Gjest Slettet+89234341 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Den stasjonære PCen min er nå et par år gammel, og jeg er egentlig tvert igjennom fornøyd i forhold til ytelse. Tenkte allikevel at jeg skulle høre med dere som kan sammenheng mellom deler bedre om det er noen logiske oppgraderinger her som ikke koster skjorta - dvs av den typen som gjør stort utslag per krone med dagens deler. Intel LGA1150 Core i5-4670KKingston DDR3 HyperX Beast 8GBCorsair SSD Force Series GS 240GB 2.5"ASUS GeForce GTX760 2GB DCII OC PCI-EASUS Z87-PRO, Socket-1150Samsung DVD±RW SH-224DB/BEBE SATA BLACKCooler Master Seidon 120V CPU KølerCooler Master V850, 850W PSUCorsair Obsidian 550D Midi Tower Sort Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Ja, ser ut som det er der du kan oppgradere i første omgang. Men det er også lansering av nye skjermkort hos Nvidia og AMD snart , så jeg hadde ventet litt til... 1 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 (endret) Ja, ser ut som det er der du kan oppgradere i første omgang. Men det er også lansering av nye skjermkort hos Nvidia og AMD snart , så jeg hadde ventet litt til... Enig med du. EDIT: Du kan forsåvidt også bare overklokke CPU'en din. Endret 22. april 2016 av AT1S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Noen spesifikke deler dere hadde i tankene? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Hva med GTX 780 TI på bruktmarkedet, eller R9 290x. Eller vente på nyere r9 480x\GTX 1080. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Helt ærlig ville jeg ikke ha oppgradert. Er ikke noe som vil gi deg mye ytelse for penga. Generelt er det veldig dyrt å oppgradere skjermkort oftere enn annenhver generasjon. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Vent å se hva som kommer i løpet av året , da vil det bli enklere å enten kjøpe noe som koster litt og har det litt lengre enn å kjøpe noe billig som ikke varer alt for lenge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Da blir det nok å vente. Det jeg har vurdert dog er en 500GB/1TB Evo 850 SSD for å få bedre SSD-plass. Kjører for tiden Win 8.1, og vurderer å klone disken til ny SSD, oppgradere den til Win 10, så Win 10 pro. Vet en fresh install er bedre, men har altfor mye "småknot" som jeg ikke akter å sette opp på nytt. Ikke er jeg 100% sikker på at jeg vll ha win 10 på den heller - har det på 2 tablets og 3 laptoper og er ikke heeeeelt fornøyd Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Må nesten spørre deg, plager deg mye at Os'et bruker tid på å gjøre seg klar? Jeg har testet ut en SSD disk kun til spill og 32GB med lynkjappt minne til en Intel 59xx med en 2 - 3? TB OS disk med Windows 10 , W10 har en del optimaliseringer som gjør at det går relativt å laste inn selv på en snurredisk og selve SSD disken fyrte av spillene ganske så kjapt ( Pagefila var også satt på SSD'en). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Hastighetsmessig er det ingenting som irriterer meg ved PCen, annet enn når jeg stapper spill på HDDen, og selv da bryr det meg relativt lite. Grafikkortet kan f.eks helt fint takle Fallout 4 på høye innstillinger, 100 mods og Gamestream aktiv, noe som da er "bra innsats" i min bok. Det er nok ikke tilfellet for mange her i tråden. Generelt liker jeg ikke Windows. Hater er egentlig mer passende. Det er et nødvendig onde, men alt som kjører windows har jeg omtrent samme tilknytning til som kjøleskapet. På PCer jeg ikke har endret error-plinget på trigger den lyden alene en slags behavioristisk trang til å finne den ansvarlige for lyden og stikke en kaktus opp i USB-porten på fyren, og det er toppen på isberget av alt som irriterer meg ved Windows. Dette til tross for at det er den enheten jeg bruker mest tid på. På jobb (og mer og mer hjemme) bruker jeg iOS, og aldri samme hatsfølelsen med noe der som med ting i Windows som har vært der siden windows 95 - noe som påvirker hvor jeg vanligvis legger igjen penger. Jeg liker mail og calendar-appene i Windows 10, samtidig som jeg vil skrive Cortana på et skilt og bruke til det å banke Onedrive med, så det er en grunn til at jeg fortsatt bruker Windows 8. Bytte av ruter nå nylig var dog en vekker om at jeg må slutte å ignorere sentrale ting jeg bruker mye men som jeg ser på som "kjedelige", for det kan være at få penger gir stor uttelling. Denne PCen skal tross alt vare en stund, og blir sannsynligvis siste Windows-PCen jeg har (aldri brukt OSX, så det må undersøkes - mulig det bare er enda verre). Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Kommer vel mest ann på hvilken skjerm du bruker og hvilken programmer/spill du bruker.Om du trenger oppgradere. For 720P så holder jo det der i bøter og spann. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Så dette hadde jeg trolig satset på selv : Minne : Øke minnemengden til 16Gb eller hoppe helt over. DDR3 ER TREGT i forhold til DDR4. Tror jeg hadde stått over oppgradering der. Skjermkort : Funker sikkert bra et halvår til , så kan du vurdere om en oppgradering til det nyeste hos Nvidia / Amd lønner seg. SSD : Vil desidert gi en langt bedre og "flytende" følelse på oset. Eller bare som spilldisk... Kan være lurt å starte på minst 520+Gb , alt etter behov... Endret 2. mai 2016 av Malvado Edit : Tastefeil. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Minne : Øke minnemengden til 16Gb eller hoppe helt over. DDR3 ER TREGT i forhold til DDR4. Tror jeg hadde stått over oppgradering der. Hva er tregt med DDR3? Prismessig er kanskje DDR4 det man får mest for pengene i dag. Men skulle gjerne likt å vite hva du mener her, muligens i noen spill gir DDR4 bedre ytelse. Men stort sett er vel ikke ramhastigheten særlig problem med tanke på dualchannel\quad channel. Med mindre man har over 32 GB ram. Tviler på du bruker benchmark\ramdisk noe særlig. Endret 2. mai 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Ser man på hastigheten på de bedre DDR4 brikkene , derav tilgangstider , densititet og ikke minst kapasitet så ser man nå de store fordelene DDR4 har i forhold til DDR3 , legger man til også lavere produksjonsteknikk og lavere strømforbruk så har man jo en soleklar vinner om man ønsker å ha et bedre system. Man får i dag 16Gb med 2800Mhz DDR4 minne til kun 738 kroner , alternativt 32GB 2800Mhz DDR4 til 1600 , sammenligner man dette med det som er standard på svært mange pcer i dag ( 8GB 1333Mhz minne ) så er det en 4x dobling i kapasitet og en dobbling i hastighet i forhold til DDR3. Så selv om man "kanskje" ikke legger like godt merke til det i noen spill / programmer så er det andre tilfeller der dette minnet definitivt kan merkes. Kombinerer man dette med en God SSD og en stor lagringsdisk så har man definitivt et bra system å bygge videre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå