Gå til innhold

Ladestikkontakt i garasje

eplekasse

Anbefalte innlegg

Sameie jeg eier en leilighet i, sjekker interesen for ladestikkontakt i garasjen. Styret har nå kommet med et konkret tilbud, tilbudet er bindende, og maks pris er satt til 25000kr. Pris kan altså bli lavere, men det avhenger sannsynligvis av hvor mange som melder seg på.

For denne prisen får man en ladestikkontakt på sin garasjeplass, tilpasset dagens krav for El-bil. Kontakten får egen måler, og forbruket belastes eieren.

Så er mitt spørsmål, er det verd å investere i dette? Jeg eier ikke bil selv, og kommer (mest sannsynlig) ikke til å skaffe meg det på sikt heller. I hvert fall ikke så lenge jeg bor her jeg bor nå. Jeg har heller ingen store planer om å selge leiligheten, per dags dato.

Skulle jeg fått innstallert en stikkontakt, hadde det blitt en ren investering. Denne prisen blir etter all sannynlighet dyrere dersom man skal gjøre det på egen hånd senere.

Jeg har god råd, og man får lite renter på sparepengene i dag. Da kan man like gjerne investere dem f.eks i et slkt tilbud? Men flere jeg har spurt i sameie, synes prisen er for høy. Jeg vet ikke, da jeg ikke har bil eller kjenner til hva som skjer med fremtidens biler... Hva hvis hydrogenbiler tar over for El-biler? Da trenger man ikke en stikkontakt, vel?

Kort fortalt, er dette et tilbud jeg bør hive meg på?

Endret av eplekasse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere boliger som ikke har blitt solgt pga manglende muligheter for lading, så jeg hadde absolutt gått for denne muligheten om det ikke er en stor utgift for deg. Ang prisen må du nesten dele litt mer detaljer om tilbudet.

Hydrogenbiler vill ha batteri de også, som en plugin hybrid. Så en form for lading er ikke dumt. 

Lenke til kommentar

Sjekk ut kostnad for årlig kostnader for tilkobling. Usikker på hvordan det er i garasjer, men ellers er det rundt 1200 i fastpris på nettleie. Pga høy effekt kan det bli vesentlig mer.

Leste noe om at en kommune utenfor Fredrikstad hadde 100kr pr kW i månedskost for strøm. Så sjekk ut kostnader for punktet

Lenke til kommentar

Jeg vet dessverre ikke mer om tilbudet, jeg har skrevet alt jeg har fått vite.

Er det altså ekstra kostnader for tilkobling utover den nettleien man betaler ellers? Vil dette gi meg utgifter selv om jeg ikke bruker uttaket i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...