Nimrad Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 I dag har UP en storkontroll over hele landet for å ta folk som kjører for fort. UP-sjefen forteller at- Kontrollaktiviteten har som formål å forebygge og avdekke fartsovertredelser for å redusere antallet drepte og hardt skadde på norske veier Hva er egentlig poenget med å varsle om slike kontroller? Jeg tenker jo at de det er viktigst å ta er de ekstreme råkjørerne som gang etter gang kjører i ekstreme hastigheter. Disse er jo fullt oppdatert på slike storkontroller og passer jo så klart ekstra godt på. Den vanlige mannen i gata som plutselig havner noen km/t over fartsgrensen er vel ikke de viktige å ta. Er de lovpålagt å opplyse om sånt? Jeg syns bare det virker så ekstremt mot sin hensikt. Dette vil jo minske fartsovertredelsene i dag ganske kraftig og så vil jo mange fortsette som før i morgen. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Når politiet varsler at i dag blir det mange kontrollar over alt så gjer det at også dei verste råkjøyrarane må kjøyre forsiktig i dag, for politiet kan stå kvar ein sving. Totalt sett gir det betre forebygging å informere om at politiet velger å fokusere på trafikksikkerheit, enn å berre ha vanlige kontrollar som få bilistar får med seg. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Totalt sett gir det betre forebygging å informere om at politiet velger å fokusere på trafikksikkerheit, enn å berre ha vanlige kontrollar som få bilistar får med seg. Den påstanden der vil jeg gjerne at du begrunner bedre. Det er en påstand jeg langt i fra automatisk er enig i da det også vil medføre at farlige bilister kun kjører forsiktig i dag. Hadde de holdt det hemmelig hadde de hatt større sjanse for å ta disse farlige sjåførene som da kan ende opp med å miste lappen og i tillegg har det større skremseleffekt da det kommer uventet på(som kan føre til at de kjører roligere pga de ikke kan kalkulere for når politiet har kontroll). Politiet har jo gått ut tidligere og vært skeptiske til Facebook-grupper og tjenester som varsler om politikontroll, men her varsler de jo selv. Endret 21. april 2016 av Nimrad 1 Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Mannen i gata som kjører jevnt litt for fort blir jo varsla, som betyr at mannen mest sannsynlig kommer til å kjøre roligere idag. Dumt. Endret 21. april 2016 av Lesh02 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Politiet har jo gått ut tidligere og vært skeptiske til Facebook-grupper og tjenester som varsler om politikontroll, men her varsler de jo selv. Du forventer at de er koherente og konsekvente? Offentlig ansatte byråkrater? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Du forventer at de er koherente og konsekvente? Offentlig ansatte byråkrater? Ja. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Kostnadseffektivt. Billigere med en pressemelding enn x antall ansatte ute i felt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Totalt sett gir det betre forebygging å informere om at politiet velger å fokusere på trafikksikkerheit, enn å berre ha vanlige kontrollar som få bilistar får med seg. Den påstanden der vil jeg gjerne at du begrunner bedre. Det er en påstand jeg langt i fra automatisk er enig i da det også vil medføre at farlige bilister kun kjører forsiktig i dag. Hadde de holdt det hemmelig hadde de hatt større sjanse for å ta disse farlige sjåførene som da kan ende opp med å miste lappen og i tillegg har det større skremseleffekt da det kommer uventet på(som kan føre til at de kjører roligere pga de ikke kan kalkulere for når politiet har kontroll). Politiet har jo gått ut tidligere og vært skeptiske til Facebook-grupper og tjenester som varsler om politikontroll, men her varsler de jo selv. Jeg kan slenge inn et anekdotisk bevis, så kan de med peiling komme med fagstoff. Jeg har kjørt bil i 3-4 år og aldri blitt stoppet av politiet. Jeg har kjørt forbi 1 kontroll (som jeg vet om). Om jeg ikke hadde sett alle disse sakene med "nå blir det storkontroll" hadde jeg garantert kjørt mye raskere til vanlig, siden jeg hadde ansett sjansen for å bli stoppet som mikroskopisk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Fordi formålet med slike kontroller er å hindre ulykker, og varsling til alle er mye mer effektivt enn å straffe et par. 2 Lenke til kommentar
b-post Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Fordi formålet med slike kontroller er å hindre ulykker, og varsling til alle er mye mer effektivt enn å straffe et par. Jo, men det går jo an å varsle i etterkant av storkontrollen at så og så mange mistet lappen eller fikk bøter, kunne vert effektivt det også i tillegg hadde de kanskje fått noen flere promilleførere også bort fra veien om de ikke gikk ut med varsel. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Fordi formålet med slike kontroller er å hindre ulykker, og ....... samle inn penger for politikerne Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Kan ikke regjeringa lage en egen gruppe som kun driver med kontroller, altså oprette en stilling som trafikk kontrolør. Som reiser rundt og har stasjonære kontroller på lik linje med politiet minus evnen til og ta opp jakt,bruke makt og ransake biler. Da blir det litt mer i kassa og tryggere trafikk + arbeidsplasser Endret 21. april 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Uten trusler om voldsbruk vil det neppe være mange som "bidrar" til "spleiselaget" ettersom det da vil være helt frivillig. Endret 21. april 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Fordi formålet med slike kontroller er å hindre ulykker, og ....... samle inn penger for politikerne Oj, jeg leste tittelen på denne diskusjonen og tenkte at det var det det handlet om. Men nei, denne diskusjonen handler jo selvsagt bare om deg, løgnene dine og det forbanna sludderet. Monodiskutant! Uten trusler om voldsbruk vil det neppe være mange som "bidrar" til "spleiselaget" ettersom det da vil være helt frivillig.Uten det gørrkjedelige anarkisttullet ditt er du tydeligvis ingenting. Oj, huffda, nå kritiserte jeg visst deg som person istedenfor det irrelevante våset ditt. Wikipedia neste! Endret 21. april 2016 av Abigor 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Fordi formålet med slike kontroller er å hindre ulykker, og ....... samle inn penger for politikerneOj, jeg leste tittelen på denne diskusjonen og tenkte at det var det det handlet om. Men nei, denne diskusjonen handler jo selvsagt bare om deg, løgnene dine og det forbanna sludderet. Monodiskutant! Uten trusler om voldsbruk vil det neppe være mange som "bidrar" til "spleiselaget" ettersom det da vil være helt frivillig.Uten det gørrkjedelige anarkisttullet ditt er du tydeligvis ingenting. Oj, huffda, nå kritiserte jeg visst deg som person istedenfor det irrelevante våset ditt. Wikipedia neste! Kanskje legge til følgende i din signatur Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Fordi formålet med slike kontroller er å hindre ulykker, og ....... samle inn penger for politikerne Det er lett å tenke seg til dette. Men jeg er derimot overbevist om at politiet hadde unnlatt å varsle om storkontroller, og omprioritert ressurser til å spane i saktegående trafikk etter mobilbruk, om dette hadde vært for pengene sin skyld. 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Totalt sett gir det betre forebygging å informere om at politiet velger å fokusere på trafikksikkerheit, enn å berre ha vanlige kontrollar som få bilistar får med seg.Den påstanden der vil jeg gjerne at du begrunner bedre. Det er en påstand jeg langt i fra automatisk er enig i da det også vil medføre at farlige bilister kun kjører forsiktig i dag. Hadde de holdt det hemmelig hadde de hatt større sjanse for å ta disse farlige sjåførene som da kan ende opp med å miste lappen og i tillegg har det større skremseleffekt da det kommer uventet på(som kan føre til at de kjører roligere pga de ikke kan kalkulere for når politiet har kontroll). Politiet har jo gått ut tidligere og vært skeptiske til Facebook-grupper og tjenester som varsler om politikontroll, men her varsler de jo selv. UP omtalte vel resultatet av kontrollen som nedslående. Ble inndradd mange sertifikat og plenty med bøter ble delt ut. Så virker ikke som varsling har så mye å si fra eller til... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 UP omtalte vel resultatet av kontrollen som nedslående. Ble inndradd mange sertifikat og plenty med bøter ble delt ut. Så virker ikke som varsling har så mye å si fra eller til...Eller så er virkeligheten mye verre. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Du er vel imot skiltene før fotoboksene også da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå