Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Det er vel det de fleste vil ha, ikke lekerom altså, men en litt dypere kontakt enn ons, det er bare kjipt.

Men det Løgn forklarer virker farlig nærme kjæreste, hva er forskjellen?

Forskjellen er fravær av forpliktelse og langsiktighet.

Derimot er det poengtert at forpliktelse og tilgjengelighet ikke bør forventes, i tillegg til at forholdet er definert som kortsiktig.

Man kan vel kalle det et kjæresteforhold om man vil. Et åpent, kortsiktig kjæresteforhold. Men ikke et tradisjonelt kjæresteforhold.

Så du avslutter det uansett etter 8 mnd selv om det er relativt bra? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er aldri så bra at det er verdt å stoppe helt opp for. Jeg vil hverken holde meg selv eller henne tilbake fra andre muligheter.

Man kan vel si at jeg går lei. Og jeg vet at det vil skje.

Jeg har funnet damer som tenker nesten prikk likt meg selv. Hvor vi fullfører hverandres tanker på første daten, og hvor vi begge ser tvers gjennom hverandre. Betyr det at vi er perfekte for hverandre? Nei. Det betyr at det blir kjedelig fort.

Jeg liker puslespillet - å finne ut hvem hun er og hvordan hun fungerer. Når det er ferdig, blir det kjedelig, og det oppstår gjensidige forventninger om den andre. Det hender at jeg trosser hennes forventninger fordi jeg føler meg fanget. Resultatet kan bli dårlig stemning, og en uunngåelig avslutning av forholdet. Hvis et forhold gir meg (og da også automatisk henne) mer negativ enn positiv avkastning, så er det ikke lenger verdt bryet med å holde det i gang.

Det er også noe av grunnen til at jeg aldri vil ha unger.

Lenke til kommentar

Spis middag, snakk sammen, ta noen drinker ... Se om det er kjemi.

Men ikke gå til sengs med han. Liker han deg - og du han ... Ja så kommer sex'n tidsnok. Vent 2-3 dater iallfall.

Mannfolk liker å jobbe litt for det.

Har liksom allerede vert til sengs med han. Men skal huske det til neste!

Lenke til kommentar

Det er aldri så bra at det er verdt å stoppe helt opp for. Jeg vil hverken holde meg selv eller henne tilbake fra andre muligheter.

Man kan vel si at jeg går lei. Og jeg vet at det vil skje.

Jeg har funnet damer som tenker nesten prikk likt meg selv. Hvor vi fullfører hverandres tanker på første daten, og hvor vi begge ser tvers gjennom hverandre. Betyr det at vi er perfekte for hverandre? Nei. Det betyr at det blir kjedelig fort.

Jeg liker puslespillet - å finne ut hvem hun er og hvordan hun fungerer. Når det er ferdig, blir det kjedelig, og det oppstår gjensidige forventninger om den andre. Det hender at jeg trosser hennes forventninger fordi jeg føler meg fanget. Resultatet kan bli dårlig stemning, og en uunngåelig avslutning av forholdet. Hvis et forhold gir meg (og da også automatisk henne) mer negativ enn positiv avkastning, så er det ikke lenger verdt bryet med å holde det i gang.

Det er også noe av grunnen til at jeg aldri vil ha unger.

Nei ser den. Skulle vert mer sånn jeg. Hvordan klarer du å styre følelsene dine?

Lenke til kommentar

"Så vist jeg møter han på byn i helga så kan jeg tease han også bare reise hjem istedenfor da? Han har ikke skrevet noe mer til meg enn at han skal ut på fredag. vet ikke om det var en invitasjon eller hva det var."

"Har liksom allerede vert til sengs med han. Men skal huske det til neste!"

Hvorfor spør du når du allerede har utført svaret ditt? :p

Lykke til! Hopper av her.

Lenke til kommentar

Nei ser den. Skulle vert mer sånn jeg. Hvordan klarer du å styre følelsene dine?

Det er automatisk. Enten kan man eller så kan man ikke. En psykolog ville nok kalt det "frykt for forpliktelse" og problematisert det fordi det er en avvikstilstand.

Jeg kunne jo kanskje spurt deg "hvordan klarer du å føle noe så sterkt at du endrer verdisyn og dermed mister all sunn fornuft, noe du kun innser i etterkant?".

En normal person ville ikke vært meg. Og jeg ville ikke vært en normal person.

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Så vist jeg møter han på byn i helga så kan jeg tease han også bare reise hjem istedenfor da? Han har ikke skrevet noe mer til meg enn at han skal ut på fredag. vet ikke om det var en invitasjon eller hva det var."

"Har liksom allerede vert til sengs med han. Men skal huske det til neste!"

Hvorfor spør du når du allerede har utført svaret ditt? :p

Lykke til! Hopper av her.

Var vel mer generelt om jenter og initativ og jenter som dominerer i senga da. 

Lenke til kommentar

Det er automatisk. Enten kan man eller så kan man ikke. En psykolog ville nok kalt det "frykt for forpliktelse" og problematisert det fordi det er en avvikstilstand.

Jeg kunne jo kanskje spurt deg "hvordan klarer du å føle noe så sterkt at du endrer verdisyn og dermed mister all sunn fornuft, noe du kun innser i etterkant?".

En normal person ville ikke vært meg. Og jeg ville ikke vært en normal person.

Har gjort det en gang. Det verste jeg har vært med på å være så avhengig i en annen person. Men tror aldri jeg kommer dit igjen. Når jeg hadde kjæreste i etterkant så var det egentlig ganske lett når vi slo opp. Har aldri gjort meg så avhengig etter det. Nå er jeg vel bare mer redd for å ende opp ensom og alene. noe som jeg også må jobbe med. 

Lenke til kommentar

Jeg liker at jenter tar initiativet til å treffes eller finne på noe - dersom jeg i utgangspunktet liker henne. Hvis jeg ikke liker henne, eller er likegyldig til henne, så liker jeg ikke at hun tar initiativet. Dersom hun gjentatte ganger tar initiativet så oppleves det som mas.

Jeg liker at hun tar initiativet til sex (som i at hun faktisk tar initiativet - ikke at hun kun tar initiativet til å forvente at jeg skal ta initiativet). Men ikke at hun er dominerende. Jeg kan nesten ikke forestille meg det engang. Selv når hun er på toppen, er det jeg som styrer showet.

Lenke til kommentar

Jeg liker at jenter tar initiativet til å treffes eller finne på noe - dersom jeg i utgangspunktet liker henne. Hvis jeg ikke liker henne, eller er likegyldig til henne, så liker jeg ikke at hun tar initiativet. Dersom hun gjentatte ganger tar initiativet så oppleves det som mas.

Jeg liker at hun tar initiativet til sex (som i at hun faktisk tar initiativet - ikke at hun kun tar initiativet til å forvente at jeg skal ta initiativet). Men ikke at hun er dominerende. Jeg kan nesten ikke forestille meg det engang. Selv når hun er på toppen, er det jeg som styrer showet.

ja ser den. Gutter er ganske vanskelige å skjønne seg på syns jeg! Men jeg har jo vert mye i forhold da så trengs vel litt øving. 

Lenke til kommentar

En psykolog ville nok kalt det "frykt for forpliktelse" og problematisert det fordi det er en avvikstilstand.

Det er ikke tilfellet at en psykolog nødvendigvis ville problematisert det. Dessuten så er det ikke så uvanlig, til tross for at du har et mer bevisst forhold til det enn mange andre.

Anonymous poster hash: 8f847...2b0

Lenke til kommentar

Det er ikke tilfellet at en psykolog nødvendigvis ville problematisert det. Dessuten så er det ikke så uvanlig, til tross for at du har et mer bevisst forhold til det enn mange andre.

Anonymous poster hash: 8f847...2b0

"Attachment disorder" er allerede problematisert - per definisjon.

Lenke til kommentar

"Attachment disorder" er allerede problematisert - per definisjon.

Men psykologer er ikke oppsøkende. De går ikke bort til folk som ikke opplever problemer og begynner å plukke dem fra hverandre.

Hvis man selv har et problem, går man til en psykolog. Og da kan psykologen, avhengig av hva slags problem man opplever, se til tilknytnigsforstyrrelse som en mulig årsak/bidragsyter til disse problemene.

Hvis du ikke opplever din egen adferd som problematisk, og den ikke skaper store problemer for menneskene rundt deg, vil heller ingen psykolog i verden problematisere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...