Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsgiver gir ikke sykepenger utover arbeidsgiverperioden

Anbefalte innlegg

arbeidsgiver har sendt sykepenger utover arbeidsgiverperioden
Bestem deg! Er det i/under arbeidsgiverperioden du mener, eller utover arbeidsgiverperioden?

Hvis du ikke klarer å formulere deg bedre er det ikke noe rart lønnsansvarlig ikke gidder å svare.

Det er i/under arbeidsgiverperioden, men Nav har brukt utover

Jeg klarer å formulere meg, jeg ser ingen grunn til din kommentar. Jeg tror nok det er en annen grunn at lønnsansvarlig ikke gidder å svare, og det er nok for å ikke betale meg mine sykepenger. 

Anonymous poster hash: 26831...e47

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har formulert seg korrekt. Nav og arbeidsgiver påstår at han har fått lønn for arbeidsgiverperioden.

Han selv har ikke fått lønnsslipp eller penger på konto som bekrefter dette.

Mitt råd: Be lønnsavdelingen om å sende deg kopi av lønnsslippen som bekrefter lønn for 16 dagers perioden.

Det høres egentlig ut som at du har fått det du skal ha, men overser noe.

Legg merke til at det ikke markeres med "arbeidsgiverperiode" på lønnsslippen. Det ser ut som en helt vanlig lønning.

PS. Vil bare si at når jeg mener at Nav har brukt "utover", er det det ordet de har brukt når de mener i.

Altså, jeg har prøvd å komme i kontakt med lønnsansvarlig for å i det hele tatt vite hva som er feil, eller om det er noe feil. Jeg får ikke noe svar i det hele tatt. Jeg tror ikke jeg overser noe. Jeg vet hva som skal stå som hva på min lønnslipp. Jeg fikk jo også vite hvilken sum (x) jeg skulle få utover de 16 dagene av Nav, denne summen finner jeg ikke i bank eller lønnslipp.

Anonymous poster hash: 26831...e47

Lenke til kommentar

Slenger meg på her, du gir INGEN mening TS. Du klarer ikke å formulere deg i det hele tatt.

Mener du at arbeidsgiver har sagt til nav at arbeidsgiver har betalt deg sykepenger de 2 første ukene du var syk, men i virkeligheten så har dette ikke skjedd?

Isåfall skal du gå til arbeidstilsynet. Ikke rart ingen kan gi deg svar når du bruker ord som under og utover om hverandre. helt umulig å forstå noe

Ikke bruk ordet arbeidsgiverperioden vennligst, jeg stoler ikke på at vi har samme oppfatning av hva det er. Bruk "de to første ukene som sykemeldt" isteden for. Samme gjelder for kommunikasjon med arbeidstilsynet, forklar enkelt med tidsperioder som beskrives med antall uker og ikke heng deg opp i hva dem har sagt til nav, det spiller ingen rolle. Når du kontakter arbeidstilsynet så sier du bare at du ikke har mottatt sykepenger fra arbeidsgiver de to første ukene i sykemeldingen. Det er ikke sånn at hvis dem har sagt til nav at dem ikke har betalt så er det greit eller noe, saken er at du ikke har fått det du skal ha, hva dem har sagt til nav spiller ingen rolle her. 

Endret av guest_anon
Lenke til kommentar

Dersom arbeidsgiver ikke har betalt sykepenger for de første 16 kalenderdagene av sykefraværsperioden er dette noe du må ta opp med NAV. Det du gjør er at du fremmer krav om sykepenger i arbeidsgiverperioden direkte til NAV, og så vil NAV legge ut sykepengene (hvis du har krav på sykepenger) og kreve dem tilbakebetalt fra arbeidsgiver. 

Lenke til kommentar

Ikke bruk ordet arbeidsgiverperioden vennligst, jeg stoler ikke på at vi har samme oppfatning av hva det er. Bruk "de to første ukene som sykemeldt" isteden for. 

Nå er det flere som surrer her, det er ikke snakk om to uker, men arbeidsgiverperioden som er på 16 kalenderdager.

Lenke til kommentar

Ikke bruk ordet arbeidsgiverperioden vennligst, jeg stoler ikke på at vi har samme oppfatning av hva det er. Bruk "de to første ukene som sykemeldt" isteden for. 

Nå er det flere som surrer her, det er ikke snakk om to uker, men arbeidsgiverperioden som er på 16 kalenderdager.

var et forsøk på å redusere kompleksiteten her og gjøre det litt enkelt.... huff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...