AshtraY Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hay, pappa skal ha seg ei ny datamaskin som skal vere på kjøkkenet og han vil ikkje ha ein nettverks kabel til kjøkkenet, derfor vil han ha ei trådlaus nettverks løysing. Er ikkje heilt sikker på dette går men satser på det ----- = nettverks kabel [PC#1 ]----------------[Trådlaus ROUTER]--------------[PC#2] [PC#3] Denne skal ikkje ha kabel men trådlaust PCI kort. Dvs, at den maskina skal vere den non-nettverks kabel PC'en( trådlaus) , og har connection med den trådlause routeren uten kabel. Medan [PC#3] har connection via trådlause greier, har PC1 og PC2 connection via nettverks kabel til den trådlause routeren. argh, vart en del rot her .. men 2 maskiner med nettverks kabel kopla i den trådlause routeren og den 3 maskina kopla til den trådlause routeren med ei trådlaus løysing. ja.. går dette? viss dette går , kva trådlaus ruter er best? Eg skal dele ADSL internettet, ( telenor 704 kbs). Har allereie ein vanleg router ståande. Router pakken(med PCI kort! ) Skal vere maks 1500 kr. er trøtt og dette vart sikkert mykje rot men jaja.. takker for svar Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 t.t .. ingen som har det minste aning? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Dersom du tar utgangspunkt i at alt går så er du kommet langt. Jeg har 4 PC'er, 3 er koblet direkte i router og 1 via tråsløst aksespoint. For å starte må du ha bredbånd / ADSL. Deretter kobler du opp en trådløs router. Denne routeren har en kombinasjon av nettverkskabler og trådløst aksespoint. De PC'ene som skal kobles trådløst må ha et WLAN kort innebygget. Du kan gå på Komplett sine sider for å finne de riktige komponentene. Dersom du trenger ytterligere hjelp - ta kontakt pr PM. Endret 22. november 2003 av John Kr Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annons...&g1=333&g1text= Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 siden prisen er veldig låg, lønner det seg? har aldri våre borti trådlaus router før so.. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg vil annbefale en router som har kommet godt ut i flere tester. bla. på barbara.no. ASUS SpaceLink WL-500G Denne har kommet svært bra ut i test, har printserver++++ Dette er et meget godt kjøp! Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 eg har ikkje fått et klart svar endå men, det går fint an å kombinere kabel og trådlaus PCI kort i den trådlause routeren right? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Se på de sidene her: http://www.barbara.no/tester/aksesspunktoversikt.php http://www.barbara.no/tester/basestasjonoversikt.php http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=3334 Her har du beskrivelse/tester/bedømmelse av de aller fleste trådløst nettverk som er på markedet i norge. Endret 23. november 2003 av John Kr Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 eg har ikkje fått et klart svar endå men, det går fint an å kombinere kabel og trådlaus PCI kort i den trådlause routeren right? Ja, du kan koble til med kabler og WLAN sammtidig. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg har en D-Link 624+. Den er veldig bra Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hay, pappa skal ha seg ei ny datamaskin som skal vere på kjøkkenet og han vil ikkje ha ein nettverks kabel til kjøkkenet, derfor vil han ha ei trådlaus nettverks løysing. Egne det seg å ha pcen på kjøkkenet da? (jeg tror ikke det) Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Hay, pappa skal ha seg ei ny datamaskin som skal vere på kjøkkenet og han vil ikkje ha ein nettverks kabel til kjøkkenet, derfor vil han ha ei trådlaus nettverks løysing. Egne det seg å ha pcen på kjøkkenet da? (jeg tror ikke det) heheh, sei det..enten på va det i kjøkkenet eller i stua.. (vi har et stort kjøkken ) men uansett.. skal vertfall ha trådløst connection til den pc'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå