tom klippenberg Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Heisann! Jeg har en oppgave om strafferetten som skal løses. Her er oppgaven: Elvira gikk en dag i en klesbutikk for å se på en ny vinterkåpe. Hun fant fram flere kåper hun ville prøve og la sin egen kåpe over en stol i butikklokalet. Mens hun var i ferd med å prøve en av kåpene, gikk plutselig brannalarmen. Alle kundene måtte øyeblikkelig forlate lokalet og vente utenfor. Etter et par minutter viste det seg at det var falsk alarm, og alle kunne gå inn igjen. Elvira var blitt svært oppskaket av episoden, og i stedet for å gå inn i butikken forlot hun stedet for å gå hjem. Hun hadde på seg kåpen hun var i ferd med å prøve. Hundre meter nede i gata ble hun innhentet av en av de ansatte i butikken og beskyldt for å ha stjålet kåpen. Drøft og avgjør om Elvira kan straffes for tyveri. Jeg forstår ikke helt om hun skal straffes for dette eller ikke ettersom kunden var oppskaket og det er en menneskelig reaksjon og bare løpe da. Men så er det jo at hun burde merket at hun hadde på seg kåpen tidligere. Jeg har sett på de 4 vilkårene, men forstår det ikke 100%. Kan noen hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 (endret) Ifølge en som går i 8. så burde de jo "forstå" at det var bevisst, mtp hun glemte jo også sin egen jakke.. Edit: Mente at det ikke var bevisst! Endret 20. april 2016 av Lesh02 Lenke til kommentar
tom klippenberg Skrevet 20. april 2016 Forfatter Del Skrevet 20. april 2016 Ifølge en som går i 8. så burde de jo "forstå" at det var bevisst, mtp hun glemte jo også sin egen jakke.. Bevisst at hun tok jakken for å stjele den? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 (endret) Ifølge en som går i 8. så burde de jo "forstå" at det var bevisst, mtp hun glemte jo også sin egen jakke.. Bevisst at hun tok jakken for å stjele den? Nei, at hun ikke forsøkte å stjele den. Endret 20. april 2016 av Lesh02 Lenke til kommentar
tom klippenberg Skrevet 20. april 2016 Forfatter Del Skrevet 20. april 2016 Ifølge en som går i 8. så burde de jo "forstå" at det var bevisst, mtp hun glemte jo også sin egen jakke.. Bevisst at hun tok jakken for å stjele den? Nei, at hun ikke forsøkte å stjele den. Tusentakk for din mening Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Uansett, dårlig service av butikken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå