Torstein Norum Bugge Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Den lille brikken TarDisk er rett og slett helt genial.TEST: TarDisk Pear 256 GB Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Er ikkje billig å vere Mac-brukar i forhold til PC, ser det ut som... https://www.komplett.no/product/865380/mobil/minnekort/secure-digital/kingston-sd-minnekort-256gb 8 Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Er ikkje billig å vere Mac-brukar i forhold til PC, ser det ut som... https://www.komplett.no/product/865380/mobil/minnekort/secure-digital/kingston-sd-minnekort-256gb Du har tydeligvis misforstått poenget med denne... 2 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Du har tydeligvis misforstått poenget med denne... So vidt eg kan sjå er det ein minnebrikke med programvare. Der programvaren koster like mykje som sjølve minnebrikka. 5 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Hvordan er det med wear leveling på dette kortet? Er dette forskjelling fra å sette opp et JBOD? 3 Lenke til kommentar
jugleren Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Harddisk virker som et ordspill på Dr Who sin Tardis (it's bigger on the inside). 2 Lenke til kommentar
jugleren Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Typo: Tardisk virker som et ordspill på Dr Who sin Tardis. 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Ja, disse nye dataordene er sanneligen snodige! 2 Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Hva skjer om man trekker ut minnebrikken? Hvor ligger OS og hva skjer med filene, ligger de delvis der og delvis der? 9 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 For å klare meg med 256Gb disk på min laptop investerte jeg i en NAS fra Seagate. Kostet vel 2600kr for 6TB for ett år siden. Ligger som en egen disk på "min datamaskin" og fungerer flott også utenfor nettverket. Dog litt tregere skrive\lesehastighet grunnet kryptering. Da har jeg også ekstra lagrinsplass på nettbretter, den stasjonære maskinen, og fruen har ekstra plass på sine dingser. Samt at tv'en streamer innhold sømløst via sin smartfunksjon. 4 Lenke til kommentar
hausnes Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Hva skjer om man trekker ut minnebrikken? Hvor ligger OS og hva skjer med filene, ligger de delvis der og delvis der? Einig, dette er eit viktig spørsmål som burde blitt testa. 5 Lenke til kommentar
aaaight Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Ser ikke helt poenget med å gjøre den om til intern lagring. Hvorfor ikke bare beholde den som en ekstra disk? Da kan man jo også fjerne den som man vil. Er det ikke mulig å installere programmer på minnekort i osx? 5 Lenke til kommentar
Mrevind Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Er ikke en ytelsetest forholdvis viktig når man tester sånne ting. Mener å vite at flere at disse SDXC portene bruker samme bus som USB2 gjør, altså med samme fart? Lenke til kommentar
julaften Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Kjenner jeg er skeptisk til dette konseptet, i hvert fall så lenge det ikke er helt klart hvilke filer som havner hvor... Blir system-filer lagt på dette minnekortet? Hvorfor ikke bare bruke et raskt SD-kort som en ekstra drive, og bruke dette til å lagre ting som musikksamlingen, dokumenter, osv? 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Utking Skrevet 20. april 2016 Populært innlegg Del Skrevet 20. april 2016 Dette må jeg dessverre si var en halvveis useriøs test, hvor er hastighets testene? Hvor kan man se hvordan det står til med "minnekortet" og hvor kontrollerer man hva som går hvor? 12 Lenke til kommentar
ukon Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Du har tydeligvis misforstått poenget med denne... So vidt eg kan sjå er det ein minnebrikke med programvare. Der programvaren koster like mykje som sjølve minnebrikka. Er vel litt det med at du ikke har en del av minnekortet som henger utenfor pc'n. Er kjipt om du putter pc'n i sekken også brekker minnekortet.. også ender deler av den til å sitte fast i pc'n ellnst. Ja den er dyr, men det å si at det "ikke er billig å være mac" bruker pga at et minnekort er dyrt er jo litt.. feil.. Blir som å si at det ikke er billig å være pc-bruker fordi razer core(4000kr + norsk pris tilegg + grafikkort) koster mye f.eks. 1 Lenke til kommentar
ukon Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Du har tydeligvis misforstått poenget med denne... So vidt eg kan sjå er det ein minnebrikke med programvare. Der programvaren koster like mykje som sjølve minnebrikka. ....... Også er vel litt av greia med programvaren, at den gjør sånn at SSD'n i pc'n og minnekortet fungerer som én enhet. Lenke til kommentar
ukon Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Ser ikke helt poenget med å gjøre den om til intern lagring. Hvorfor ikke bare beholde den som en ekstra disk? Da kan man jo også fjerne den som man vil. Er det ikke mulig å installere programmer på minnekort i osx? Går fint ann om du vet hvordan du gjør det. Man legger programmet på minnekortet også lager du bare et alias som du putter i "programmer" mappen din. Alias er vel ca det samme so men snarvei i windows. Alternativt kan man bruke symblinks. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Hvordan påvirker det hastigheten på ssden? Går det i normalt tempo når det er ssden som blir brukt eller går det sakte hele tiden? Hvordan spres data over ssd og minnekort? Hva er det egentlig som skjer? Hva gjør denne "programvaren"? Å få to lagringsenheter til å fremstå som én er vel en temmelig smal sak både i linux/macos/windows nå til dags. Mystisk programvare med fancy navn er greit, men en teknologi-avis burde ta for seg hva som faktisk skjer. Sånn jeg ser det så blir ulempene like store eller større enn fordelen her. Prisen er en av ulempene. Å slå sammen lagringsenhetene er både en fordel og en ulempe. Du okkuperer minnekortleseren. Hva skjer hvis du tar ut minnekortet? 5 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Du har tydeligvis misforstått poenget med denne... So vidt eg kan sjå er det ein minnebrikke med programvare. Der programvaren koster like mykje som sjølve minnebrikka. ....... Også er vel litt av greia med programvaren, at den gjør sånn at SSD'n i pc'n og minnekortet fungerer som én enhet. Noe som er idioti da SSD'en er mange ganger kjappere og dette vil bare gjøre PC'n tregere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå