AfterGlow Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 «Anker Powerhouse» byr på ekstrem kapasitet.Med dette nødbatteriet kan du lade opp mobilen 40 ganger Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 hvor lang tid tar det om man skal lade den opp igjen? 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Ser ut som den støtter å lade PCer over usb-c (30V?), er det noen som vet om litt mer moderate powerbanks med den støtten? AtW 2 Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Er jeg den eneste med dårlig erfaring med "powerbanks"? Har prøvd samtlige av dem selv, og de ender alltid opp med å yte langt dårligere enn det de skal. Så for eks. en powerbank som skal kunne lade opp telefonen min 4-5 ganger, dør ut etter å ha ladet den 2 ganger. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hvor kan man få kjøpt produkter fra Anker? Jeg får beskjed om at de ikke kan sende til min adresse her i landet på Amazon UK. Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 21. april 2016 Populært innlegg Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Arghh! Jeg blir så irritert på de tullete benevningene at jeg like greit oversetter resten av benevningene til noe like tullete: De ytre dimensjonene er på 200 000 μm x 165 000 μm x 145 000 μm, og vekten ligger på 4200 000 milligram.Koster 400 000 øreBatteriet kommer blant annet med 12 000 millivolts sigarettuttak, AC-port og fire USB-porter. Produktet er lagt ut på amerikanske Amazon til en pris på 50 000 cent, cirka 400 000 øre, så det er ikke direkte billig. Vurderer dere leserne som så dumme at de ikke klarer å forstå benevninger? _____ Forøvrig er det bare å drasse med seg en fulladet powerwall om man skal bosette seg på nordpolen og forventer telefondekning.. Endret 21. april 2016 av Simen1 19 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Arghh! Jeg blir så irritert på de tullete benevningene at jeg like greit oversetter resten av benevningene til noe like tullete:Dette innlegget forsto jeg ikke helt... hvilke benevninger er tullete? Endret 21. april 2016 av Molekylet Lenke til kommentar
ppk Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Reagerte også på at de brukte mA istedenfor A.. som å si at det er 320.000m mellom Kristiansand og Oslo. Lenke til kommentar
Surfern Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Det er vanlig å oppgi kapasitet på mobilbatteri og nødladere i mAh, så det ville ført til mer forvirring om overskriften sa 120,6 Ah... Det metriske systemet med micro, milli, centi, desi, hekto, kilo osv er jo bygd opp veldig oversiktlig, og ulike forstavelser til benevnelsene benyttes til ulike situasjoner. Avstand mellom byer i kilometer, og f.eks. tykkelse på en mobiltelefon i millimeter. Bilbatteri i amperetimer, og nødladere til mobiltelefoner i milliamperetimer. 7 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 For ikke å snakke om at (m)Ah ikke er et mål på kapasiteten til et batteri med mindre man samtidig oppgir spenningen. (m)Wh er den eneste størrelsen som sier noe om batterikapasiteten uten at man trenger annen tilleggsinfo 3 Lenke til kommentar
runela Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Løser dette lett selv med et fritids-batteri og en spenningsomformer ^^ 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Det er vanlig å oppgi kapasitet på mobilbatteri og nødladere i mAh, så det ville ført til mer forvirring om overskriften sa 120,6 Ah... Det var vanlig å oppgi strømkapasiteten i telefonbatterier og nødladere i mAh fordi det var hensiktsmessige størrelser en gang i tida (f.eks 750 mAh i stedet for 0,75 Ah). At det nå skrives 3000 mAh i stedet for 3 eller 3,0 Ah er en lei undervurdering av leserne. Som om man tar utgangspunkt i at leserne er for dumme til å forstå hva milli betyr. Det metriske systemet med micro, milli, centi, desi, hekto, kilo osv er jo bygd opp veldig oversiktlig, og ulike forstavelser til benevnelsene benyttes til ulike situasjoner. Avstand mellom byer i kilometer, og f.eks. tykkelse på en mobiltelefon i millimeter. Bilbatteri i amperetimer, og nødladere til mobiltelefoner i milliamperetimer. Nei, det er ingen automatikk i hvilken prefiks man skal benytte til ulike typer målinger. Man bruker den som er mest hensiktsmessig. For avstand mellom byer er det naturlig med km siden jeg ikke kan se for meg at to byer som ligger nærmere enn 1 km ikke blir kalt en og samme by. For mobiltelefoner er nok millimeter den mest hensiktsmessige størrelsen i overskuelig fremtid, men det var en gang da centimeter var et bedre mål, og verdens første mobiltelefoner (jeg tror de bygget 4-5 stk som et konseptbevis) var på størrelse med et lite kjøleskap. Der hadde nok meter eller desimeter vært en passende enhet. 9 Lenke til kommentar
Olesol Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Ville kanskje heller gått for denne på hytta. Mye billigere og kan brukes til mye mer. Den greia dere skriver om der, tar man jo ikke med i lomma uansett www.clasohlson.com/no/Cotech-starthjelp-for-bil-/36-4023 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Hva er levetiden før batteriet inni der går i stykker? Følger det også den innkjørte 1000x ladesyklusregelen? Hva koster batteriet? Er på tide at forhandlere kan begynne å vite hva reservedeler ca. koster, for det behøver man dersom man igjen ønsker å omfavne gjenbruk som tema. Stortinget kunne f.eks. tatt dette mer seriøst og pålagt forhandlere å skulle oppgi slike detaljer dersom kunden ønsker det. I dag vil forhandlere kunne "leve med" at de ikke bryr seg særlig overfor spørsmål fra kunder, om disse smådetaljene som er så viktige for miljøet. Med informasjon, så kan man kanskje få fram og på banen konkurranse på reservedeler, slik at disse kan bli billige, og at det vokser fram et enda sterkere tredjepartsdele-forhandlerledd. CO2 bryr de seg mye om, men søppelbergene da? En miljøprofilert butikkjede burde oppgi detaljene uoppfordret egentlig. Endret 21. april 2016 av G 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Dette var da dårlige greier. Kineserne har jo laget en mye mindre power bank som får plass i lomma og som er på hele 600000mAh! http://www.ebay.com/itm/Hot-600000mAh-Universal-LCD-Dual-USB-Power-Bank-External-Backup-Battery-Charger-/152006882357 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 på nettsiden så har de en rabattkupong på $100 https://www.anker.com/deals/powerhouse Preorder Now for $399 Using Code: ANKPower Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Arghh! Jeg blir så irritert på de tullete benevningene at jeg like greit oversetter resten av benevningene til noe like tullete: Dette minner meg veldig mye om tallbenevning, spesielt i media. I Norge benytter vi échelle longue, men du ser støtt og stadig at 10⁹ er kalt 1000 millioner, eller tusen millioner i stedet for en milliard. Hva du aldri ser er at 10¹² er kalt en billion. Her ser du sinnsykt mye rart, alt fra 1000000 millioner, en million millioner, og tusen milliarder. Når de feiler på noe så fundamentalt som vårt tallsystem, så ser jeg ikke mye håp til alt annet 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Er det ikke på tide å beskrive batterikapasitet i W/h? 2 Lenke til kommentar
fancyname Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Sitat ""Batteriet kommer blant annet med 12-volts sigarettuttak, AC-port og fire USB-porter. Produktet er lagt ut på amerikanske Amazon til en pris på 500 dollar, cirka 4000 kroner, så det er ikke direkte billig."" Hvordan kan TEK vite hva som er billig eller dyrt for befolkningen? Det som er billig for meg trenger ikke nødvendigvis være billig for en annen person. Litt forbedret skriveevne burde være på sin plass. Med andre ord stryk "så det er ikke direkte billig." og avslutt det hele med et punktum. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Er det ikke på tide å beskrive batterikapasitet i W/h? Jeg er enig i det under forutsetning av at du mente Wh, ikke W/h. Forøvrig har ikke artikkelen nok opplysninger til å kunne regne ut batterikapasiteten (Wh). Endret 21. april 2016 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå