jic Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hei jeg har laget en bestilling script. Jeg vil at folka må fylle ut Navn og E-mail og tlf nr. Hvis de ikke fyller det får de ikke gå til step to. har dere noen tips om hva jeg kan bruke for å gjøre det. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 På side2 hvor alt annet skal fylles inn legger du inn et script som sjekker om $navn er fyllt ut. Hvis ikke printer den en feilmelding og stopper. Står det noe der fortsetter den. Gjør samme for tlf. nr. Lenke til kommentar
jic Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 På side2 hvor alt annet skal fylles inn legger du inn et script som sjekker om $navn er fyllt ut. Hvis ikke printer den en feilmelding og stopper. Står det noe der fortsetter den. Gjør samme for tlf. nr. Kunne vært fint om du kunne fortelle hvor jeg finner en slik en Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 det enkleste er vel om du lager et client-side script som sjekker at alle 'riktige' felter er fyt ut før det sendes til serveren....... Lenke til kommentar
jic Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 det enkleste er vel om du lager et client-side script som sjekker at alle 'riktige' felter er fyt ut før det sendes til serveren....... Vel er ikke så proff på php enda, så jeg har brukt en mail form til billetscript. Så hvis du kunne vise en link til hvor jeg kan få tak i det så vil jeg veldig takknemlig for det Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Er ikke så veldig 1337, men det blir vel noe sånt; Lim dette inn i PHp-koden: $error = "Her kan du skrive den meldingen som skal komme når noen ikke fyller ut alle feltene."; if ($viktig_punkt_nr_1 == ""): echo "$error"; elseif ($viktig_punkt_nr_2 == ""): echo "$error"; else: Så kan det komme det som skal skje om man har fylt feltene ut.. Håper det hjalp litt. Lenke til kommentar
jic Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Er ikke så veldig 1337, men det blir vel noe sånt; Lim dette inn i PHp-koden: $error = "Her kan du skrive den meldingen som skal komme når noen ikke fyller ut alle feltene."; if ($viktig_punkt_nr_1 == ""): echo "$error"; elseif ($viktig_punkt_nr_2 == ""): echo "$error"; else: Så kan det komme det som skal skje om man har fylt feltene ut.. Håper det hjalp litt. finnes det ikke en javascript som lar deg ikke gå videre. husker det var en innlegg her tidligere. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 kan vel bare legge inn en die() da? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 die i en else if-løkke....? det er ikke nødvendig i dette tilfellet.... exit skriver bare ut en feilmelding (feks at en fil ikke kan bli åpnet) for så å skru av scripttet... sitater fra php.net die -- Alias of exit() Description This function is an alias of exit(). exit -- Output a message and terminate the current script Lenke til kommentar
jic Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg fant en java script som hjelper så hvis noen andre trenger denne scripten så si fra bare. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 kan ikke basere ting på klientside-validering, men det er greit å ha i tillegg til en sjekk på servern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå