Gå til innhold

Erfaringer med Motorola Moto G (3. gen.)?

Anbefalte innlegg

Ser at denne får ganske bra omtale i diverse tester på nettet, men disse testene er jo utført av folk som gjerne bare bruker mobilen i noen få dager.

Om det er noen her som har gått til anskaffelse av en slik telefon, så må dere gjerne spytte ut de erfaringer dere har med den. På papiret så fremstår den veldig solid, spesielt når man tar i betraktning prisen, men hvordan er selve brukeropplevelsen? Den later til å ha bedre spesifikasjoner enn mange dyrere mobiler, men er det noen hake her? Generelle ulemper? Hva med opplevd byggekvalitet? Har sett på noen utenlandske forum der det rapporteres at den fort blir veldig varm, gjerne plagsomt varm. Stemmer dette? 

CDON selger en Motorola Moto G3 med 16 GB minne og 2 GB RAM for kun 1990,-, noe som så klart er veldig billig, og i tillegg så er det den "riktige" versjonen (de fleste andre butikker ser ut til å selge den med 8 GB minne og 1 GB RAM, som for meg virker å være i minste laget). Motorola er et merke jeg veldig sjeldent vurderer, men dette ser jo absolutt ut som et spennende alternativ. :)

Endret av Gordon Growth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kona har 8GB-versjonen, da blir det er fort for lite lagringsplass etter Marshmallow-oppdateringen.

Det er mulig å omformattere et (raskt) minnekort til internt minne, men det er tregere og krever mye knot.

16GB er nok mye bedre, må vurdere om hun skal få denne som ny mobil...

Forøvrig er eneste klage fra henne at standard SMS-klient ikke viser antall uleste SMS.

Originale deksel med flipplokk gir bodt grep og god beskyttelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt motorola moto g 3 gen 16 gb og 2gb minne i 4 måneder. Det er min første smarttelefon så jeg kan ikke sammenlikne med andre. Men jeg er fornøyd. Har ikke opplevd at den har blitt spesielt varm. Kun når jeg brukte get sin sky app med kontinuerlig synkronisering. (Anbefales ikke) Noen ganger oppfører den seg litt snodig, men som regel bra. Klarte forøvrig å smelle den hard i bakken sidelengs på en skarp stein så skjermen knuste. Så nå skal jeg hente en ny identisk mobil på postkontoret. Jeg tror det er en god budsjetttelefon

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har den som mobil nr 2. Men har 2 i familien som har den som eneste mobil. Alle har 8gb versjonen.

Til den prisen er mobilen ett kupp!

Kona har 8GB-versjonen, da blir det er fort for lite lagringsplass etter Marshmallow-oppdateringen.

Det er mulig å omformattere et (raskt) minnekort til internt minne, men det er tregere og krever mye knot.

16GB er nok mye bedre, må vurdere om hun skal få denne som ny mobil...

Forøvrig er eneste klage fra henne at standard SMS-klient ikke viser antall uleste SMS.

Originale deksel med flipplokk gir bodt grep og god beskyttelse.

Så dere har ikke opplevd problemer med at den går varm, slik som en del brukere her rapporterer om?

Hvis du er litt interessert finnes det veldig mange telefoner man kan kjøpe fra Kina som er langt bedre spesifisert enn denne.

Ulempen er dog null support og dersom det skjer noe med den er du stuck.

Jeg tror ikke jeg tar den sjansen.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort meg noen forsøk Moto G 3rd gen, helt til arbeidsgiveren min plutselig ombestemte seg og gav meg en Galaxy s5 Neo.

MotoG er en helt ok telefon. men uansett hva jeg vrir og vender, så klarer jeg ikke å installere exchange på telefonen? Merkelig, men har forsøkt ørten ganger uten hell, og aner ikke hva jeg gjør feil, men får bare feilmeldinger hele tiden. På Samsungen gikk samme prosedyre helt smertefritt.. Vet ikke om det er noe bug i OS-et til MotoG? Grensesnittet er helt ok, men jeg personlig er ikke helt fan av så "ren" andriod som disse telefonene har.. Men det er en smakssak :). Jeg gikk fra en gammel iPhone til denne telefonen, og ble litt overrasket over hvor mye man låser seg til google, sånn appropos diskusjonen iOS / android... Men det er en annen sak. 

Men utover det er egentlig den telefonen en irriterende god telefon. Særlig drar jeg frem lyden, den er både høy og klar. Bra samtalekvalitet, og nettforbindelsen på surfing osv er helt topp. Ingen ting å klage på.. En super løsning jeg synes flere burde ta etter Motorola: Talemikrofonen er plassert på fronten på telefonen, ikke under rammen som på de fleste andre. Det gjør at det er tilnærmet umulig å dekke til telefonen uansett hvordan man holder den. Praktisk! 

Kameraet er helt akseptabelt. Bra i lys, litt ymse kvalitet i dårlig belysning.

Jeg har (hadde) 8gb utgaven med et 32gb minnekort, opplevde overhodet ingen problemer med denne løsningen. 

Min konklusjon er hvertfall at MotoG ikke står noe tilbake for Samsung Galaxy s5 Neo! Den er like rask i vanlig bruk, lett å komme i gang med og grei å bruke. I motsetning til Samsung har motoG volumkontrollene på høyre side, noe som passer meg mye bedre slik jeg pleier å holde telefonen. 

Så jeg vil absolutt anbefale denne telefonen til de som ikke vil legge halve lønna i et statussymbol. (Kan selge min for en rimelig penge siden jeg fikk en annen fra arb.giver ;)

Lenke til kommentar

MotoG er en helt ok telefon. men uansett hva jeg vrir og vender, så klarer jeg ikke å installere exchange på telefonen? Merkelig, men har forsøkt ørten ganger uten hell, og aner ikke hva jeg gjør feil, men får bare feilmeldinger hele tiden. På Samsungen gikk samme prosedyre helt smertefritt.. Vet ikke om det er noe bug i OS-et til MotoG? 

Har du prøvd å bruke gmail appen? den fikk nylig exchange støtte

http://www.theverge.com/2016/4/25/11505602/google-gmail-android-microsoft-exchange-email-support

Lenke til kommentar

MotoG er en helt ok telefon. men uansett hva jeg vrir og vender, så klarer jeg ikke å installere exchange på telefonen? Merkelig, men har forsøkt ørten ganger uten hell, og aner ikke hva jeg gjør feil, men får bare feilmeldinger hele tiden. På Samsungen gikk samme prosedyre helt smertefritt.. Vet ikke om det er noe bug i OS-et til MotoG? 

Har du prøvd å bruke gmail appen? den fikk nylig exchange støtte

http://www.theverge.com/2016/4/25/11505602/google-gmail-android-microsoft-exchange-email-support

Jada, det er den jeg forsøkte å innstallere exchange-kontoen på.. Men får stadige feilmeldinger, så noe er tydeligvis galt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...