Gå til innhold

Nå skal Norge ta imot 218 Syrere i mnd.

Anbefalte innlegg

Her er et tips: Forsøk å slutte å diskutere på nivået med en 5 åring, og kom heller med mot argumenter på det som faktisk er tema og fakta her. Lykke til.

Jeg prøver å ta deg på alvor; jeg antar at du ikke bare driver med tomme retoriske triks, men faktisk er ærlig. Om det får meg til å virke som en femåring, så vet jeg ikke hvem av oss det er verst for.

- Du sier at Krozmar er villig til å godta voldtekt/drap/terrorisme fordi han ikke motsetter seg innvandring, og fordi mer innvandring kan føre til mer drap/voldtekt/terrorisme.

- Jeg sier at du, på grunn av din egen resonnering, er villig til å godta dagens nivå av voldtekt og drap, fordi du ikke er villig til å kaste ut menn, fordi færre menn kan gi færre voldtekter og drap.

Jeg er helt enig, det er tullete å si at du godtar voldtekt og drap. Men, jeg synes også det er tullete å si at Korzmar gjør det, noe du åpenbart er uenig i. Så, spørsmålet er om du vil:

1. Innrømme at du godtar voldtekt og drap.

2. Innrømme at det var tullete å si at Korzmar godtar voldtekt og drap.

3. Ingen av delene, noe som avslører at det var tom retorikk, et forsøk på å sette Korzmar i et dårlig lys for å fremme egen sak.

Dette må vel ha løftet meg fra en femåring til minst en barneskoleelev?

Det var litt bedre.

Jeg tror det er viktig å skille litt her: Økning i befolkning medfører alltid mer drap og voldtekter i antall. Når du henviser til å fjerne etniske nordmenn for å forhindre voldteker i antall, hadde det argumentet veid likt om en flykning hadde statistisk oppført seg likt som en  gjennomsnittlig nordmann. Dette fordi da innvandring i seg selv hadde ikke tilført mer voldtekter pr gjennomsnittlig befolkning.

Nå er det slik at flyktinger dessverre, som vi også ser i en rekke byer i Europa, tilfører en økt voldtekt statistikk pr gjennomsnitt som ikke er akseptabel. 

Ved å godta innvandring godtar du da faktisk at vi redder liv som resulterer i en økt voldtektsbølge som følge av dette. Det er satt på spissen, selvsagt godtar ingen voldtekter - men det er direkte resultatet av aksepten av økt innvandring. Hadde en flyktning oppført seg som en gjennomsnittlig nordmann, hadde vi ikke hatt denne diskusjonen overhode. Jeg kunne akseptert en naturlig øking, men ikke det snittet i voldtekter flyktninger tilfører, det utgjør en ekstra unødvendig risiko for nordmenn.

Endret av MrL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var litt bedre.

Jeg tror det er viktig å skille litt her: Økning i befolkning medfører alltid mer drap og voldtekter i antall. Når du henviser til å fjerne etniske nordmenn for å forhindre voldteker i antall, hadde det argumentet veid likt om en flykning hadde statistisk oppført seg likt som en  gjennomsnittlig nordmann. Dette fordi da innvandring i seg selv hadde ikke tilført mer voldtekter pr gjennomsnittlig befolkning.

Nå er det slik at flyktinger dessverre, som vi også ser i en rekke byer i Europa, tilfører en økt voldtekt statistikk pr gjennomsnitt som ikke er akseptabel. 

Ved å godta innvandring godtar du da faktisk at vi redder liv som resulterer i en økt voldtektsbølge som følge av dette. Det er satt på spissen, selvsagt godtar ingen voldtekter - men det er direkte resultatet av aksepten av økt innvandring. Hadde en flyktning oppført seg som en gjennomsnittlig nordmann, hadde vi ikke hatt denne diskusjonen overhode. Jeg kunne akseptert en naturlig øking, men ikke det snittet i voldtekter flyktninger tilfører, det utgjør en ekstra unødvendig risiko for nordmenn.

Nettopp derfor snakker jeg ikke om å kaste ut etniske nordmenn, men etnisk norske menn. For, det er ikke bare innvandrere som er overrepresenterte. Det er menn også. Og ungdommer/unge voksne. Hadde unge menn oppført seg som en gjennomsnittlig nordmann hadde vi ikke hatt denne diskusjonen, men det gjør de ikke. Unge menn voldtar, dreper og slår mer enn resten av befolkningen. Så, hvis vi kaster ut norske menn vil snittet gå ned. Det vil det også hvis vi kaster ut menn med innvandrerbakgrunn. Fellesnevneren er menn.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Det var litt bedre.

Nettopp derfor snakker jeg ikke om å kaste ut etniske nordmenn, men etnisk norske menn. For, det er ikke bare innvandrere som er overrepresenterte. Det er menn også. Og ungdommer/unge voksne. Hadde unge menn oppført seg som en gjennomsnittlig nordmann hadde vi ikke hatt denne diskusjonen, men det gjør de ikke. Unge menn voldtar, dreper og slår mer enn resten av befolkningen. Så, hvis vi kaster ut norske menn vil snittet gå ned. Det vil det også hvis vi kaster ut menn med innvandrerbakgrunn. Fellesnevneren er menn.

Det du sier er er ikke relevant i forhold til innvandringsdebatten. Fellesnevnern er menn ja, men problemet er at en innvandrermann voldtar i snitt mer enn en nordmann.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og en mann voldtar mer i snitt enn en nordmann. Likevel vil ikke du kaste ut menn, og andre vil ikke nekte alle innvandrermenn for å komme hit. Det er helt greit.

Diskusjonen her dreier seg om å hvordan vi forhindrer nye problemer, ikke hvordan vi løser eksisterende. 

Lenke til kommentar

Nei, diskusjonen handler om 218 syrere hver måned i fire måneder. Hvis du er bekymret over snittet: Ta inn jenter/damer. Eventuelt ta inn gamle menn og kast ut unge, mannlige nordmenn.

Enklere løsning: Ikke ta imot noen, så slipper vi økte problemer i det hele tatt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Men, vi får heller ikke hjulpet 872 syrere. Enkelte vektlegger det.

Om vi lar vær å "hjelpe" disse 872 syrerene så kan gjerne de samme 872 syrerene og hele deres familie og venneslekt få hjelp for samme kronesum i nærområdet.

Hvordan skal disse 872 syrerene plukkes egentlig? Er det et lykkelotteri? Er det førstemann til mølla? Er det de som skriker høyest som blir sendt videre til Norge? Er det de sykeste og svakeste? Er det 400 kvinner, 400 barn og 72 menn, eller er det en nesten utelukkende mannfolk i 20-årene som vil komme til oss med rettighet til hus, mat, penger, gjenforening, advokathjelp og 1. plass i helsekø?

Endret av Valkyria
  • Liker 4
Lenke til kommentar

De er kvoteflyktninger ifra Tyrkiske leire i henhold til avtalen mellom EU og Tyrkia.

Således er det jo positivt at de i det minste er syrere. Majoriteten av asylsøkere til Norge er jo ikke det. Og i bølgen av mennesker som velter over Europa, er bare rundt 20% syrere.

Det er ikke dermed sagt at dette er lurt. Tvert imot. Vi hjelper allerede mange fler i nærområdene.

post-388664-0-77011900-1461436143_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...