Redaksjonen. Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Utslippsreduksjonen ga Enova-støtte.Nyutviklet vinsj skal spare tråleren for 600.000 liter drivstoff i året Lenke til kommentar
Håvar Bettum Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Er ikke energibesparelsene her i seg selv så lønnsomme at våre sparepenger heller burde vært brukt til andre tiltak? Lenke til kommentar
Finn Liland Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Hvor er sammenheng mellom direktedrevet vinsj, og ikke behov for lodd å tynge ned trål ? 2 Lenke til kommentar
Raymond Larsen Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Hvor er sammenheng mellom direktedrevet vinsj, og ikke behov for lodd å tynge ned trål ? Her kunne journalisten lett gått litt mer i dybden. Tipper den elektriske styringen og direkte drift forbedrer den dynamiske kontrollen og at de i tillegg har installert Autotrawl systemet fra denne katalogen: http://www.rolls-royce.com/~/media/Files/R/Rolls-Royce/documents/customers/marine/deck-machinery-brochure.pdf 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Er ikke energibesparelsene her i seg selv så lønnsomme at våre sparepenger heller burde vært brukt til andre tiltak? Det er nok ment å være et ekstra incentiv for å få flere til å ta i bruk denne teknologien. Lenke til kommentar
lnesland Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Rolls Royce er et britisk selskap, og ikke norsk. Synd de som fant opp dette, ikke laget sitt eget 100% norske selskap, istedet forsvinner penger/fortjenesten til britene. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Rolls Royce er et britisk selskap, og ikke norsk. Synd de som fant opp dette, ikke laget sitt eget 100% norske selskap, istedet forsvinner penger/fortjenesten til britene. Artikkelen er meget mangelfull. Rolls-Royce (tidligere Hydraulikk Brattvåg) har produsert direktedrevne hydrauliske trålvinsjer i årtier. Disse har i nyere tid også blitt utstyrt med frekvensstyrte hydraulikkpumper for trålvinsjene for å kunne spare mer drivstoff. Permanentmagnetmotorene som nå er utviklet er de første som klarer å gi samme egenskapene som de hydrauliske motorene. Selv om Rolls-Royce har engelske eiere blir fortsatt mye av både produksjon og utvikling foretatt i Norge, og dette bidrar til å sikre arbeidsplasser spesielt på nordvestlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå