Gå til innhold

Dårlig erfaring med netonnets service


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå ventet i 7 uker på en reklamasjon på en lenovo bærbar pc. Batteriet på den feila etter 10 mnd. ingen lading. Maskina har stått på hjemme kontoret uten å vært flytta siden den ble kjøpt.

Merkelig at de brukte over en måned på og finne feil på batteriet og adaperet da jeg påpekte dette i returen.

 

Jeg fikk til svar at det var feil på både adapteret og batteriet pga. slitasje. De tilbyr meg å få dette fiksa for 830kr. 

 

Det var vistnok overopphetings skader på adapteret (tror de at jeg har tent på adapteret ?) Mener at dette bør gå på garanti for ikke å snakke om reklamasjons regelen. 

Svarte på at jeg vil ha den tilbake for 830kr. Etter at jeg får den tilbake kjører jeg en sak gjennom forbruker rådet på den. 

 

Men nå har det gått over en uke fra jeg svarte på mailen og har enda ikke hørt noe. Jeg fikk selv en frist på en uke å svare på kostnadsoverslaget.

 

Jeg har aldri opplevd så  elendig service noen gang. Har tidligere sendt tilbake utstyr på reklamasjon både Komplett og PS data uten problemer før. 

 

Noen flere som har hatt problemer eller har jeg bare uflaks denne gangen ?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor aksepterte du at de fikset dette mot at du betalte?

 

Frykter at du nå har en svakere sak enn om du hadde stått på ditt og vist til reklamasjonsretten - og ikke minst at de i det minste bør forklare hvorfor de mener dette er "slitasjeskade".

Lenke til kommentar

Samboeren min har vært uten pc i 9 uker. Ville uansett måtte ut med over 700 ( for at de kaster den) kr for å få den tilbake slik den var i henhold til eposten jeg fikk. Jeg kostnaden nå og kjører dette videre til forbrukerrådet.

 

Lim og klipp fra epost :

 

Kjære Kunde, det M30-70 (MCF3QMX) som er sendt inn til oss for en kontroll er nå undersøkt av serviceverkstedet, og de har kommet frem til at ditt produkt ikke dekkes av garanti.

 

q Apparatet returneres reparert. Totalpris: 830,- inkl. fraktkostnad

q Retur av produktet ureparert. Totalpris: 770,- inkl. fraktkostnad

q Verkstaden kaster produktet på stedet. Ingen tilbehør returneres. 700,-

 

Uttalelse: Utanför garanti. Skada på adapter samt svagt batteri pga slitage/användning, täcks ej av basgarantin pga förbrukningsvara. Kostnad avser byte av adapter samt batteri.

 

Produktgarantien dekker kun utsprunget feil, det vil si feil som fantes i produktet ved leveranse. Gjeller dette f. eks bruksfeil eller feilinnstilt produkt må vi debitere deg som kunde for kostnadene. Dette gjelder også når det ikke konstateres feil på produktet eller om feil er selvforsynt.

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Batteri til laptop er ment å vare i to år. Er det blitt betydelig redusert eller at det ikke fungerer innen to år så er det en reklamasjonssak. Det er ikke en reklamasjonssak hvis iløpet av denne perioden maks antall ladesykluser er blitt gjennomført. De skriver at det er varmeskader på adapteren, og dette kan fort oppstå hvis den blir liggende under et teppe o.l for det utvikles mye varme når batteriet skal lades opp. Er innmaten av dårlig kvalitet da, så oppstår det skader.

Lenke til kommentar

Parkett golv og ei lampe på hennes del av hjemmekontoret. Ikke kabel surr, går kun 2 elektriske ledninger fra hennes pult til ei dobbeltkontakt i veggen. Hadde ihvertfall gått 10 sykluser.

Billig maskin ja, men fremdeles burde det gå på garanti.

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Går nok ikke på garanti, men bør absolutt gå på reklamasjonsrett. Jeg hadde ikke gitt meg i dette tilfellet.

 

Det burde gå på garanti også maskina var under 1 år når den ble levert, men reklamasjon bør ihverfall gå som du sier.

Lenke til kommentar

Svar tilbake at garanti er irrelevant men at du forholder deg til reklamasjonsretten i henhold til forbrukerkjøpsloven.

 

Så sant du/dere ikke har mishandlet PC'en eller laderen så bør du kunne forvente utbedring av feilen kostnadsfritt.

Akkurat. Selgers garanti opp mot leverandør er ikke relevant her. Du har 2 års reklamasjonsrett og skal kun forholde deg til selger. Informer de om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...