke lest så mye. Les mitt forrige svar til Apox ovenfor, jeg svarte deg også der.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Det burde gå an å deportere innvandrere som dette når de er over 18 år. De har tross alt fått mormålsopplæring.

Slik at ikke posten din ikke skal kunne misforståes, kan du forklare litt mer konkret hva du mener?

Ser ikke helt hvor "mormålsopplæring" passer inn. :)

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Idéen om at folk først bør få 'hjelp' når de begår et lovbrudd fremfor å straffes antyder at de ikke vet hva de gjør. Med andre ord, det er en form for umyndiggjøring.

Selvsagt vet man hva man gjør når man slår noen. Selvsagt skal man dømmes og straffes for lovbruddet. Et 'hardt liv' bør ha nøyaktig null å si når man går til sak. Loven er null verdt hvis den ikke håndheves, noe vi ser resultatet av i videoen her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slik at ikke posten din ikke skal kunne misforståes, kan du forklare litt mer konkret hva du mener?

Jeg mener det burde gå an å deportere innvandrere som begår vesentlige lovbrudd og fremdeles har krav på statsborgerskap i hjemlandet.

De som har vokst opp i Norge har i tillegg fått morsmålsopplæring slik at de har alle forutsetninger for å klare seg i hjemlandet på linje med andre borgere der.

Det må bli slutt på å dele ut norske statsborgerskap i øst og vest og det bør knyttes langt større forventninger og krav. Vi må slutte å ta inn verdens avskum og tro at dette ikke vil gi utslag om vi duller nok med dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Idéen om at folk først bør få 'hjelp' når de begår et lovbrudd fremfor å straffes antyder at de ikke vet hva de gjør. Med andre ord, det er en form for umyndiggjøring.

Selvsagt vet man hva man gjør når man slår noen. Selvsagt skal man dømmes og straffes for lovbruddet. Et 'hardt liv' bør ha nøyaktig null å si når man går til sak. Loven er null verdt hvis den ikke håndheves, noe vi ser resultatet av i videoen her.

Folk som har blitt dårlig behandlet kan få visse vrangforestillinger angående livet. De er mer syke enn kriminelle. "Man bandasjerer ikke med våpen."

Man kaster ikke en syk person i fengsel. Du ville ikke kastet en person med "Downs syndrom" i fengsel om han stjal noe, fordi han vet ikke bedre. Om innvandreren har fått feil syn på livet som følge av dårlig oppvekst og oppfostring, vet han ikke bedre og da bør man behandle, ikke kriminalisere.

Dette har jeg allerede svart på ovenfor. (Mitt seneste svar til Apox)

Lenke til kommentar

Jeg mener det burde gå an å deportere innvandrere som begår vesentlige lovbrudd og fremdeles har krav på statsborgerskap i hjemlandet.

De som har vokst opp i Norge har i tillegg fått morsmålsopplæring slik at de har alle forutsetninger for å klare seg i hjemlandet på linje med andre borgere der.

Det må bli slutt på å dele ut norske statsborgerskap i øst og vest og det bør knyttes langt større forventninger og krav. Vi må slutte å ta inn verdens avskum og tro at dette ikke vil gi utslag om vi duller nok med dem.

Så selve synspunktene dine er at de er "verdens avskum", at ingenting hjelper og vi bør sende dem til sine egne land?

De kommer fra krigsherjede, fattige, farlige, urettferdige land og trenger vår hjelp. Da bør vi hjelpe. Møter vi problemer, burde vi i Norge hatt en instans som kunne lære dem opp på en godkjent, statlig og ordentlig måte, slik at de virkelig fikk lære hvordan de kan oppføre seg. Å straffe folk som trenger hjelp, blir nesten som å pepre maten for å få den søt. Det blir verre, ikke bedre.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Det er ikke vår jobb å redde verdens befolkning. Det er ikke vår jobb å 'lære opp' utlendinger til å ikke slå ned folk i gata.

Det er både selvpisking å si at det er 'vår feil' fordi vi ikke har vært snille nok, og attpåtil nedlatende å si at mennesker må trenes opp til å følge norsk lov. En klam kombinasjon av 'white guilt' og 'white man's burden'.

Folk som har blitt dårlig behandlet kan få visse vrangforestillinger angående livet. De er mer syke enn kriminelle. "Man bandasjerer ikke med våpen."

Man kaster ikke en syk person i fengsel. Du ville ikke kastet en person med "Downs syndrom" i fengsel om han stjal noe, fordi han vet ikke bedre.

En myndig person uten en mental sykdom vet bedre. Det kan ikke være slik at man som default behandler kriminelle som om de var mentalt syke; ikke bare er det statistisk umulig, men det er også grov umyndiggjøring.

Man må kunne stille en mentalt frisk person til ansvar for sine handlinger, det nytter ikke å komme med unnskyldninger som lyder "jeg slo ned en person på gata fordi jeg har hatt en vond oppvekst."

Det var sikkert ikke meningen, men sånn som du har skrevet det ser det ut som at du sammenligner kriminelle fra 3. verden med folk som lider av downs syndrom.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Det er ikke vår jobb å redde verdens befolkning. Det er ikke vår jobb å 'lære opp' utlendinger til å ikke slå ned folk i gata.

Det er både selvpisking å si at det er 'vår feil' fordi vi ikke har vært snille nok, og attpåtil nedlatende å si at mennesker må trenes opp til å følge norsk lov. En klam kombinasjon av 'white guilt' og 'white man's burden'.

Man kaster ikke en syk person i fengsel. Du ville ikke kastet en person med "Downs syndrom" i fengsel om han stjal noe, fordi han vet ikke bedre.

En myndig person uten en mental sykdom vet bedre. Det kan ikke være slik at man som default behandler kriminelle som om de var mentalt syke; ikke bare er det statistisk umulig, men det er også grov umyndiggjøring.

Man må kunne stille en mentalt frisk person til ansvar for sine handlinger, det nytter ikke å komme med unnskyldninger som lyder "jeg slo ned en person på gata fordi jeg har hatt en vond oppvekst."

Jeg trodde jeg hadde forklart meg bra, men det ser visst ikke slik ut....

For det første er det vår jobb å sørge for at Norge opprettholder de positive verdiene vi har i vårt land, og Norge har bestemt å ta imot flyktninger og andre innvandrere som trenger vår hjelp. Å da si at det ikke er vår jobb å sørge for å lære dem opp, er bare vrøvl. Når Norge sier de skal ta imot flyktninger og andre innvandrere som trenger hjelp, så må Norge også ta ansvar og sørge for at de blir lært opp slik at de klarer å leve fint sammen med oss og sammen med vår kultur. Derfor nevnte jeg "Instans-løsningen" min, som muligens kunne bidratt til en bedre og bredere forståelse, samt et mer stabilt og fredelig vennskap mellom Nordmenn og Innvandrere.

Når noen blir utsatt for forferdelige og traumatiske hendelser, kan de mistolke verden. De får vrengte synspunkter, moraler, standarder osv. Hvordan kan man omtale disse sinnstilstandene som mentalt friskt? Er man syk, skal man ikke straffes, men hjelpes.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Så selve synspunktene dine er at de er "verdens avskum", at ingenting hjelper og vi bør sende dem til sine egne land?

De kommer fra krigsherjede, fattige, farlige, urettferdige land og trenger vår hjelp. Da bør vi hjelpe. Møter vi problemer, burde vi i Norge hatt en instans som kunne lære dem opp på en godkjent, statlig og ordentlig måte, slik at de virkelig fikk lære hvordan de kan oppføre seg. Å straffe folk som trenger hjelp, blir nesten som å pepre maten for å få den søt. Det blir verre, ikke bedre.

Vis de kommer fra problemer, men etter masse trening ikke klarer å oppføre seg, har vi fortsatt en plikt til å hjelpe?

Nei. Da har vi ikke lengre noe moralsk bunn.

Og det kan ende på mange måter. Tvunget psykisk helsevern er et eksempel.

Lenke til kommentar

Sukk, joda... innvandrere som slår ned folk i gata vet ikke bedre, og det er vår feil fordi de er "syke", og vi har ikke vært flinke nok til å støtte dem. Ærlig talt.

Du kan piske deg selv, men jeg er ikke interessert i delta. Jeg velger å behandle tenkende mennesker som likeverdige fremfor å skylde på det norske samfunnet.

Lenke til kommentar

Vis de kommer fra problemer, men etter masse trening ikke klarer å oppføre seg, har vi fortsatt en plikt til å hjelpe?

Nei. Da har vi ikke lengre noe moralsk bunn.

Og det kan ende på mange måter. Tvunget psykisk helsevern er et eksempel.

Om de ikke tar imot lærdommen vi hadde tilbudt ved en slik type instans som jeg snakket om, er det et annet tema. I følge min kunnskap om temaet, finnes det ikke slike instanser noe sted i Norge. (Annet enn muligens "småkvister" som varer i altfor kort tid) Siden vi ikke har slike instanser, så langt jeg vet iallefall, blir det kanskje litt rart å diskutere det. Jeg mener Norge bør hjelpe flyktningene og innvandrerne så mye som mulig. Å regne med at folk fra en helt annen kultur, som i tillegg har opplevd utrolig grusomme ting, skal kunne innstille seg på ett blunk er urealistisk. Få på plass en instans som sørger for en grundig og ordentlig opplæring. "Du kan ikke rettmessig bli sint på hunden din når den bjeffer, om du aldri har lært den å holde kjeft."  :)

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Sukk, joda... innvandrere som slår ned folk i gata vet ikke bedre, og det er vår feil fordi de er "syke", og vi har ikke vært flinke nok til å støtte dem. Ærlig talt.

Du kan piske deg selv, men jeg er ikke interessert i delta. Jeg velger å behandle tenkende mennesker som likeverdige fremfor å skylde på det norske samfunnet.

"Sukk, joda... innvandrere som slår ned folk i gata vet ikke bedre, og det er vår feil fordi de er "syke", og vi har ikke vært flinke nok til å støtte dem. Ærlig talt."

Haha der fikk du meg til å le. :rofl:

Men seriøst, ikke vri ordene mine til en helt annen betydning. Hvor har jeg sagt og/eller antydet at de ikke er likeverdige?

Jeg har heller ikke "skyldt" på noen. Jeg kom opp med en løsning som jeg mener kan være med på å løse problemet.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...