Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kjæresten vil bo alene

Anbefalte innlegg

Føler litt dum fordi jeg ikke forstår poenget. Vi har vært i forholdet i 5 år og har bodd i forskjellige land i snart 2 år. Nå at hun har en anledning for å reise hit og bo i den samme byen ønsker hun å bo i en studentby slev om jeg har et hus her. Hun vil at vi gifter oss før vi begynne å bo sammen, men det tør jeg ikke før å ha bodde sammen i minst ett par år.

noe forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen aldersforskjell her? Hvor lenge har dere bodd på forskjellige steder , hver for seg? Var dette alene eller med andre?

Uansett, diskuter dette med din kjære, da dere har forskjellige synspunkt på det. Burde fint komme til et midtpunkt

Lenke til kommentar

Det kan være at hun er religiøs, eller at hun vil følge noen kultur/familie-tradisjoner?

Noe må ha fått henne inn på disse tankene, fordi det er jo ikke logisk som du sier at hun flytter til et nytt land for å være sammen med deg, men vil ikke bo sammen med deg, til tross for at du har et hus. Eller det kan være at hun vil bo sammen med andre studenter for å bli mer integrert i studentsamfunnet, eller at hun har venner som bor der?

Lenke til kommentar

Altså, hvis de har vært i forhold i 5 år, men bare bodd i ulike land i 2 år, så må de nødvendigvis ha bodd i samme land tidligere. Om de begge er fra Norge, men hun har bodd i utlandet i 2 år, eller om de begge kommer fra et annet land og han har vært her i 3 år, det sies det ingenting om.

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen jeg forstår er at hun vil bli mer integrert i studentsamfunnet og det vil jeg oppmuntre henne å gjøre, men hun aldri sier dette. Begge av oss er utlendinger og kommer fra et land med et konservativt samfunn, men åpne familier. Vi har aldri hatt en anledning for å bo sammen i vårt land pga økonomisk omstendigheter da vi ikke hadde råd til å leie et hus og så bodde hos hver sin familie. 

Det er en liten sjanse at familien hennes har litt press på henne om dette. Det vil si at jeg aldri forstått familien hennes. Men, hvis dette er grunnen kan jeg ikke forstår at de kan tillate henne å dele et studenthus med sannsynligvis andre mannlige studenter men ikke med meg. (hjemme er det vannlig med forskjellige studenthus for kvinner og menn).

Lenke til kommentar

Hun er nok bekymret for at hun skal bli "isolert" fra studievennene hvis hun reiser hjem til deg hver dag. Det er noe eget ved å bo i en studentlandsby mens man studerer. Man mister kontakt med sine medstudenter når man ikke er med på ting på fritiden men drar hjem til kjæresten istedet.

Pluss oppdragelse såklart. Har hun vokst opp med regelen at man skal være gift før man bor sammen og har sex, er det ikke så mye å gjøre med det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...