Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mikrofon problem OG vannkjøler


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg har to spørsmål og håper å få hjelp og veiledning om hva som kan forårsake problemene. 

 

Første spørsmål om mikrofonen: 

Jeg har et headset fra steelseries siberia v2. Greia er at lyden fungerer men ikke mikrofonen. Det har funka før, men plutselig en dag jeg skulle gå til middag og kom tilbake funka ikke mikrofonen. Jeg har gått på lyd > innstillinger og fiksa på nivåer og sånt. Er ikke sikker på om det er den riktige metoden å gjøre det på. Jeg har prøvd å restarte pc'en, kobla ut micen og sjekka at alle ledninger står riktig. Noen ganger fungerer den, men de gangene den har fungert har jeg fått beskjed fra de jeg har snakket med på skype at det er fælt å høre på meg. Har en mistanke at det er noe galt med micen. Hva tenker dere, noen med lignende problem? 

 

Andre spørsmål. Vannkjøleren: 

Jeg har en vannkjøler fra Corsair h100i gtx. Den lager utrolig mye lyd. Kan ikke tenke at det er noe annet som lager så mye lyd som den vannkjøleren. Jeg har den på performance mode og kan høre den så godt til og med når jeg har på meg headset og hører på musikk. Jeg satt den på quiet, men det fungerer ikke i lengden ettersom noen ganger bare "blusser" den seg opp på en måte. Den lager grusome lyder, føler nesten at den stresser og at pc'en blir for varm. Men om jeg har den på performance er det så ille at jeg kan høre det fra et annet rom nesten. Er det noe galt med kjøleren eller er det normalt? Noen erfaringer med kjølern og hva jeg eventuelt kan gjøre?

 

Takk for all hjelp på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike AIO kjølere er desverre ofte dårlige .. Både pumpa og viftene.

Du kan jo koble ut viftene for en kort stund, for slik å sjekke om det er viftene eller om det er pumpa som bråker (siden du er usikker).

Er det viftene så kan du enten gjøre noe med viftestyringen for å dempe RPM og slik dempe støyen. Eller du kan bytte ut viftene til noe bedre, f.eks Noctua NF-F12. Er det pumpa som støyer mye så kan du egentlig bare sjekke at den er montert skikkelig. Er den det, så er det ikke mye du kan gjøre (forsøk RMA).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Bruker du Corsair link til å styre viftene på radiator?

 

Det jeg tenker her er .. 

 

Corsair Link er dritt. Nå kjenner jeg ikke MSI sine hovedkort, men kan du sette opp vifteprofiler på dette? Du kan jo forsøke å kjøre viftene direkte på hovedkortet, og sette opp en profil her. Siden du sier viftene "jager" så kan det høres ut som temperaturene er høye? Hva er temp. på CPU under last? Når du monterte blokka/pumpa, kryss-strammet du da slik at du fikk jevnt press mot IHS? 

 

Hvis ikke du får det skikkelig til på hovedkortet så kan du spandere på deg en skikkelig viftekontroller. Jeg anbefaler NZXT Grid+ V2.

Videre kan du bytte ut viftene som vi snakket om .. Noctua NF-F12 er gode vifter.

 

Jeg vil tro at det er viftene dine som er problemet her. Så jeg ville gått på dette of forsøkt å fått det mer stille.

Det skal ikke være så stort problem å kjøle prosessoren med en 240mm radiator, og du kan få dette satt opp slik at viftene ikke girer opp og ned i tider og utider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...