Gå til innhold

Erstatningskort til Sapphire Radon R9 Tri-X 280x 3Gb

kaaasen

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte et Sapphire Radon R9 Tri-X 280x 3Gb (demokort) på Komplett i januar i fjor som nå har begynt å artifacte masse. De har ikke lenger inne dette kortet. Hva er et rimelig kort (av det de har inne) å kreve som erstatningskort dersom de ikke skulle klare å fikse det?

Ønsker helst nVidia denne gangen, dersom jeg skulle få mulighet til å velge et kort fra en annen produsent.

Betalte for ordens skyld 1895,- kroner for kortet, men det er vel ikke relevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gigabyte GeForce GTX 960 2GB er vel det nærmeste du får til rundt 2000 kr så antakelig hvis ikke komplett er greie må du betale 300 kr ekstra.

Så hvis du får hadde fått Radeon R9 380X i erstatting er det bedre på ytelse.

Lenke til kommentar

Okay. Ja, vi får se hvordan det går. Ser at 380 (ikke x) er nærmere i pris, men ytelsen er dårligere enn 280x?

Får jeg tilbud om 960 tror jeg at jeg slår til på det. 380x ligger jo nesten en tusenlapp høyere i pris i tillegg, så jeg anser det ikke som veldig sannsynlig at jeg får tilbud om det :)

Lenke til kommentar

280x er noe kraftigere enn gtx 960. Det er mest nærliggende å tilby deg 380x som i praksis bare er en rebrand av 280x med mer ram.

Det er uriktig. 285 og 380 er refresh (eller rebrand, om du vil), men 380X er et helt nytt produkt fra 280X.

Når det gjelder trådstarter, så anbefales det at du først prøver ulike metoder, som rollback av drivere, før du i det hele tatt tenker å kjøpe et nytt skjermkort. Vi er bare noen få måneder unna lanseringer av en ny GPU-serier fra både AMD og Nvidia. Å kjøpe "gårsdagens teknologi" i kort som GTX 960 eller 380X (som begge var skuffende når de allerede ble lansert), er ikke akkurat det jeg vil anbefale deg å gjøre.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Komplett nå.

Hei.

Da anbefaler jeg deg å sende inn skjermkortet ditt til oss så snart som du har mulighet til å være uten.
Vi får dessverre ikke sendt deg et nytt kort eller pengene tilbake igjen før vi har feilsøkt kortet ditt her inne.

Med vennlig hilsen,
Sindre
Salg & Kundeservice

Kan jo alltids prøve å legge en annen versjon av driverene først.

Lenke til kommentar

Ja, gjør det du. 

Jeg forstår meg virkelig ikke på kundeservicen til Komplett. Har en kamerat som samtlige ganger har sendt inn brev om feil med sin vare, og har da fått som svar at han slipper å i det hele tatt sende varen tilbake, og at han i tillegg får ny. På en annen side har ovennevnte eksempel, eller tilfeller der kundeservice regelrett har sagt at reklamasjonssaken ikke gjelder Komplett som butikk men produsenten bak grafikkortet.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

380x yter nesten identisk med gamle 7970. Se: http://www.anandtech.com/bench/product/1592?vs=1495

280x er en rebrand av 7970.

Om 380x er rebrand eller ikke spiller ingen rolle. Komplett kan ikke gi deg et erstatningskort som er svakere enn du har. Siden 380x er omtrent 5% raskere enn det du allerede har vil det være et naturlig utgangspunkt.

hw.no sin test av 380x viser faktisk at kortet er svakere enn 280x(!).

I guru3d sin test kan vi se at 380x er bedre i noen spill, mens 280x er bedre i andre.

Oppsummert kan man si at det er vanskelig å finne en mer lik erstatter til ditt kort enn 380x.

• Liker 1
Lenke til kommentar

380x yter nesten identisk med gamle 7970. Se: http://www.anandtech.com/bench/product/1592?vs=1495

280x er en rebrand av 7970.

Alt dette er riktig, men det gjør fortsatt ikke 380X til en rebrand av 280X. De er to helt forskjellige kort.

'omplett kan ikke gi deg et erstatningskort som er svakere enn du har. Siden 380x er omtrent 5% raskere enn det du allerede har vil det være et naturlig utgangspunkt.

Feil. 380X yter dårligere enn et 280X (men ikke med så mye).

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

En minimal overklokk på et 380x kort og det yter like bra eller bedre enn et 280x kort.

Har selv et 280 kort som gir meg god ytelse den dag i dag , kommer trolig til å erstattes med et bedre kort når resten av pcen skal oppgraderes i slutten av 2016 eller 2017.

Lenke til kommentar

280x kan jo også overklokkes da. Så det er egentlig ikke et argument :p

Nja, husk du har trueaudio på 380x noe du ikke har på 280x ,så selve chippen er en 285.

Det er også årsaken til en smule lavere ytelse , men utrolig kjekt å kunne få noen forbedrelser der siden ting har stått ganske så stille på den siden i mange år "The upside however is that TrueAudio is the first serious attempt in almost a decade to improve the quality and quantity of audio spatialization and effects on the PC."

Tatt fra denne testen av Trueaudio / Mantle i 2014 : http://www.anandtech.com/show/7868/evaluating-amds-trueaudio-and-mantle-thief/2

PS4 har også støtte for Trueaudio via Amd sin chip som brukes der , så får vi se om denne teknologien i fremtiden vil brukes mer (noe som er avhengig av hvor mange som eier et kort som støtter dette).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

280x kan jo også overklokkes da. Så det er egentlig ikke et argument :p

Nja, husk du har trueaudio på 380x noe du ikke har på 280x ,så selve chippen er en 285.

Det er også årsaken til en smule lavere ytelse , men utrolig kjekt å kunne få noen forbedrelser der siden ting har stått ganske så stille på den siden i mange år "The upside however is that TrueAudio is the first serious attempt in almost a decade to improve the quality and quantity of audio spatialization and effects on the PC."

Tatt fra denne testen av Trueaudio / Mantle i 2014 : http://www.anandtech.com/show/7868/evaluating-amds-trueaudio-and-mantle-thief/2

PS4 har også støtte for Trueaudio via Amd sin chip som brukes der , så får vi se om denne teknologien i fremtiden vil brukes mer (noe som er avhengig av hvor mange som eier et kort som støtter dette).

Har dette noe for seg i en spillpc Malvado? Jeg mener, de eneste som har nytte for dette er jo hvis du bruker kortet i tilkobling til en TV eller noe lignende via HDMI. På en Pc så vil jo lyd utgangene på hovedkortet, eller lydkortet brukes. Er jeg på villspor nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener at det skal være en relativ enkel måte å få Gpu'en til å avlaste Cpu'en sin last ved å føre kalkulasjonene over til gpu , men gudene vet hvor mange spill som nå støtter det eller om det er en automatisk prosesss som man ikke trenger å tenke på.

De første spillene som fikk "ekstra effekter" var vel Thief om jeg ikke husker helt feil , litt mer info om dette fra AMD http://www.amd.com/en-us/innovations/software-technologies/trueaudio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...