Uncreation Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hastigheten på internett fra INO skal ligge på mellom 300-1200 kb/s både inn og ut. I cirka tre uker nå har hastigheten ut vært på nivå med et modem (40-60 kb/s), noe som er fullstendig ubrukelig og patetisk. Folk som laster ned fra meg er heldig hvis de får 1 kb, og dette søppelet skal jeg liksom betale for. Jeg har kontaktet INO gjentatte ganger om dette problemet, men jeg blir fullstendig oversett. De har ennå ikke svart på en eneste forespørsel om dette. Siden INO konsekvent ignorerer meg, skulle jeg gjerne visst om andre kunder hos INO opplever det samme. Jeg lurer på om dette gjelder hele nettet til INO, eller om det er et lokalt problem. Selv holder jeg til på Askøy. Problemet er ikke i min maskin, jeg har testet flere maskiner. Det ligger heller ikke hos en router eller firewall, problemet er der uavhengig av om jeg bruker dette. Problemet er bekreftet på flere speed testing sites, og det gjelder på alle programmer jeg bruker. Og hvis kunder hos INO lurer på hvorfor de ikke lenger kan logge seg på Undernet, er det fordi INO ikke har giddet å ordne opp i IP problemene etter at de skiftet DNS (det fungerte jo helt fint tidligere). *Ekstremt* irriterende dette også, men de bruker tydeligvis laaaaang tid på å foreta seg noe som helst i dette patetiske selskapet. Lenke til kommentar
blackn0X Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) jeg har også internett fra ino og er helt enig med deg, jeg har også hatt det slik i over 6 månder nå, farten skal ligge mellon 300-1200 kbits, og her så ligger den bestandig under 100 kbits+ at jeg er svartelistet overalt på nettet pga at alle med ino har samme ip, har bestandig problemer med internetten her den klikker hver uke slik at vi blir fri for internett i ca 2 dager hver uke til den plutselig kommer tilbake igjen. naboen vår har forresten SDSL og han kan få ADSL men det kan ikke vi for vi er tilkoblet feil sentral eller no sånt (og det er snakk om 30- 60 meter unna), livet er urettferdig... kunne like godt ha hatt isdn eller modem. jeg for min del har gitt opp. bor forresten i harstad Endret 22. november 2003 av blackn0X Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Har også litt problemer med ino. Bor på vestlandet, men har hele 350 kbits da! Lurer litt på om noen vet om Ino har lagt inn en sperre på Kazaa? Der får jeg ikke mere fart enn på 4-5 kb/s.... SKUFFENDE! Lenke til kommentar
blackn0X Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Har også litt problemer med ino. Bor på vestlandet, men har hele 350 kbits da!Lurer litt på om noen vet om Ino har lagt inn en sperre på Kazaa? Der får jeg ikke mere fart enn på 4-5 kb/s.... SKUFFENDE! de har ikke noe sperre for det men linjen blir levert med brannmur og uten offisiell ip adresse og pga det så får alle p2p programmer problemer med å koble til andre brukere, og det gir dårlig fart. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg har også internett fra ino og er helt enig med deg, jeg har også hatt det slik i over 6 månder nå, farten skal ligge mellon 300-1200 kbits, og her så ligger den bestandig under 100 kbits+ at jeg er svartelistet overalt på nettet pga at alle med ino har samme ip, har bestandig problemer med internetten her den klikker hver uke slik at vi blir fri for internett i ca 2 dager hver uke til den plutselig kommer tilbake igjen. naboen vår har forresten SDSL og han kan få ADSL men det kan ikke vi for vi er tilkoblet feil sentral eller no sånt (og det er snakk om 30- 60 meter unna), livet er urettferdig... kunne like godt ha hatt isdn eller modem. jeg for min del har gitt opp. bor forresten i harstad Hmm... Kjøpe WLAN utstyrt med ekstern antenne og være med å spleise hos naboen? -KJ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 de har ikke noe sperre for det men linjen blir levert med brannmur og uten offisiell ip adresse og pga det så får alle p2p programmer problemer med å koble til andre brukere, og det gir dårlig fart. Hvorfor er det nesten alltid radiobaserte ISP-er som bruker slike jallaløsninger? Er det så tvilsom teknologi at de mer proffe leverandørene holder seg unna? INO burde være proff med sin lange fartstid som ISP men tydeligvis så lærer de svært seint. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Hastigheten på internett fra INO skal ligge på mellom 300-1200 kb/s både inn og ut. INO er ikkje full duplex, kun half duplex INO funker kanske bra her, akkoratt nå har eg 77KB/s ned og 26KB/s opp men så bruker eg ikkje p2p program heller da edit- detter er INO på Frekhaug edit- Endret 10. januar 2004 av X672 Lenke til kommentar
cybro Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Lurer litt på om noen vet om Ino har lagt inn en sperre på Kazaa? Der får jeg ikke mere fart enn på 4-5 kb/s.... Eg og har INO, og seinast som igår hadde eg 50 kb/s på Kazaa. Bur på vestlandet eg og. Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 bor på vestlandet jeg også, men her er det elendig fart... Har kanskje litt med hvor mange som er koblet til den bestemte sentralen... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Seriøst? Har alle INO kunder samme IP? Da kan jo en kunde spamme/spre virus og lage bråk på alle IRC servere,nettsider og alt slikt, og få IP'en bannet. Når IP'en er bannet de fleste plasser, så blir det vanskelig å være INO. Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 tror ikke alle kunder har samme ip, bare de som er på samme basestasjon/sektor. Fant noe med knøttlisten skrift på kundekontrakten hvor det står at: "Leverandøren står fritt til selv å vurdere om del av hensyn til de øvrige kundene på nettet, er nødvendig å periodevis å sperre for fildelings-tjenester som Napster og lignende".... Ikke rart jeg ikke får større nedlastingshastighet på Kazaa enn 2-3 kb/s.... Men her ute på bygda finnes det ikke annet alternativ enn ino.... Ringte kundeservice til ino for å høre hvorfor det gikk så tregt her før jul.. Da påstod de det var en pc med virus som forårsaket det... Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Fant en interessant artikkel fra computerworld her. "Når hastigheten ligger konstant under 256 kbit/s settes tiltak i verk. Kunden får eventuelt refundert kostnadene dersom tiltakene ikke nytter." står det blant annet.... Endret 15. januar 2004 av olasoren Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Dette minner meg om et abb. jeg hadde på Mariero i stavanger. Access it. De hadde også en slik løsning som ino, skulle liksom ligge på 2mbit opp og ned, var ikke ofte jeg var oppe i den hastigheten nei. Access it endte opp med en diger haug med klager, og tipper det var få som gadd å betale for dritten (ikke meg i vertfall). Firmaet endt med konkurs og vi fikk ikke en dritt igjen for utstyret, tapte ca. 3000,- i utstyr på driten. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 heh, jeg har ino nå, og får BREDBÅND på tirsdag... Men d må jeg si, at en isp som reklamerer for 2mbit med hastigheter fra 300 til 1200!? kb/sek kan ærlig talt ikke ha mye roen på hva de faktisk driver med... dette er jo feilinformasjon...? I tillegg så skal de ha penger for å åpne porter på ruteren som man får med i abonnementet (som foresten er passord beskyttet for at du som kunde ikke skal kunne forandre noe) Offentlig ip adresse finnes heller ikke, d står at man kan få fast ip adresse, men betyr dette "aktivt" forbindelse? eller bare fast ip adresse? Som standard er jo ino en "passiv" forbindelse til nett, og fører til en del begrensninger... Jeg bare lurer, hvordan kan de kalle d bredbånd...? d er jo bredbånd, men med utrolig mange restriksjoner... Jeg har MANGE ganger opplevd at d står (faktisk første gangen jeg koblet meg på mirc) "too many clones from your connection *link closed (g-lined)* Jeg bruker jo og direct connect, her var jeg da allerede bannet fra de aller fleste hubbene jeg prøvde å joine... dette var dagen jeg fikk linjen... Skal bli kos å få en skikkelig linje nå... nitenite Lenke til kommentar
blackn0X Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) jeg har også internett fra ino og er helt enig med deg, jeg har også hatt det slik i over 6 månder nå, farten skal ligge mellon 300-1200 kbits, og her så ligger den bestandig under 100 kbits+ at jeg er svartelistet overalt på nettet pga at alle med ino har samme ip, har bestandig problemer med internetten her den klikker hver uke slik at vi blir fri for internett i ca 2 dager hver uke til den plutselig kommer tilbake igjen. naboen vår har forresten SDSL og han kan få ADSL men det kan ikke vi for vi er tilkoblet feil sentral eller no sånt (og det er snakk om 30- 60 meter unna), livet er urettferdig... kunne like godt ha hatt isdn eller modem. jeg for min del har gitt opp. bor forresten i harstad Hmm... Kjøpe WLAN utstyrt med ekstern antenne og være med å spleise hos naboen? -KJ nope, ene naboen vil ikke ha d, og den andre vil ikke dele med meg. vi har foresten gjentatte ganger ringt til ino å klaget over at inernetten var for treg men de har aldri gjort noe med d, farten på inernetten har vært under 200 kbits i over 6 månder nå, og vi betaler den vanlige prisen. Endret 18. januar 2004 av blackn0X Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Da bør du sende de et skriftlig brev å klage... Ingen vits å sende email. Den leser de ikke likevel. Btw. Snakket med den lokale installatøren her før helga, og han har snakket om at det skal komme oppgraderinger. Men han var nesten like frustrert som meg... Tyder på at gutta som styrer hele greia er litt på halv tolv... Lenke til kommentar
DeViLoN Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Har også Internett fra INO, men jeg har aldri hatt disse problemene jeg. på speedometer testen til it avisen ligger jeg sjelden under 1600 kbit. Ligger ofte opp i mot 1,9 - 2 mbit jeg Dette er INO i Gol/hallingdal Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Snodig! Er vel den eneste som er kobla opp mot den sektoren du da?!? Lenke til kommentar
shorin Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Jeg ligger i snitt på ca.500-600Kb/s,og bor i Vennesla. Dog skal det sies at det er umulig for min del å spille online,på feks.Battlefield 1942.Pingen er alt for høy.(ca.300m/s) Endret 26. januar 2004 av shorin Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har oxo dere problemer med å få kontakt med INO via E post? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå