Filla Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 -Bestilte en bærbar PC fra DELL tirsdag ettermiddag. Betaling skal skje gjennom mitt kredittkort (Mastercard). Nå fredag kveld, etter 3 dager har de ennå ikke fått sjekka kortet mitt, og dermed ikke behandla bestillingen min. Jeg sendte dem faktisk en mail, fordi jeg begynte å bli bekymra for at jeg hadde oppgitt feil e-mail addresse når jeg bestillte, og at det var defor jeg ikke hørte noe fra dem, eller at kortet mitt ikke hadde dekning eller noe sånt. Fikk et hyggelig svar dagen etter, der de svarte at alt var i skjønneste orden med email addressen, men at de rett og slett ikke hadde sjekka kreditt eller starta bestillingen enda, og at jeg skulle få en mail så snart alt var iorden. -Jeg er vant til 2 ting når jeg handler over internett. Det ene er en umiddelbar email om at bestillingen er mottatt, og en ny mail når varen er sendt. At de ikke engang sjekker at jeg kan betale etter 3 dager er en smule pussig......eller ? -Hva er andres erfaring når det gjelder DELL ? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 -Bestilte en bærbar PC fra DELL tirsdag ettermiddag. Betaling skal skje gjennom mitt kredittkort (Mastercard). Nå fredag kveld, etter 3 dager har de ennå ikke fått sjekka kortet mitt, og dermed ikke behandla bestillingen min. Jeg sendte dem faktisk en mail, fordi jeg begynte å bli bekymra for at jeg hadde oppgitt feil e-mail addresse når jeg bestillte, og at det var defor jeg ikke hørte noe fra dem, eller at kortet mitt ikke hadde dekning eller noe sånt. Fikk et hyggelig svar dagen etter, der de svarte at alt var i skjønneste orden med email addressen, men at de rett og slett ikke hadde sjekka kreditt eller starta bestillingen enda, og at jeg skulle få en mail så snart alt var iorden. -Jeg er vant til 2 ting når jeg handler over internett. Det ene er en umiddelbar email om at bestillingen er mottatt, og en ny mail når varen er sendt. At de ikke engang sjekker at jeg kan betale etter 3 dager er en smule pussig......eller ? -Hva er andres erfaring når det gjelder DELL ? Dell er tregere enn sirrup i Januar. Når jeg bestillte min Inpiron, så brukte de over en uke på hele tatt vurdere om de skulle produsere PCen. Kontoen ble ikke rørt før det hadde gått to uker. Og når PCen kom, så hadde de jo klart å sende meg feil nettverkskort. Etter litt spørring fram og tilbake, skjønte jeg brått hvordan bestillingssytemet til Dell funker. Når du sender bestillinga, så blir ikke denne sendt videre til noe produksjonssted. Neida, da skal en ansatt skrive den av (ikke mulig med noen CTRL-C / CTRL-V) her nei, så om de blingser, så har du et problem. Videre, når jeg skulle bestille noen ekstra komponenter fra Dell, så var det et kapittel for seg selv. Det tok flere uker og sikkert 20mails før jeg fikk tak i en som var villig til å sende meg prisen på lader, s-video->composite kabel og en harddiskramme til mediabay'en. Flere av de folka jeg snakka med sa at de ennå ikke hadde noen erfaring med min modell (... som bare hadde vært i salg i 6mnd allerde)... ... ... Jeg gruer meg til når maskinen går i stykker og skal kreve reklamasjon :grine: Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kansellert hele bestillinga og bestilt fra noen som ikke bare leker butikk. At Dell er så store, er meg komplett uforståelig. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 -Vell, mandag morgen gjorde de "kredittsjekken", dagen etter var maskinen produsert og er idag sendt / på vei. Er jeg heldig, vil den bli levert på døra mi tors/fre, og da var vel ikke den totale tida så ille, selv om bestilling/kredittsjekk tiden tok 4 arbeidsdager. -og JA !! jeg er spent på å få ta den nye "babyen" i armene nå Lenke til kommentar
robermon Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 "Sliter" også med dell for tiden; Bestilte bærbar den 19/11, først den 25/11 hadde de sjekket VISA-kortet (noe som kan gjøres umiddelbart). Nå har de enda ikke satt PC'en i produksjon. På status sidene står det at de venter på komponenter. Forventet leveringstidspunkt er 22/12. Dette blir jo over en måneds ventetid. Skuffende Dell!! Synes nesten jeg fortjener en form for kompensasjon!?? Hva mener andre? Bør jeg kreve noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå