alex100 Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hei. Tester litt på en ny side, og jeg sliter med at når jeg stiller bokstavstørrelsen til "stor" eller "størst", så blir hele siden forsøvet osv. Er det mulig å låse den slik at det ikke går an å stille på, eller på noen andre måter fikse problemet? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Definér skriftstørrelsen med pixels (px) så går det greit.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 selvfølgelig klarer IE å endre fontstørrelsen selv om den er oppgitt i piksler. Hvis ikke hadde den jo fulgt w3... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Så hvordan kan jeg låse størrelsen da? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) er det ikke bare noe sånnt? <p><font size="5px">asdkbasd</font></p> skulle vel ikke være så mye vanskeligere? Endret 22. november 2003 av Smidt Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 er det ikke bare noe sånnt? <p><font size="5px">asdkbasd</font></p> skulle vel ikke være så mye vanskeligere? Jeg kan fortsatt forandre størrelsen... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 har en kamerat som holdt på med det samme skal se om jeg kan få tak i han. :-) Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Letteste er kanskje bare å lage et bilde med teksten i ? Dette er jo ikke akkurat den beste løsningen, men det fungerer nok Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Smidt: gadd du i det hele tatt å lese innlegget mitt eller Tror faktisk ikke det er noen måte å låse storleiken på. Meningen er jo at piksler skal være absolutt, men det var før microsaft ville være med å leke Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Seriøst - microsoft burde dra IE fra markedet, og kjøpe rettigheter til opera istede Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Seriøst - microsoft burde dra IE fra markedet, og kjøpe rettigheter til opera istede Sjansen er vel større for at du fersker osama med en mcfeast i kjeften i washington dc. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 selvfølgelig klarer IE å endre fontstørrelsen selv om den er oppgitt i piksler. Hvis ikke hadde den jo fulgt w3... Prøve i pt? Eller er jeg på jordet? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Smidt: gadd du i det hele tatt å lese innlegget mitt eller Tror faktisk ikke det er noen måte å låse storleiken på. Meningen er jo at piksler skal være absolutt, men det var før microsaft ville være med å leke ojda. gikk litt fort der ja. beklager enden skal lese gjennom alle de tidligere innleggene før jeg svarer. mulig jeg var litt trøtt i morges.. men jeg skal se om jeg får tak i kameraten :-) Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 pt tenkte jeg ikke på, men jeg tror faktisk IE behandler det på samme måte som px (ikke helt sikker). Smidt: Sånn som skjer tidlig på en lørdag. Moralen er: sov lenger Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 tror det skal fungere med "em" 1em er rundt 10px hvis jeg ikke tar helt feil... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Meningen er jo at piksler skal være absolutt, men det var før microsaft ville være med å leke Hva er det du snakker om - du er tydeligvis på bærtur?!? Definerer du fonter via px i et stylesheet så er disse fontene eksakt samme størrelse uavhengig av om du velger å forstørre tekststørrelsen i nettleseren - det blir ingen forskjell. Om det er lurt å gjøre det på denne måten er en annen sak, men til menyer, faste adresse/tekstlinjer nederst på side o.l. er det lurt å ha full kontroll uten at det overstyres av nettleseren og uten å måtte lage tekstfelter til grafikk for å beholde kontroll på størrelsen. Gudbedre så lei jeg er av folk som disser MS (eller Apple eller Linux) uten å vite hva de snakker om. Endret 22. november 2003 av Shimano Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) helt motsatt av riktig magikern 1 em er størrelsen på en stor m (M) hos klienten. Fonten settes altså dynamisk ved å la klienten definere størrelsen etter hvor stor en default stor m er hos akurat den klienten. Det er dette som er riktig å bruke, da man lar klienten velge selv - tenk f.eks på svaksynte som har veldig stor font-size lokalt. De kommer ikke til å kunne lese noe som er satt statisk til 9px, mens 1em vil være pokker så lesbart hos de. Samme er dealen med 1ex - samme som en liten x hos klienten Shimano: hvis du tolker innlegget mitt litt anderledes så er det nøyaktig det jeg sier. Det sånn det sulle ha vært helt til ms køddet det opp ved å la IE kunne skalere enkelte deler av teksten... Den siste linja kunne du spart deg da du over hodet ikke har den fjerneste anelse hva jeg vet edit; rotet litt med uttrykkene mine Endret 22. november 2003 av enden Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg tar egentlig ikke poenget med å låse tekststørrelsen. De eneste personene som bruker browseren til å forstørre skrifta, er jo de som faktisk trenger stor skrift for å kunne se det som stor. Og jeg tipper de ikke bryr seg om designet blir skeivt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg tar egentlig ikke poenget med å låse tekststørrelsen. De eneste personene som bruker browseren til å forstørre skrifta, er jo de som faktisk trenger stor skrift for å kunne se det som stor. Og jeg tipper de ikke bryr seg om designet blir skeivt. amen Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Jeg tar egentlig ikke poenget med å låse tekststørrelsen. De eneste personene som bruker browseren til å forstørre skrifta, er jo de som faktisk trenger stor skrift for å kunne se det som stor. Og jeg tipper de ikke bryr seg om designet blir skeivt. Du har et poeng. Men designet blir skikkelig vridd og skubbet på. Men jaja, er vel ikke så veldig viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå