Gå til innhold

Wireless bridge med internet i begge ender

Anbefalte innlegg

Hei! sjelden jeg poster her, men fant endelig et problem jeg ikke klarte å google meg fram til!

Prøver å sette opp en LAN imellom meg og naboen der begge har internet via kabelmodem. Har satt opp en wireless bridge imellom og har forbindelse. nettverket ser sånn her ut ca:

LAN1.png

Jeg sitter på høyre siden her og har en telenor router koblet opp mot kabelmodemet. Dette styrer sjappa med DHCP server og trådløst nett som jeg bruker til daglig. Min andre router er koblet til denne og satt opp som et vanlig AP, med retta antenner imot naboen Jeg sitter på 10.0.0.xxx adresser.

På andre siden sitter pr nå en gammel linksys 54 mbs router med dd-wrt programvare. Denne er satt opp som en Client Bridge med 10.0.0.140 som ip og 10.0.0.139(mitt AP) som gateway. Dette fungerer og jeg har tilgang både til resten av mitt nettverk og mitt internett koblet til denne med kabel.

Men her stopper det. Jeg ønsker jo at begge sider av nettverket skal sitte på samme LAN og ha lett tilgang til hverandre sine enheter og filer. naboen har forøvrig 192.168.0.xxx adresser. Hvordan skal jeg få til dette uten av nettverkene tuller med hverandre? Er det mulig å eventuelt dele internett tilkobling for å dele opp/ned hastighet? 

Har prøvd å pinge hans router (192.168.0.1) men får ikke noe forbindelse imellom. Hans nettverk er satt opp som vanlig med en router med DHCP og kabelmodem som det fremgår på bildet.

Tenker jeg helt feil eller skal det være mulig å få dette til å fungere sømløst? default_smile.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...