Daniel??? Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Hei eg har en ekstern hardisk fra seagate med 1t lagringskapasitet for en stund siden skulle eg ta sikkerhetskopiering av pcen min men da gjorde windows et eller ant rart sån at lagringskapasiteten vart endra fra 1t til 32gb er det noen måte å få reversert dette på sån at den går tilake til 1t? legger ved noen screenshots Lenke til kommentar
ThomasJL Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Formater hardisken og benytt NTSF så skal det være i orden Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Ta heller og legg ut et bilde fra Diskbehandling. Formatering vil antagelig ikke hjelpe. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 har ikke fat32 en begrensning på 32gb? eller husker jeg bare helt feil Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 (endret) har ikke fat32 en begrensning på 32gb? eller husker jeg bare helt feil Fat32 kan romme mellom 2 til 8tb(avhengig av størrelsen på sektorene), men med en begrensning på filstørrelsen på 4gb. Endret 20. april 2016 av Mr. A Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 (endret) Begrensingen ligger ikke på 32gb i selve Windows da? At en kanskje blir nødt til å bruke andre verktøy i stedet for Windows sitt om en vil opprette større partisjon med Fat32 Endret 20. april 2016 av FranZe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Ja, du er absolutt inne på noe. Men det er ikke logisk at Windows selv skal finne på å lage en FAT32 partisjon ved sikkerhetskopiering. Uansett vil ikke det løses ved å formatere den eksisterende partisjonen, slik det ble foreslått først. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Høyre klikk min datamaskin -> Behandle -> Diskbehandling. Der vil du se hele disken. Høyre klikk på den eksisterende partisjonen og slett. Formater så hele disken som en partisjon. Husk å formatere i NTFS formatet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Du har sikkert bedt Windows lage en sikkerhets basert oppstart disk på USB enhet. Dette er funksjon tiltenkt en USB pen (removable mass storage minnepenn) og ikke en stor eksterndisk HDD med USB grensesnitt. Denne har sikkert en variabel mellom 4-32GB da man ikke trenger mere. Igjen et resultat av dårlig forståelse av Norsk Windows sine begreper . Jeg har selv laget slik "oppstart/reprasjons" USB minne penn . Og bruker aldri noe annet en Engelsk visnings språk på egne enheter. Grunnen til at de er FAT er at det er nødvendig for å boote Se forøvrig under , for å kjenne igjen om det er en slik "disk" du har laget https://www.winhelp.us/create-a-recovery-drive-in-windows-8.html For å restore en sikkerhets kopi (backup) vil man trenge en slik USB pen for å starte Windows sitt recovery enviroment mini os. Endret 23. april 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå