Gå til innhold

Trenger litt råd med å kunne se bildene jeg har på PC på alle enheter

Anbefalte innlegg

Jeg har Windows på PC. Android på nett brett.Og iPhone. Abphoto skulle fungere til dette. Jeg lastet ned appen på alle enheter. Fikk se bilder på iPhonen, men ikke på nett brettet. Gir opp det nå. Men før jeg prøver noe annet setter jeg pris på litt tips og råd.Det er også kjekt å vite hvordan ting fungerer. På abphoto skulle PC en fungere som skylagring. Men hvordan fungerer det egentlig? Pc en står for det meste i dvalemodus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv Dropbox. Ikke den beste bildeviseren på Android, men verdt en sjekk. Får vel 2 gb gratis som du kan teste med.

Personlig har jeg en Synology NAS, det er ikke billig. Men gjør jobben bra.

Alternativt er jo en WD cloud nettverksharddisk et bra valg. Der er det en brukbar løsning for lagring av bilder med tilgang over nett. Det er jo mange andre NAS alternativer i alle mulige prisklasser så her er det bare å gjøre research.

Lenke til kommentar

Jeg har en vanlig ekstern hardisk som er koblet til routeren. Den fungerer da som en mediaserver, slik at jeg kan se bilder og videoer fra hardisken til tv. Kan styre det med alle enheter. Det er vel ikke mulig å få det til slik at jeg kan se det jeg har på denne hardisken når jeg ikke er koblet til vårt nettverk? Er det mulig med det du har?

Lenke til kommentar

Jeg har netgear72. Prøver å gå inn på routeren for å se hvilke valg jeg har. Men jeg har ikke lastet ned programvaren på pc igjen. Jeg vet heller ikke hvordan jeg kan finne ip adressen til routeren på denne windowsversjonen. Får lete videre.

Lenke til kommentar

.

Jeg har netgear72. Prøver å gå inn på routeren for å se hvilke valg jeg har. Men jeg har ikke lastet ned programvaren på pc igjen. Jeg vet heller ikke hvordan jeg kan finne ip adressen til routeren på denne windowsversjonen. Får lete videre.

Hvis det er Windows 10 du har, så trykk på søkeikonet til høyre for Windowsknappen og skriv "cmd" og trykk enter.

I dosvinduet som kommer da, skriver du "ipconfig".

Adressen til routeren er det som kommer opp bak "Default Gateway" - Typisk noe sånt som 192.168.0.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...