Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

skarp elektrisk "sjokk" oppover ryggen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Medkvartitt:

For det fyrste: endinga -itt, på latin -itis, tyder betennelse. Her brukt i ei litt utvida generell sjukdoms-tyding. 

Namnet har sjukdomen fått av svaret ein får om ein spør pasienten om når han kjenner eller merkar dette som han søkjer hjelp for: "Med kvart". Som etter ordboka tyder "av og til", "nå og då", "somtid" o.l. Iallfall dei som har praktisert nordpå, er godt kjende med det ordet.

Det er altså ei tullediagnose for diverse tilfeldige plager som folk har. Dei fleste, spesielt etter som ein blir eldre, får med kvart forskjellige plager som ein ikkje nøyaktig veit kva kjem av og heller ikkje har nokon virksam kur for (og som går over av seg sjølv). Slik er livet, kan ein godt seie, og tidlegare var det nok meir aksept blant folk for den innstillinga. Nå flyg dei i større grad til doktoren for den minste ting i staden for å sjå det an.

Lenke til kommentar

Slik er livet, kan ein godt seie, og tidlegare var det nok meir aksept blant folk for den innstillinga. Nå flyg dei i større grad til doktoren for den minste ting i staden for å sjå det an.

Men nå svarte du vel ikke en som tydeligvis 'flyg til doktoren for den minste ting' men en som tok den langt mer lavtflyvende varianten og spurte om noe han lurte på på et Internett-forum mens han/hun så det an.

Så om vi skal dele ut diagnoser så er det vel mye som tyder på at du lider av trollitis.

Lenke til kommentar

Om vi skal fortsette å være pedantiske kan jeg vel også nevne at ett troll er en person som med vilje går inn for å skape dårlig stemning, lyve eller på andre måter forstyrre. Så nei, han lider ikke av trollitis. Heller ikke lupus.

Til trådstarter: Jeg har fått ihvertfall det jeg tror er det samme som deg et par ganger. Men da var det i sammenheng med frivillig vold. Jeg og en kamerat hadde på ungdomskolen en slags konkurranse om hvem som kunne slå den andre i ryggen på mest mulig overasskende tidspunkt. Dette gjorde jo såklart vondt, på samme måten som du beskriver og konkurransen stoppet etter omtrendtlig en dag - uten noen vinner. Fordi kameraten min døde. Neida, jeg tuller. Han døde ikke. Det andre stemmer da. (Dette hadde vært trolling om jeg ikke hadde sagt jeg tullet, sånn for eksempelet sitt skyld)

Så ja, jeg vet ikke jeg. Jeg vil nå si at dette ikke er noe sørlig å bekymre seg for. Ryggen din hadde en dårlig dag og kom seg ut av en kinkig posisjon eller noe sånt.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...