Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel LAN Problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å uttrykke meg så bra jeg kan.

Men slik ligger det altså ann..

Jeg og 3 kamerater sitter her hjemme på min 3Mbit linje fra NGT!

Vi spilte CS og etter noen timer fikk en av oss plutselig melding om at han satt bak en brannmur og fikk ikke tilgang til noen LAN eller internett "tjenester"

Det var kun han ene som ikke fikk tilgang.

Men, vi prøvde og la han som ikke fikk "nett" bytte TP kabel og en av oss lot vær og logge på LAN. Da kom han som tidligere ikke kom på LAN inn, og han andre fikk ikke tilgang!

Er dette NGT som sperrer linja for kun 3 brukere!?

Dette er ikke holdbart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Vi spilte CS og etter noen timer fikk en av oss plutselig melding om at han satt bak en brannmur og fikk ikke tilgang til noen LAN eller internett "tjenester""

Hva mener du her? Hvor fikk han denne medlingen fra?

Ngt stenger deg ikke ute. Eneste er om du har bredbånd gjennom et universitet eller lignende, i noen av de tillbudene er det en mask grense. Men da hadde nokk ikke han kommet seg på nettet i det hele tatt (altså ikke i starten heller). Siden han var på nett kan vi utelukke det.

For meg høres det nærliggende at kansje TP kabelen er den skyldige, siden det funket etter at den var byttet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 4096/864K linje, da var vi 10stk på linja, spillte samtidig, ble ikke noe tull utav det. Det skal ikke være begrensninger på hvor mange som kan spille samtidig, jeg har nå 1056/384K fra NGT, nå har det ikke hvert så mange som har spillt på min linje som jeg har nå samtidig, men en kompiss som har samme linjen (BRAVO) har hatt 5stk som spillte samtidig CS over internet, funka fint der også, de spillte ganske lenge også!

Har hørt at folk har hatt samme prob som deg, men det var med telenor...

Lenke til kommentar

Vi spilte CS og etter noen timer fikk en av oss plutselig melding om at han satt bak en brannmur og fikk ikke tilgang til noen LAN eller internett "tjenester"

Men, vi prøvde og la han som ikke fikk "nett" bytte TP kabel og en av oss lot vær og logge på LAN. Da kom han som tidligere ikke kom på LAN inn, og han andre fikk ikke tilgang!

Dette er ikke holdbart!

Desverre har ikke dette noe med NGT og gjøre , det er litt synd

at du rakker ned på din ISP pga din egen inkompetanse.

Dette må du ikke ta ille opp men det virker ikke som du har

så veldig mye greie på nettverk. Du må skaffe deg basiskunskap

om dette før du brenner ut og setter et firma i dårlig lys.

Du bør ta deg et kurs i dette , gjerne lese noen bøker om det.

Endret av MyWar
Lenke til kommentar

Dette er ikke holdbart!

Slapp av litt a. Han ANTOK jo bare at det var NEXTGENTEL sin skyld. Og det er jo til en viss grad forstålig siden problemet plutselig oppsto. Du kan vel heller prøve å hjelpe? Det er jo det forumet er til. Jobber du i NEXTGENTEL ell siden du tar det så ille opp?

Siden problemet løste seg med ny kabel kan jo problemet ligge der? Men det beste hadde jo vært hvis eksperten her svarte...

Lenke til kommentar

Brenn i h*lvete var jo da litt overdrevet, synest du ikke orjanos3.16? ;)

Men men, her virker det som det er dårlig kabling og/eller feil konfigurert ruter som er problemet og ikke NGT...

Tipper det var timingen som fikk det litt til å tippe for trådstarteren :lol:

Lenke til kommentar
Brenn i h*lvete var jo da litt overdrevet, synest du ikke orjanos3.16? ;)

Men men, her virker det som det er dårlig kabling og/eller feil konfigurert ruter som er problemet og ikke NGT...

Tipper det var timingen som fikk det litt til å tippe for trådstarteren :lol:

Jo, det går jo an å slappe av litt :D Men hadde blitt irritert selv hvis jeg hadde hatt kompisser hjemme til spilling, og fått problemer som jeg trodde var leverandøren sin skyld.

Lenke til kommentar
Slapp av litt a. Han ANTOK jo bare at det var NEXTGENTEL sin skyld. Og det er jo til en viss grad forstålig siden problemet plutselig oppsto.

Basert på navnet på tråden, så antok han det men rett og slett beskyldte NGT for feilen. Feilen ligger mest sannsynlig i kabelen, hos switchen/hub eller i pc'en.

Siden de andre fikk tilgang til CS så ville feilen i utgangspunktet ikke ligge hos ISP'en, men selvfølgelig er det fristende å legge skylden for problemene hos de. ;)

PS. NGT har ingen begrensning, men det vil gå passe tregt dersom det er for mange samtidige brukere.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Dette er ikke holdbart!

Slapp av litt a. Han ANTOK jo bare at det var NEXTGENTEL sin skyld. Og det er jo til en viss grad forstålig siden problemet plutselig oppsto. Du kan vel heller prøve å hjelpe? Det er jo det forumet er til. Jobber du i NEXTGENTEL ell siden du tar det så ille opp?

Siden problemet løste seg med ny kabel kan jo problemet ligge der? Men det beste hadde jo vært hvis eksperten her svarte...

Jeg jobber ikke i NGT og jeg er for at firmaer skal kritiseres

hvis de gjør en feil , men Topic og undertekst i posten provoserte meg.

Det var en typisk "useriøs" post som det er for mange av hær på forumet.

Klart jeg kunne skrevet at problemet lå i en kabel eller en port på

hub/switsj men jeg ble bare så provosert av måten posten var formulert.

Når neste mann søker på Nextgentel får han opp

en slik post og leser gjerne Trådstarters erfaringer og tenker

ja da kan jeg ikke bruke NGT for jeg skal ha flere pc'r på nett.

Derfor kan slike inkompetanse poster skade et firma helt uten grunn

og det er det jeg er imot.

Skal man spørre om hjelp sier man hvilket utstyr man har

hvilke operativsystem det gjelder , ikke bare "brenn i helvette"

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg gikk bananas, var at vi skulle spill en CB og den rakk vi ikke pga internett problemene. Så vi tapte den.. ARGH!

Btw. Vi scorer kun ca.1985Kbps på speedometeret og vi sitter som sagt på 3Mbit her.

Endret av GoL_eoL
Lenke til kommentar

Jeg har trådløs internett og spiller vi mer enn en cs om gangen får jeg meldongen:

"cl_flushenitypacket" Dette iriterer meg grusomt, har 512/64 ligger på rundt 80 i ping når en er innpå. Har prøv å satt ned rate cl_updaterate cl_cmdrate men ingenting hjelper.. Kan noen hjelpe ?

Lenke til kommentar

Kvalito IT's Speedometer-test

Her kan du sjekke ytelsen på internettforbindelsen din.

Målingen foregår ved at det lastes ned et bilde fra vår webserver til din maskin. Utifra hvor lang tid denne nedlastingen tar, regner vi ut hastigheten på din linje. Hastighetene kan variere litt utifra trafikken på nettet og trafikken mot vår webserver, men det gir en god pekepinn på hvor rask din internettaksess er.

Nettleser: Microsoft Internet Explorer

IP Adresse: ***************

Lastet ned: 1088036 bytes

Nedlastingstid: 1.382 sekunder

Nedlastingshastighet: 6298 kbits/s

:wow:

Hva skjer?

Lenke til kommentar

Her kan du sjekke ytelsen på internettforbindelsen din.

Målingen foregår ved at det lastes ned et bilde fra vår webserver til din maskin. Utifra hvor lang tid denne nedlastingen tar, regner vi ut hastigheten på din linje. Hastighetene kan variere litt utifra trafikken på nettet og trafikken mot vår webserver, men det gir en god pekepinn på hvor rask din internettaksess er.

Nettleser: Microsoft Internet Explorer

IP Adresse: ***************

Lastet ned: 1088036 bytes

Nedlastingstid: 1.382 sekunder

:wow:

Hva skjer?

Ville ikke helt stolt på den kvalito testen da .. .

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg gikk bananas, var at vi skulle spill en CB og den rakk vi ikke pga internett problemene. Så vi tapte den.. ARGH!

Btw. Vi scorer kun ca.1985Kbps på speedometeret og vi sitter som sagt på 3Mbit her.

må si meg enig med MyWar, UNØDVENDIG DRITT KASTING. Du bør jo vente litt med å skyte ngt til du har feilsøkt HELE nettverket hos deg..... :yes:

Det er og verdt å nevne om linjen går ned en dag eller to så må du tåle det uten å klage, du har ikke betalt for 100% garantert access, det er det få private i norge som har råd til. :nice:

Har du alltid skåret så lavt på speedometeret? Hvis dette er et engangs tilfelle eller bare har skjedd et par ganger så slutt å klag.

Men hvis dette har vedvart så bør du kanskje prøve å kontakte ngt :mrgreen: , om du mener ngt er dårlig kan du jo prøve å sjekke om Telenor gir deg noe bedre. :lol: Finnes ytterst få isper som tilbyr det ngt gjør idag til de prisene.

btw. Vet hvertfall at i cisco routern at man kan skjekke hva "max" hastighet linjen tåler er.

Lenke til kommentar

Hva skjer?

Om en skal stole på kvalito er en sak, men først sier du at du har ca 2000 og så 6300 kbits. Tipper det siste resultatet er grunnet at bildefilen låg i cachen på maskinen din.

Ja, ja, hva får du når du bruker itavisen og dinside sine tester, som jeg tror er mer troverdig enn kvalito.

I tillegg var det flere som var tilkoblet ngt boksen og surfet når du testet hastigheten? Og var det i peak-perioden til kvalito, altså når folk sitter hjemme og laster divx, mp3, iso, osv over kvalito sitt nett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...