Erling Gravelseter Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Jeg lurte på om jeg burde kjøpe en brukt macbook pro fra 2012 non-retina og oppgradere den med ssd og ram(siden det er mye billigere) eller burde jeg vente til juni da de nye macene kommer ut, og kjøpe en retina modell som ikke kan oppgraderes Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 https://marco.org/2016/01/04/md101ll-a Det er ikke noe fasit det er nesten en vurdering du må gjøre selv. PS Apple er kjent for å ha batterier som ikke varer så lenge så i verste fall må du bytte det å så kanskje legge inn et batteri inni regnestykket. Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Hei. Jeg har brukt mac mye, både stasjonære og laptoper. Kjæresten min har i dag en 2012 mac, som vi har puttet SSD i. Det er en super bra laptop når du har SSD i, MEN den er ikke særlig rask hvis du skal gjøre noe annet enn å surfe. Henne sin har begynt å "loade" mye, spesielt når det blir litt faner. Mange eldre macbooker har jo også dårligere batteri tid, da batteriene gjerne blir dårlige over tid. Så her er det mye du skal se etter ved et evt bruktkjøp. Men, for å være en 4 år gammel laptop, synes jeg den har holdt med utrolig lenge, og den kan absolutt utfordre mange nye laptoper i dag som selges på expert/lefdal for en billig penge. Mitt spørsmål til deg er.. Hva skal du hovedsakelig bruke denne macen til, og hvilket budsjett har du? 2 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) PS Apple er kjent for å ha batterier som ikke varer så lenge så i verste fall må du bytte det å så kanskje legge inn et batteri inni regnestykket. Det tror jeg ikke Apple er «kjent for», heller tvert imot. Med 100 millioner Macer der ute så er det selvsagt ikke vanskelig å finne eksempler på batterier som har feil eller ikke har vart så lenge som de burde, men batteriet i MacBook Pro de siste 6-7 årene er laget for å tåle 1000 ladesykluser. Kan nevne at batteriet i min egen MacBook Pro fra tidlig 2011 nærmer seg 900 fulle ladeskykluser, og det har fortsatt mer enn 80% av opprinnelig kapasitet. Endret 23. april 2016 av Newton 1 Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 PS Apple er kjent for å ha batterier som ikke varer så lenge så i verste fall må du bytte det å så kanskje legge inn et batteri inni regnestykket. Det tror jeg ikke Apple er «kjent for», heller tvert imot. Med 100 millioner Macer der ute så er det selvsagt ikke vanskelig å finne eksempler på batterier som har feil eller ikke har vart så lenge som de burde, men batteriet i MacBook Pro de siste 6-7 årene er laget for å tåle 1000 ladesykluser. Kan nevne at batteriet i min egen MacBook Pro fra tidlig 2011 nærmer seg 900 full ladeskykluser, og det har fortsatt mer enn 80% av opprinnelig kapasitet. Jeg vil også hive meg på her, og si at apple generelt har vært flinke på dette området. Men det er en risiko ved et bruktkjøp at du ikke vet hvordan forrige eier har vært i forhold til bruk av macen, og deretter har du ingen aning i hvordan batteriet er. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) PS Apple er kjent for å ha batterier som ikke varer så lenge Den der må du jaggu dra langt ut på landet med. Tøyspreik. Endret 23. april 2016 av Valotunk Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Jeg lurte på om jeg burde kjøpe en brukt macbook pro fra 2012 non-retina og oppgradere den med ssd og ram(siden det er mye billigere) eller burde jeg vente til juni da de nye macene kommer ut, og kjøpe en retina modell som ikke kan oppgraderes Det komme mye an på hva du må betale for en slik maskin. Den har rimelig grei ytelse selv den dag i dag, og med SSD og nok RAM er det en absolutt kurant maskin. Skjermen derimot er ganske utdatert og kan på ingen måte sammenlignes med Retina skjermene. Men så koster dog en ny Retina modell vesentlig mye mer hvis du skal ha litt størrelse på SSD og nok RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå