Kenny000 Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg vil flashe BIOS'en for å se om dette gjør USB porten (der min Dual Optical står) mer stabil. Dette fordi innimellom kobler musen min seg fra (ingen lys i sensorene) plutselig. Dette er spesielt irriterende når jeg spiller, men også plagsomt i winfows. Hovedkortet mitt er et MSI K7t-266Pro. Jeg har funnet riktig oppdatering på hjemmesiden til MSI! Da jeg skulle oppdatere(flashe) BIOSEN, fulgte jeg anvisningen der det stod at jeg MÅTTTE bruke HDD til oppdateringen og ikke disket (tror det er et problem med størrelse). Oppdateringen funket ikke. Grunnen (tror jeg) er at DOS ikke har støtte for NTFS-partisjoner. (slik som harddisken min er) Hva skal jeg gjøre da? Det funker ikke med diskett(det har jeg prøvd selv om jeg egentlig ikke skulle). Men det funker heller ikke med harddisken! Må jeg virkelig opprette en egen liten partisjon for at dette skal fungere? Det vil jeg unngå!!! Takker for alle gode svar! :wink: [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-02-25 19:29 ] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Ingen som kunne svare? :sad: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Tror ikke flash-filen(e) er så store nei... Det er bare det at Windows 98-bootdisketten som tar opp så #%( mye plass. Last ned bootdiskett fra http://www.bootdisk.com og se om du får plass på den. Lenke til kommentar
jason Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Har du disablet Bios Flash Protection? Lenke til kommentar
jason Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Har ikke MSI Live Update? Prøvd dette? Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Du trenger ikke å opprette en partisjon, start maskinen i dos, A: (bruk en win 98 oppstart disk.) Så lagrer filene til bios på en diskett. Så starter du flash programmet der etter velger du filen til bios som du vil flashe. Lagre filene til flashen på en diskett før du starter med oppstart disketten. Har du award bios bruker du awdflash programmer. Eller du kan lage en boot disk som starter flash programmet direkte. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå