Albert Andersson Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Tydelig at Tamroninvesteringa betaler seg med gode bilder. Normalt ville jeg nok kjefta litt for noe kraftig signatur, men her matcher den det mørke på modellen så da blir det jo liksom en del av bildet likevel. Roar Hei, Roar. Takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding ! Jeg husker at du tidligere har "tatt folk i øra" på grunn av for framtredende (stor og / eller kraftig) signatur, så jeg tar kritikken til etterretning ! Så langt er jeg godt fornøyd med 150 - 600mm-objektivet fra Tamron. Jeg traff forresten en kar i Hæra Naturreservat i Trøgstad i formiddag, og han hadde utrustningen i orden: Canon EOS 1DX + Canon EF 400mm F / 2.8 IS II USM med EF-converter 1.4, - DET var kanonutrustning for en entusiastisk amatør ! Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 600mm og tatt på frihånd. Skulle nesten ikke gå an. Men det gjør det, selv om ultra-skarpheten som ofte er varemerke hos dine fugleportrett ikke er til stede 100% her. (Men det kan også skyldes objektivet og skarphetsnivå ved 600mm på telezoomen) .Men du verden, godt nok i massevis. Mvh Ragnar Hei, Ragnar, og takk for hyggelig tilbakemelding ! Tamron'en er god nok, - uten tvil, så det er min manglende dyktighet som er årsak til at bildet ikke er knivskarpt ! Men når fototurene strekker seg over noen kilometre, er det fristende å la en Manfrotto 055x-tripod bli liggende i bilen ! Monopod kan være en løsning, kanskje ... . (?) M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Ei flott sandlo på stranden Albert Andersson Trekker mange ved fjæra, ikke langt fra der jeg bor God h...elg M v h Leif OLsson Nikon man Hei, Leif,og mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Sandlo er en fugleart som trives godt i subarktiske områder, etter hva jeg har forstått, og her sørpå er det mange, - meg selv inkludert, som har ingen eller begrenset kjennskap til denne flotte vadefuglen ! Du er heldig som bor i et eldorado for fugler og fugleinteresserte, Leif ! God helg til deg, også ! M v h Albert. Bare hyggelig Albert. Ja som du sier, er et eldorado for fugler her, ørna som er mange på øya og kommer nert på holmer, og på moloen ved havna og snart trekk av vaderfugler og gås mot Svalbard. Obsade to linerler forrige fredag og ei lappspove Har å vært mange snøspurver og idag tre par horndykker og to par brunnakkar i våtmarken, ja då e d vår God helg ! M v h Leif Hei, igjen, Leif.Det var litt av et utvalg ! i dag blir det tur til naturreservatet Hæra i Trøgstad i indre Østfold,- et 900 mål stort våtmarksområde der det er observert og registrert nesten 200 fuglearter ! Kona mi og to barnebarn blir med, så det blir en ornt'li kosetur. M v h Albert. Hei igjen Albert. Ja er mange fugler som trekker og stanner på Andøya og hekker Høres " koselig " ut med tur til våtmark og " kosetur " 200 arter, er då et område som gir fuglerne god nering, vann og mat og " kos " Kona mi skal på jobb og jeg på sykeltur, ja til våtmarken i Andenes og se etter horndykker og håper noen ny art kommit? Snart min bursdag den 12 mai, lønnedag, og ved den tia bruker blåstrupen kommer og også steivender og andre vaderfugler trekke ved fjæra og snart kommer lunde i tusental og havsulen Ja en fin tid vi går til møtes Blev en lang konversation, men trivelig at snakke med deg då vi har samme intresse, liker fugler God helg M v h Leif Hei, Leif. Har man "mye på hjertet", blir samtalene ofte lange, - og som oftest hyggelige ! Det er en fornøyelse å høre om dine forventninger og planer, - det er inspirerende, rett og slett ! Så; - fortsett i samme spor ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 600mm og tatt på frihånd. Skulle nesten ikke gå an. Men det gjør det, selv om ultra-skarpheten som ofte er varemerke hos dine fugleportrett ikke er til stede 100% her. (Men det kan også skyldes objektivet og skarphetsnivå ved 600mm på telezoomen) .Men du verden, godt nok i massevis. Mvh Ragnar Hei, Ragnar, og takk for hyggelig tilbakemelding ! Tamron'en er god nok, - uten tvil, så det er min manglende dyktighet som er årsak til at bildet ikke er knivskarpt ! Men når fototurene strekker seg over noen kilometre, er det fristende å la en Manfrotto 055x-tripod bli liggende i bilen ! Monopod kan være en løsning, kanskje ... . (?) M v h Albert. Har angret flere ganger på at jeg ikke tok med meg stativ, men så er det å dra på det da. Monopod er foreløpig ikke noe alternativ for meg. Sikler for øvrig på Fujinon 100 - 400mm f4,4-5,6 med converter, men så var det prisen da - 20 raske. Skj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Vakkert portrettert Sandlo , skarp med fine detaljer i fjærdrakten samt fine farger og et fint lys. Den ser ut som den har både skjerf og maske på . Flott fanget . Mvh Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 600mm og tatt på frihånd. Skulle nesten ikke gå an. Men det gjør det, selv om ultra-skarpheten som ofte er varemerke hos dine fugleportrett ikke er til stede 100% her. (Men det kan også skyldes objektivet og skarphetsnivå ved 600mm på telezoomen) .Men du verden, godt nok i massevis. Mvh Ragnar Hei, Ragnar, og takk for hyggelig tilbakemelding ! Tamron'en er god nok, - uten tvil, så det er min manglende dyktighet som er årsak til at bildet ikke er knivskarpt ! Men når fototurene strekker seg over noen kilometre, er det fristende å la en Manfrotto 055x-tripod bli liggende i bilen ! Monopod kan være en løsning, kanskje ... . (?) M v h Albert. Har angret flere ganger på at jeg ikke tok med meg stativ, men så er det å dra på det da. Monopod er foreløpig ikke noe alternativ for meg. Sikler for øvrig på Fujinon 100 - 400mm f4,4-5,6 med converter, men så var det prisen da - 20 raske.Skj Hei, igjen, Ragnar. Fotografering innebærer en rekke kompromisser, - det er ofte et ønske om det beste innen kamerateknikk og optikk, men økonomien setter grenser for de fleste. Langtrekkende optikk med god lysgjennomgang er ikke bare kostbart, men også tungt. Nikon D5 veier 1405 gram, og Nikon AF-S Nikkor 600mm mm F / 4.0 E FL VR veier 3800 gram, - en slik utrustning hadde jeg ikke orket å bære verken lenge eller langt ! Fujinon'en som du vurderer, ser ut til å være et svært attraktivt objektiv, men prisen er deretter, - 20K er en ikke ubetydelig sum. (Kjøp, - du vil sikkert ikke ha grunn til å angre !). M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Vakkert portrettert Sandlo , skarp med fine detaljer i fjærdrakten samt fine farger og et fint lys. Den ser ut som den har både skjerf og maske på . Flott fanget . Mvh Alec Hei, Alec, og tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, - sandlo har et eiendommelig oppsyn, - den minner litt om B-gjengen i "Donald Duck & Co" ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg