UngOgDum Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Hei Her om dagen, så flink som jeg er, klarte å miste fotfeste mens jeg satt på sykkelen (var mer eller mindre ved en full stans), dette førte til at sykkelen gikk i bakken. Etter at jeg samlet det jeg hadde igjen av selvrespekt, og løftet den opp så ville den ikke starte, jeg skrudde tenningen av og på, og da startet den etterhvert. Lurer på hva som førte til at den ikke ville starte. Om det var for at sykkelen kveltes når den datt i bakken, om det var for at den ble skadet i fallet, eller noe annet? Den starter helt fint nå uten problem, føler at den bruker litt lengre tid men kan bare være paranoia takk for svar Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Hva slags sykkel har du og hvilken modell? Jeg gikk selv i bakken (nærmest en stillestående velt) med min klin nye S1000R og denne har en funksjon som slår av motoren når helningsgraden blir over et viss nivå. Altså når den ligger nede. Motoren stoppet så fort den traff bakken. Dette gjøres for å beskytte motoren da oljen i motoren ikke lenger befinner seg i bunnen men på sidene og da får ikke motoren god nok smøring. Uten at jeg skal påberope meg noe kunnskap rundt dette så vil jeg tippe at det er en god del olje som har havnet på den ene siden av motoren. Jeg ville satt den på støtte/midtstøtte og startet den samt latt den gått seg skikkelig varm på tomgang. Da blir oljen tyntflytende og vil til slutt samle seg der den skal være. Men som sagt, kan godt hende jeg er på bærtur nå altså... Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Antagelig har det kommet luft i drivstoffsystemet i løpet av velten som førte til at det tok litt lengre tid å få start på den etterpå. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Hvis den ikke ville starte før du hadde skrudd av og på tenningen, så er det nok bare en funksjon sykkelen har. Min er akkurat på samme viset. Jeg får også en varsellampe når dette skjer. Kanskje fikk du også det, men det er ikke alltid så lett å se i sollyset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå