Eriksendrul Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Jeg har ingen sjanger som er favoritt. De utrolig få gangene jeg setter på musikk så er det veldig stort "spenn" i hva jeg hører på. Aurora Goldfish ( electronica fra cape town ) Lindsey Stirling ( Uten vokal ) For og nevne noen. En rar ting er at jeg liker ikke mannlig vokal, det hører jeg så og si aldri på om jeg velger selv Jeg vil nesten gå så langt og si at jeg hater 90% av musikken jeg har hørt. Jeg liker nesten ikke noen ting av musikk. Men plutselig så kan jeg finne 3-4 sanger som jeg setter på en spilleliste og har på repeat en hel uke på jobb... Jeg syntes dette er utrolig sært av meg. Jeg har ikke noe imot "trendy" musikk på fester osv, der driter jeg i hva folk setter på. Jeg trur egentlig at jeg ikke liker musikk noe særlig generelt. Men som sagt kan jeg høre alt for mye på noen få låter i løpet av kort tid, Men det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg liker den låta. Ta for eks Aurora vs Goldfish, 2 HELT forskjellig ting, Lindsey stirling har jo ikke en gang vokal. Noen andre som nesten aldri hører på musikk ? Men når de først gjør det så er det fåtall sanger som går i repeat alt for lenge ? Endret 21. april 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
thyes Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Du har min medfølelse, jeg kunne ikke forestilt meg en hverdag uten musikk. Når jeg ikke hører på musikk, så tenker jeg på musikk Når det gjelder artistene du nevner så kan jeg ikke uttale meg, hører veldig sjelden på elektronisk. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg har også et "problem" i forhold til musikksmak. Fordi jeg liker musikk, men mesteparten av musikken synes jeg er dårlig. Typisk liker jeg én eller to sanger fra hver artist, så jeg har ikke noen favorittartist. Det går heller ikke på sjanger, så lenge det ikke blir alt for mye bass eller støy. Når jeg finner en bra sang setter jeg den på repeat. Det var dealbreaker for meg før Spotify fikk repeat 1 sang. Kan du liste opp navnet på sangene du liker, ikke bare artistene? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Det er det jeg syntes er rart nesten alle jeg prater med om musikk sier at de puster,spiser,blør og driter musikk. Jeg derimot har ingen problemer med og klare meg i årevis uten og høre en eneste låt. Jeg skrur ALLTID av musikk i alle spill blant annet. Og det finnes ikke noe mønster i hva jeg hører på, det er årevis siden jeg hørte noe særlig på Goldfish, har hørt såvidt det er på noen låter av aurora og av en eller anne grunn Higher sangen til ary. Lindsey stirling har jeg hørt litt på i det siste. jeg har nok hørt på musikk mindre en 5 timer de siste 3-4 månedene... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Les: Wikipedia om "Specific musical anhedonia". Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Jeg har også et "problem" i forhold til musikksmak. Fordi jeg liker musikk, men mesteparten av musikken synes jeg er dårlig. Typisk liker jeg én eller to sanger fra hver artist, så jeg har ikke noen favorittartist. Det går heller ikke på sjanger, så lenge det ikke blir alt for mye bass eller støy. Når jeg finner en bra sang setter jeg den på repeat. Det var dealbreaker for meg før Spotify fikk repeat 1 sang. Kan du liste opp navnet på sangene du liker, ikke bare artistene? Ary-Higher Aurora-Conqueror Aurora-Running with wolves (Litt kjedelig noen ganger ) Lindsey stirling- night vision Lindsey stirling . Shadows Lilly Wood - prayer in c ( God stund siden jeg har hørt på den ) Goldfish - Get busy living ( Hæ ? ) Azealia banks - 212 ( Dette er plutslig hip hop xD ) Noen få sanger med mannlig vokal også men eneste jeg kommer på er Robin schulz - sugar Men som sagt, jeg har hørt på musikk jeg selv har satt på i mindre en 5 timer på 3-4 måneder. Radio står jo på på jobben men den musikken ignorerer jeg egentlig, hører ikke etter eller så har jeg en eller anne podcast med prating på headsett. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 [Youtube] Hmmmmmm...... Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 For meg går det i perioder. Kjøpte en CD en gang i tiden, det var Gorillaz. Sjeldent jeg liker flere sanger fra en artist. Jeg liker å høre på radioen når jeg kjører bil, da hender det at jeg synger litt også. Problemet med FM-Radio er at de kjører mye av den samme musikken, så blir fort lei. Vanligvis liker jeg at det er stille rundt meg. Hører på regnet som treffer bakken, vinden som tar tak i trærne eller lyden av havet. Det er beroligende. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Jeg vet ikke hva som er feil, hvis man kan kalle det en feil. Jeg hører som sagt MEGET sjeldent på musikk. Jeg bryr meg ikke om andre gjør det sånn at jeg hører det. jeg har jo dansa og sunget på fester osv og har ikke noe imot musikk generelt, men hvis jeg fikk velge hadde vi ikke hatt noe radio på jobben, jeg foretrekker og sette på meg øreplugger og høre podcast med prating for og overdøve radioen for eks. Nå skal det sies at lokal radioen "Radio metro" i oslo/akershus ikke akkurat spiller bra musikk. Men ja, jeg blir jo nesten lynsjet av folk når jeg svarer "Jeg hører ikke på musikk" om jeg treffer nye folk Endret 21. april 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Det som får meg til å klikke er musikk i bakgrunnen, f.eks. i den videoen over, mens han snakker. En ting om gangen. Endret 21. april 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Det som får meg til å klikke er musikk i bakgrunnen, f.eks. i den videoen over, mens han snakker. En ting om gangen. Edit: De nevner to ting som er "weird" i den videoen, folk som ikke liker musikk, og ditto mat. Selv har jeg et problem med å like mat. Stort sett er jeg lite begeistret for mat. Samme her egentlig. Jeg har ikke noe spesielt forhold til mat annet en at det er nødvendig og få i seg. Jeg vet jo hva jeg liker og ikke liker, Men det betyr svært lite hva den maten er så lenge jeg liker den. Drar jeg ut for og spise så er ikke det på grunn av mat men på grunn av selskapet og den stemminga som oppstår ute vs den som oppstår hjemme. Men ingen rare trekk uten unntak. Noen ganger bare MÅ JEG HA x rett/mat/snack hvis ikke så dør jeg. Men det er sjeldent det og Men trur ikke det er så unormalt, at man ikke er begeistret for mat, det er jo kjedelig med mindre man prøver noe totalt nytt. Endret 21. april 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Nå er jeg forresten mer begeistret for mat enn jeg var da jeg var liten, muligens pga medisiner som påvirker hjernen. Jeg liker sukker, men det kan knapt kalles mat. Endret 21. april 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Juletider, når det spilles julemusikk OVER FAENS ALT, da blir jeg sur,gretten og vanskelig og ha med og gjøre. Jeg går ned i en mørk dyp kjeller og om noen strekker ut en hånd for og få meg opp så biter jeg den av. Jula er helt forferdelig på grunn av dette og på jobben i jula som var, måtte jeg gå med podcast på in-ear plugger + hørselsvern nesten hele dagen. Jeg elsker jula,gaver,mat,famile,samhold og alt det klissete vanlig er kjempekos. Men jeg tar meg heller en gåtur gjennom syria enn og høre julemusikk. Og dette er ikke noe jeg sier for og være "kul" eller spesiell. Jeg blir gal av det og sliter med det hele den tiden julemusikk spilles. Jeg har for eks ikke vært på et kjøpesenter i desember på 4 år, alt av julegaver handles utelukkene på nett eller på polet. Endret 21. april 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Så det er ikke bare det at du ikke liker musikk, du misliker det. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 22. april 2016 Forfatter Del Skrevet 22. april 2016 Julemusikk hater jeg. Men som tidligere sagt er det flere sanger jeg kan høre på noen ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå