Gå til innhold

Nyutviklet vinsj skal spare tråleren for 600.000 liter drivstoff i året


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor er sammenheng mellom direktedrevet vinsj, og ikke behov for lodd å tynge ned trål ?

 

Her kunne journalisten lett gått litt mer i dybden. Tipper den elektriske styringen og direkte drift forbedrer den dynamiske kontrollen og at de i tillegg har installert Autotrawl systemet fra denne katalogen:

http://www.rolls-royce.com/~/media/Files/R/Rolls-Royce/documents/customers/marine/deck-machinery-brochure.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rolls Royce er et britisk selskap, og ikke norsk.

Synd de som fant opp dette, ikke laget sitt eget 100% norske selskap, istedet forsvinner penger/fortjenesten til britene.

 

Artikkelen er meget mangelfull. Rolls-Royce (tidligere Hydraulikk Brattvåg) har produsert direktedrevne hydrauliske trålvinsjer i årtier. Disse har i nyere tid også blitt utstyrt med frekvensstyrte hydraulikkpumper for trålvinsjene for å kunne spare mer drivstoff.

 

Permanentmagnetmotorene som nå er utviklet er de første som klarer å gi samme egenskapene som de hydrauliske motorene.

 

Selv om Rolls-Royce har engelske eiere blir fortsatt mye av både produksjon og utvikling foretatt i Norge, og dette bidrar til å sikre arbeidsplasser spesielt på nordvestlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...