Fallingwater Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Q-tec holder du deg unna! Kabinettene er forsåvidt greie, men strømforsyningen du får med en skammelig dårlig. 350W? Ha! Bare tull. Og en skammelig stor prosent av disse PSUene dør etter å ha blitt brukt en liten stund. I Aopen H600B får du med en Forton/Source 350W strømforsyning som er den mest lydsvake PSUen jeg har hørt i hele mitt liv! Den er også veldig kraftig og kan ofte måles opp mot 400W PSUer av andre merker. (Andre merker inkluderer her ikke Q-tec. Da må du sammenligne med en Q-tec på "1000W" (litt ironisk, bare litt) Her er kabinettet du skal kjøpe. Det bør ikke være tvil i din sjel for hva du bør kjøpe. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Q-tec holder du deg unna! Kabinettene er forsåvidt greie, men strømforsyningen du får med en skammelig dårlig. 350W? Ha! Bare tull. Og en skammelig stor prosent av disse PSUene dør etter å ha blitt brukt en liten stund. I Aopen H600B får du med en Forton/Source 350W strømforsyning som er den mest lydsvake PSUen jeg har hørt i hele mitt liv! Den er også veldig kraftig og kan ofte måles opp mot 400W PSUer av andre merker. (Andre merker inkluderer her ikke Q-tec. Da må du sammenligne med en Q-tec på "1000W" (litt ironisk, bare litt) Her er kabinettet du skal kjøpe. Det bør ikke være tvil i din sjel for hva du bør kjøpe. Den ser kjedelig ut... Gjør den ikke.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Se på prislappen gutt. Dessuten er slike utalelser bare relevante når den kommer fra trådstarter. Jeg synes det er stilig. Det finnes ihvertfall mye kjedeligere kabinetter enn det der. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Var forresten noen som snakka om shuttle sine barebone løsninger? Noen meninger om dette? med spesiell tanke på støydempende kabinetter og kraftig og støysvak psu? Utav det jeg vet er de innih.... dyre... tusenlappene go fly fly liksom... Annen ting jeg også lurte på er Psu til AOpen i forhold til Chieftec sine? Noen store variasjoner angående ytelse og støy der? (Tatt i betraktning at vi her snakker om de "billigeste" i hver avdeling) 0-800 kr m/psu Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Leste forresten nettopp på testen hardware.no hadde gjort av AOpen H600B kabinettet: Vi har allerede nevnt at innmaten i AOpen H600B er identisk med H600A. Det betyr f.eks. at kabinettet kommer med en ferdig montert 80x80mm vifte i bakkant, som suger luft ut av kabinettet. Denne viften støyer noe mye for vår smak. Det er gjort plass til ytterligere 4 kabinettvifter, for totalt 5 kabinettvifter maksimalt (en i front, to i siden og to bak). I tillegg leste jeg: Strømforsyningen har videre en temperaturstyrt vifte, som ved vårt bruk av kabinettet har holdt et godkjent støynivå. Den er langt fra lydløs, men vi har også hørt mye verre. Er dette feil eller er det bare forskjellige tolkninger på hva som egentlig er stille her i verden? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Beklager alle mine poster etter hverandre med jeg kom over Suntek TH-656 kabinettet som dog leveres kun med 300W psu, men som skulle vere støysvak ifølge testen på hw.no .... Her er det snakk om å presse pris mest mulig uten å gå for mye bekostning av kvalitet, støy etc etc... Kan disse sammenlignes? (Aopen H600B og Suntek TH-656) Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) I tillegg leste jeg:Strømforsyningen har videre en temperaturstyrt vifte, som ved vårt bruk av kabinettet har holdt et godkjent støynivå. Den er langt fra lydløs, men vi har også hørt mye verre. Den testen gjelder den gamle utgaven av H600B, den ble levert med 80mm vifte i psu. Er vel ca 1 år siden de bytta ut til den nye utgaven med 120mm. Var jeg deg ville jeg så absolutt gått for H600B, ganske stilig design, SUPER powersupply som med tanke på hva den koster i løssalg gir deg kabinettet nesten gratis! Endret 28. november 2003 av Amnio Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hva med Avantech Midi Tower fra Komplett? Jeg kjøpte selv et slikt kabinett til min nr. 2 PC, og det er BILLIG (kr. 523,-), stillegående og veldig praktisk. PS. Nei, det er ikke pent. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Hva med Avantech Midi Tower fra Komplett? Jeg kjøpte selv et slikt kabinett til min nr. 2 PC, og det er BILLIG (kr. 523,-), stillegående og veldig praktisk. PS. Nei, det er ikke pent. Er PSUen brukbar på denne da? i forhold til Aopen sin? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg har ikke noen vitenskapelig måling på det. Funker helt greit med hardwaren jeg har satt inn. (Erlig talt, 300W holder til det meste, med mindre du har helt spesielle behov.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå