Gå til innhold

M-ATX Intel P4 maskin

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe følgende oppsett. Jeg har skjermkort, skjerm og mus/tastatur fra før.

Maskinen skal være stillegående, den skal muligens overklokkes litt, og bør ligge i prisklassen 5000 kroner +-.

- Komponenter fra PSdata

Intel CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 2.6GHz 800MHz 512kB Boxed kr 1360.00,-

Aopen S-478 Intel 865G mATX VGA Audio GbLAN SATA USB 2.0 800MHz kr 840.00,-

Aopen Case Micro ATX Tower 250W Black Audio / USB 2.0 kr 405.00,-

Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Al. Heat Spreader 2,5-2,8V kr 600.00,-

Samsung DVD-ROM 16X / 48X ATAPI Internal Black Bulk kr 260.00,-

Til sammen, inkludert mva. 4.340,-

- Komponenter fra Komplett

Harddisk Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA/150 8MB cache kr 955.97,-

Til sammen, inkludert mva. 956,-

Totalt ca. 5300,- + frakt.

Vurderer i tillegg å kjøpe MIST CPU-kjøler, "Black Silence" fra Microplex, da jeg ikke vet hvordan den medfølgende vifta er.

Noen synspunkter? Trenger jeg ekstra kabler av noe slag, til S-ATA disken f.eks., eller følger alt med?

Endret av Edorph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, vet litt om den S-ATA disken: Du trenger en overgangskabel for strøm. Den følger ikke med disken fra komplett (bulk) men sjekk om den følger med hovedkortet. I tillegg må du laste ned ei fil som heter Disc Wizard Starter Edition fra Segate.com. Med denne lager du 2 disketter som brukes til installasjon av disken.

Lenke til kommentar

MIST CPU-kjøler ( Black Silence) har en utmerket vifte og bråker ikke, anbefales.

Når det gjelder S-ATA hd'er følger ingenting med. Kabelen som går mellom hovedkortet og disken bruker å følge med i bundelen til hovedkortet, dette betyr i utgangspunktet at du kun trenger en overgang på strømkabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...