Gå til innhold

Se det ja, nå kan jeg poste igjen!

Anbefalte innlegg

Ble utestengt fra forumet i en mnd. Prøvde å følge opp "problemet" med mail korrespondanse til karen som stengte meg ute, uten at jeg fikk noen som helst tilbakemelding eller utestengningen opphørte av den grunn.

Og utestengelsen forsto jeg ikke noe som helst av i det hele tatt. Jeg poster veldig sjeldent her, men når jeg gjør det pleier det å være svært så seriøst. Det samme gjaldt posten fra meg som ble min bane forrige måned. I iveren etter å dele et par av mine store nostalgiske lidenskaper, så spurte jeg om noen ville ha et par sherware spill (Hvor er problemet i retningslinjene til hw.no).

Nå har jeg fulgt dette forumet fra Delphi perioden og poster egentlig ikke så ofte her. Holder meg for det meste på forum i utlandet, mye pga mine mine sære sære interesser. Men når jeg poster på hw.noe r jeg som oftest svært så seriøs i mine innlegg.

Mailen under her skrev jeg til personen som stengte meg ute.

Om jeg fikk svar på mailen, eller slapp inn på forumet igjen, nei!

Rune.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Hei.

Får ikke logga meg på, er utestengt.

Ref denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0&hl=day+of+the

Å utestenge meg for en måned var kanskje litt lenge for den påståtte tabben jeg vist nok har gjort eller?

Like lenge som han karen med adressene til nedlasting av piratkopierte spill fikk (i den samme tråden).

Piratkopierte spill og shareware spill tilhører to vidt forskjellige verdener men men.

Uansett, i retningslinjene til HW.no kan jeg ikke se noe om at det å tipse om shareware og andre lovlige ting er forbudt. Uansett så gjorde jeg dette i god tro.

Jeg har registrert meg hos HW.no og logger meg på der, det er vel disse retningslinjene jeg skal forholde meg til eller? Det er i alle fall der jeg er utestengt.

Ser også at det er haugevis med linker til shareware hver dag her på forumet.

Personer som spør etter gratis brennerprogrammer, mp3 spillere/decodere, patcher, spill osv osv osv.

Disse får svar på hvor de kan skaffe dette, men ingen moderator reagerer negativt på dette.

Og når det gjelder shareware spill, se på denne tråden som et av mange eksempler på ”distribusjon” uten at det har blitt problemer av den grunn:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...shareware+spill

Kan nevne at mine innlegg (om du sjekker) pleier å holde et ganske så bra seriøst innhold og har aldri fått en eneste klage eller påmerkning som jeg kan huske.

Kan til slutt litt diskret nevne at jeg er 35 år og ingeniør av yrke (er tilsnakkende mao :-> ).

Ha en god dag.

Mvh

Rune.

(Kina bill).

Rune.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høhø står utestengt pga deling av shareware spill høhø

Føler med deg,

Tok en liten tur på webster;

Sakse---

Date: 1983

: software with usually limited capability or incomplete documentation which is available for trial use at little or no cost but which can be upgraded upon payment of a fee to the author

Lime---

_

Thorsan

Endret av thorsan
Lenke til kommentar
Nå er ikke akkurat dette forumet styrt av norges lover (desverre), som du sikkert har skjønt...

Norges lover? Kan du se at jeg har gjort noe galt i følge retningslinjene til dette forumet?

Og hvor mange hundre shareware spill/programmer blir det ikke annonsert på dette forumet hver uke (brennerprogrammer, mp3 spillere og decodere, patcher, spill osv osv.

Hvorfor ble jeg utestengt for å gjøre det samme?

Rune.

Lenke til kommentar
Nå får du snart beskjed om at slike ting skal det sendes PM på....  ;)

Hvorfor?

Passer ikke dette i tilbakemeldinger? Jeg har sent mail (ref. første post) 2 ganger uten å få svar.

Og så synes jeg folk må få beskjed om at det er ulovlig å referere til nedlastingsadresser osv. for shareware programmer på dette forumet. Jeg var i alle fall ikke klar over at det var ulovlig.

Rune.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke får svar av den aktuelle moderator, så er det mulig å henvende seg til forum at hardware.no. Ikke alltid det fungerer første gangen der heller, men prøv igjen så får du nok svar. Invictus, administrator og sitter i forumstyret, er også et godt kontaktpunkt for å løfte saken opp et nivå.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
Enig med deg Kina Bill...derfor er jeg ikke så aktiv på dette forumet lenger. Man blir lei av overlegne moderatorer (alt for mange) som leker gud. Det minner mer og mer om Judge Dredd der Stallone sier med sin karakterisktiske machostemme: "I am the Law". Nyter de å utestenge brukere, fordi de tokler retningslinjene på en annen måte enn dem selv? Hadde jeg blitt utestengt i en 1 måned (!) for shareware/abondonware spill, ville jeg aldri kommet tilbake hit.

Dette har også skjedd med CS-servern singsing, der admins på 14 år også leker gud og kicker alle de som "guller" dem eller kommenterer hva de gjør dårlig. De som sier de whiner (moderatorer og admins gjør feil de og) blir bannet.

Please, ta selvkritikk moderatorer...sier ikke at det dere gjør er helt feil...men måten dere gjør ting på er ikke den beste, mener da jeg.
Lenke til kommentar
Enig med deg Kina Bill...derfor er jeg ikke så aktiv på dette forumet lenger. Man blir lei av overlegne moderatorer (alt for mange) som leker gud. Det minner mer og mer om Judge Dredd der Stallone sier med sin karakterisktiske machostemme: "I am the Law". Nyter de å utestenge brukere, fordi de tokler retningslinjene på en annen måte enn dem selv? Hadde jeg blitt utestengt i en 1 måned (!) for shareware/abondonware spill, ville jeg aldri kommet tilbake hit.

Dette har også skjedd med CS-servern singsing, der admins på 14 år også leker gud og kicker alle de som "guller" dem eller kommenterer hva de gjør dårlig. De som sier de whiner (moderatorer og admins gjør feil de og) blir bannet.

Please, ta selvkritikk moderatorer...sier ikke at det dere gjør er helt feil...men måten dere gjør ting på er ikke den beste, mener da jeg.

Noe må jo disse folka ha å bruke fritia si på =)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke får svar av den aktuelle moderator, så er det mulig å henvende seg til forum at hardware.no.  Ikke alltid det fungerer første gangen der heller, men prøv igjen så får du nok svar.  Invictus, administrator og sitter i forumstyret, er også et godt kontaktpunkt for å løfte saken opp et nivå.

Jeg har vært på farten i forbindelse med jobben. Har dessverre ikke hatt tid eller tålmodighet til å følge opp dette mer en jeg har registrert at tilbakemelding har uteblitt, da etter å ha sent ovennevnte mail to ganger.

Og så er ikke dette verdens undergang. Kan jo poste igjen nå :-)

Rune.

Lenke til kommentar
Day of the tentacle er ikke shareware eller abandonware. Dessverre, men ikke uforstålig når Lucasarts står bak spillet  :grine:

Min post hadde overhode ingenting med det spillet å gjøre. Det var to helt andre spill jeg nevnte i min post, to shareware spill (noe du selvfølgelig ikke kunne vite, siden posten min er sletta).

Rune.

Lenke til kommentar
Min post hadde overhode ingenting med det spillet å gjøre. Det var to helt andre spill jeg nevnte i min post, to shareware spill (noe du selvfølgelig ikke kunne vite, siden posten min er sletta).

Da er det enda mer uforstålig. Spesielt siden TST nevner selv at det er shareware du forsøkte å distribuere.

Trodde selv at DOTT var blitt abandonware, slik som mange andre av de gode spillene ifra tidsepoken.

Lenke til kommentar
Day of the tentacle er ikke shareware eller abandonware. Dessverre, men ikke uforstålig når Lucasarts står bak spillet  :grine:

Og her har vi løsningen på en del av saken, de diskuterte piratkopier av spill, og ble derfor utestengt.

At Kill bill ble utestengt, og ikke fikk svar på hvorfor derimot, synes jeg var kjipt...

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Og her har vi løsningen på en del av saken, de diskuterte piratkopier av spill, og ble derfor utestengt.

At Kill bill ble utestengt, og ikke fikk svar på hvorfor derimot, synes jeg var kjipt...

Det er nok helt feil.

Jeg ble utestengt (som tidligere nevnt) for to helt andre spill en distribusjon av DOTT. To sharewarespill.

Dette har som nevnt ingen ting med DOTT å gjøre. Det var mange som posta i den tråden som ikke fikk en advarsel engang (posten var egentlig på tre sider).

Rune.

Lenke til kommentar

Det er nok helt feil.

Jeg ble utestengt (som tidligere nevnt) for to helt andre spill en distribusjon av DOTT. To sharewarespill.

Dette har som nevnt ingen ting med DOTT å gjøre. Det var mange som posta i den tråden som ikke fikk en advarsel engang (posten var egentlig på tre sider).

Rune.

Altså, for å forklare litt mer.

Det ble i post strengen hvor jeg da fikk en måneds utestengelse diskutert DOTT og hvor dette kunne skaffes. Postingen hadde gått over to tre sider før jeg posta mitt innlegg.

Da jeg så at det var en post som omhandlet et gammelt spill ble jeg mer en betatt og rørt og trodde at alle som diskuterte dette var like interessert i gamle shareware spill som meg.

Jeg var selvfølgelig smilende og glad for at andre en meg likte fossila spill. I denne nostalgirusen kom jeg i skade for å poste at jeg hadde to spill fra begynnelsen av 90 tallet som kunne skaffes (og oppga da mailadressen min). Dette var som nevnt for ente gang to SHAREWARE spill… og ble utestengt i en måned for det.

Rune.

Lenke til kommentar

Dette er noe du skulle ha tatt opp med enten moderatoren som stengte deg ute (noe du gjorde, uten å få svar etter hva jeg forstår). Dersom dette ikke nytter (noe det ikke har gjort, slik jeg forstår deg), skal du ta kontakt med [email protected] for slik å komme i kontakt med forumstyret som så vil ta for seg saken.

I og med at posten din i den aktuelle tråden er fjernet, har vi ikke bevis hverken for det ene eller det andre - så jeg foreslår at vi legger denne saken død da det vil være ord mot ord.

Foreslår at du tar kontakt med forumstyret dersom du ønsker å klage på noe eller har en tilbakemelding. Denne tråden vil bli stengt, ettersom ovenstående praksis er den som skal følges.

Edit: DOTT er ikke et shareware- eller abandonware -spill. For oss som har kjøpt det lovlig, er det fortsatt moro å spille! :) Det samme gjelder Sam'n Max.

Hvorfor lages ikke slike spill lengre? *sukk*

Lenke til kommentar

Åpen beklagelse til Kina bill:

Først vil jeg si at jeg dessverre aldri har sett den mailen du referer til, og det har åpenbart skjedd en stor glipp her.

Selv om jeg ikke helt husker hva det var du linket til, er det mye som tyder på at du aldri skulle blitt utestengt. Det ligger jo i ordet "shareware" at det ikke er ulovlig å dele den slags.

Jeg må bare beklage det som har skjedd her, og håper ikke du har mistet lysten til å være aktiv bruker hos oss i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...