Gå til innhold

EM 2016: Gruppe B (England, Russland, Slovakia, Wales)

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ganske annerledes for England denne gangen i forhold til tidligere mesterskap. De har beholdt treneren for en gangs skyld. De lekte seg gjennom kvaliken og vant alle kampene. De har EMs yngste tropp, og har tatt flere sjanser i uttaket enn de tidligere som har vært grå og kjedelige. Englands største svakheter er dekningen i midtforsvaret og en eventuell skade på Dier.

Lenke til kommentar

Det går jo an å spille fotball uten kanter/vinger med f.eks. 4-4-2 diamant eller "kanter" som trekker mye inn (litt som Liverpool spilte under Klopp denne sesongen med tierne Coutinho og Lallana på hver sin kant). Som sagt har jo Lallana stort sett spilt høyre "kant" under Klopp og jeg regner med at han kommer til å brukes en del på høyre for England også.

Lenke til kommentar

Heter du Spania eller Brazil eller har veldig godt bedekte plasser uansett er jeg enig, men et lag som England lider nettopp av det faktum at de spiller uten kanter. Å spille diamant uten vinger krever veldige gode "innovertrukne" kanter. Lallana er ikke på det nivået, tyvärr. Det kan fort bli deres undergang.

Lenke til kommentar

Med diamant tenkte jeg helst en smal diamant og ikke en med innovervendte kanter. Altså med et arbeidsjern av en CDM (Dier for Englands del), to indreløpere som jobber hardt begge veier (f.eks. Rooney og Milner) og en tier (Lallana, Barkley, Sterling) med en targetman-spiss (Kane) og en for bakrom (Vardy). Et slikt oppsett kan fungere i et samspilt lag der f.eks. 1-2 fra midtbanen holder igjen mens backene ligger bredt offensivt.

Med innovervendte vinger ville jeg muligens spilt en 4-2-3-1-variant.

Det jeg regner med at vi får se fra Hodgson er en 4-4-2 der Dier, Rooney og Milner kjemper om plassene sentralt (med Barkley, Wilshere og kanskje Henderson som jokere), med Sterling til venstre og Lallana til høyre og Kane og Vardy på topp.

Det er heller ikke umulig at Sturridge, Rashford eller Vardy må bekle en høyrekant-posisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...