Whiteshit Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Skal ha meg et nytt kabinett til en fantastisk billig penge *grin* Hvor får jeg det mest "stille" kabinettet? Har lenge lurt på qtec, men har ingen erfaringer med dette kabinettet. Disse kabinettene leveres også med 300/350W psu. Bråker disse mer enn boing-flyene? Andre alternativ for en fattig student? nøkkelordene er da her: nytt kabinett, lydskjermende, psu (stille). Mvh Whiteshit Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Skal du kun ha kabinett? I så tilfelle ville jeg vurdert å kjøpe Aopen H600B eller hva det nå heter. Det med 350W fortron/source strømforsyning. Hvis ikke ville jeg nok tatt en titt på shuttle sine barebone løsninger - du får dem ganske billige, og de er veldig stillegående (vet de hadde noen problemer med sine tidligere modeller med psuvifter som knitret osv., men det skal visst være fikset). Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Qtec e djevelens verk. Berre så det er sagt. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Qtec e djevelens verk. Berre så det er sagt. Djevelens verk faktisk. Så feil kan man ta Men var i utgangspunktet på leting etter et kabinett m/psu om jeg ikke hadde forklart det godt nok. Så billig og stille som mulig! Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Som jeg sa... Aopen H600B til 800 kr med en 350W fortron/source PSU er utmerket til ditt bruk. Se på PSdata.no Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Aopen H600B! mye kabinett for en relativt billig penge. Den skal visst være stille også. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 hva med et chieftech, miditower til under tusenlappen? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Sjekka prisguiden på dette AopenH600B kabinettet. Slik jeg kunne se det leveres det med forskjellig psu avhengig av hvor du handler? kan dette stemme eller er jeg ordblind? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Beklager dobbeltposten, men sjekka litt fram og tilbake, og ble egentlig ikke klok på hva egentlig AOpen H600B ble levert med av psu.. Det står ikke spesifisert på noen sider. Det står bare at den er levert med enten 300W eller 350W...men ikke hva slags psu det er snakk om. Tror jeg må legge meg nå, for jeg leste også på itbutikken at frakt på et AOpen H600B kabinett med psu kom på 519 blanke kroner. Vekten er dessuten 45 kg. Det må være det tyngste kabinettet jeg har vært borti Sjekk det selv! Uansett. Blir disse kabinettene levert med 350W fotron/source psu, eller er den en annen jalla-psu de leverer med som bråker som en harley? Det var vel det egentlige spørsmålet i denne posten, beklager alt annet fjas og linker til komikk som kom med. God natt! Lenke til kommentar
NAmE Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) [offtopic] ehh... enten er jeg så trøtt at jeg vet ikke hva, eller så sto det faktisk 10,6kg der... [/offtopic] MEN, når det gjelder Q-tec så hadde jeg en tidligere versjon... PSU var noe støyete, og resten var en skranglekasse av dårlige løsninger... Men det er mulig de har ordnet på det... Endret 22. november 2003 av NAmE Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 For de som bruker linken må en trykke frem kabinettet som inneholder 350W psu. Den ligger til høyre på siden. Der vil det være en noe vanvittig vekt og fraktpris Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Det er noen butikker som leverer med 300w PSU,men 350w er standard. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Satte sammen en boks i Qtek midi sort for et halvår siden, og det var helt greit å bygge i. Ingen superkvalitet naturligvis, og litt knoting før hd-skuffen smatt på plass igjen, men greit nok til kr.450 inkl psu og mva. Boksen inneholder en P4 2.66 med standard tilbehør, og psu drar dette helt fint. Støynivået er ikke av de laveste, men hvis dette var min egen pc ville jeg byttet ut originalviften med en 12db Papst og satt org. vifta i vifteplassen under, og kjørt denne på 5-7 volt. Men jeg tviler på at psu bråker for mye hvis man ikke allerede har spesielt støysvake komponenter i maskina. Originalkjøleren til 2.66`en overdøvde psuvifta nemlig...takk og pris for at Asus har den kjekke temperaturstyrte viftekontrollen på hovedkortene sine (q-fan). Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Men spørsmålet blir da: De butikkene som leverer Aopen H600B kabinettet med 350W, leverer de det med fotron/source psu? Eller må en bytte psu? Er det forresten andre billigere/billige alternativ på markedet? Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Aerocool s203 er å anbefale koster 450 kr på 3dfxcool , med 6 vifteplasser og et stilig design ! Er ikke verdens beste å bygge i men det funker . Så finner du deg en fin PSU på 3dfxcool , skal stikke innom å se hva jeg finner! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Satte sammen en boks i Qtek midi sort for et halvår siden, og det var helt greit å bygge i. Ingen superkvalitet naturligvis, og litt knoting før hd-skuffen smatt på plass igjen, men greit nok til kr.450 inkl psu og mva. Boksen inneholder en P4 2.66 med standard tilbehør, og psu drar dette helt fint. Støynivået er ikke av de laveste, men hvis dette var min egen pc ville jeg byttet ut originalviften med en 12db Papst og satt org. vifta i vifteplassen under, og kjørt denne på 5-7 volt. Men jeg tviler på at psu bråker for mye hvis man ikke allerede har spesielt støysvake komponenter i maskina. Originalkjøleren til 2.66`en overdøvde psuvifta nemlig...takk og pris for at Asus har den kjekke temperaturstyrte viftekontrollen på hovedkortene sine (q-fan). Helt enig! Jeg kjøpte et lignende kabinett til min søsters data og den fungerer egentlig utmerket. Greit nok at det ikke er no Lian-Li kvalitetsfølelse, men hva forventer man til usle 450 kroner? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Men spørsmålet blir da: De butikkene som leverer Aopen H600B kabinettet med 350W, leverer de det med fotron/source psu? Eller må en bytte psu? Er det forresten andre billigere/billige alternativ på markedet? Jau.. I de kabinettene som har 350W så får du med Fotron/Source PSU med 120mm vifte. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Altså jeg fatter ikke hva som er poenget med og herse Q-tecj. Har hatt flere kabinett av dem, og de er helt kurrante. Hvis du ser på prisen, som er inkludert en 300/350W psu er dette meget rimelig. Slutt og kom med usaklige utsagn om Q-tech! Tilbake til saken, dette er psu'en som medfølger H600B. Den er så og si lik denne fra Fortron. Det er en kjempe PSU og så absolutt verdt prisen. Så H600B er et kjempekabinett, men en god og rolig PSU. Tar jeg feil her får dere slå meg(ikke hardt).... Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Tilbake til saken, dette er psu'en som medfølger H600B. Den er så og si lik denne fra Fortron. Det er en kjempe PSU og så absolutt verdt prisen. Så H600B er et kjempekabinett, men en god og rolig PSU. Tar jeg feil her får dere slå meg(ikke hardt).... Yter psuen som Aopen H600B da blir levert med like mye som fotron/source psuen? Jeg mener siden de er nesten like som det her blir sagt? Eller er ytelsen og støynivået forskjellig. (eventuelt hvor radikalt) Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Så vidt jeg vet er AOpen sin 350W m/120mm akkurat den samme som Fortron Source sin 350W m/120mm, dette har bare med markedsføring og merkenavn å gjøre. Dette er samme tendens du ser i f. eks Chieftec kabinetter, det er jo ikke akkurat Chieftec som lager de psuene vil jeg mene å huske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå