Gå til innhold

Er det noe jeg bør vite før jeg bytter til OneCall?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kundeservice er ok. Men du bør være klar over at de bruker Netcom nå. De byttet fra Telenor ifjord. Om det er en fordel eller ulempe kommer an på hvilken operatør som har best dekning der du trenger telefonen.

Jeg gikk fra Onecall (Netcom) til Talkmore (Telenor) på grunn av dekningsproblemer der jeg bor.

Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært kunde hos dem for noen år siden, kan ikke utsette noe på kundeservicen på den tiden. Om du sjekker ut Facebook-siden deres så får du raskt inntrykk over hva kundene deres klager på eller eventuelt skryter over.

Andre alternativer som gir mer for pengene er Ice.no hvor du får eksempelvis 1 eller 2 gb data til lavere pris og dekning fra Netcom. Hello leverer også mer data for pengene med sine abonnement og Telenor-dekning men noe lavere hastighet på surfingen enn One Call (10 mbits mot OneCall sine 20 mbits). 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags størrelse abonnement vurderer du?

Antall gigabytes data?

Banzai, ICE og Hello har konkurransedyktige priser, og bør vurderes før du bestiller.

Men alt avhenger av hvor mange gigabytes du har tenkt deg, og eventuelle ekstragreier som Tvilling-SIM.

Netcom/Telia-dekningen er bedre enn Telenor-dekningen på mange steder jeg oppholder meg.

Påstanden at Telenor alltid er best stemte for to år siden. Nå er det ikke sant lengre.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

sjekka One Call som alternativ i 5 sekunder i dag, frem til jeg merka at alle dataabonnement er maks 20mbit. 

Lenke til kommentar

Netcom/Telia-dekningen er bedre enn Telenor-dekningen på mange steder jeg oppholder meg.

Påstanden at Telenor alltid er best stemte for to år siden. Nå er det ikke sant lengre.

Er enig i den, ingen av dem er best lengre. Telenor har dog fortsatt flere basestasjoner totalt enn Netcom og i teorien bedre dekning om man tar hele landet under ett men Telia har virkelig tatt seg sammen siste året. For min del er Telenor fortsatt best på de mer obskure stedene jeg ferdes (hytten vår ved sjøen og ene hytten på fjellet) men i det daglige i huset vårt og på jobb så er det ingen merkbar forskjell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alle svarene! Skal sjekke disse andre merkene før jeg bestemmer meg. Har de alle god kundeservise? Eller er noen av dem kjent for å være dårlige? 

Det 1gb abonnementet Hello har tror jeg vil passe meg veldig bra! 

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Det er en bug inne på Onecall sine sider som man kunne utnytte godt utav før, vet ikke om den fortsatt funker.

Forøvrig vil jeg bare si at Netcom suger hvis du bor nord i landet, ute på kysten eller ute i distriktene. Der er nok Telenor best. Er mange fiskere som klaget på Onecall når de byttet til netcom-dekning fordi mange mistet dekningen mens de var ute på havet.

Kundeservicen er helt ok, men de har enda ikke klart å skaffet meg mobilsvar med automatisk stemme (slik at jeg selv slipper å lage en talebeskjed til folk som ikke får tak i meg) selv om jeg har bestilt det på siden dems i tillegg tll å snakke med 4 forskjellige kundebehandlere. Ga bare opp mobilsvar til slutt.

Personlig blir jeg nok å bytte til et rimeligere mobilabonnement med Telenor-dekning da det funker bedre på hytta.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alle svarene! Skal sjekke disse andre merkene før jeg bestemmer meg. Har de alle god kundeservise? Eller er noen av dem kjent for å være dårlige? 

Det 1gb abonnementet Hello har tror jeg vil passe meg veldig bra! 

Jeg har hatt Hello siden november 2015 og er veldig fornøyd. God oppfølging av kundeservice de få gangene jeg har hatt behov for å kontakte dem og de har levert som forespeilet. Om du ønsker Telenor-dekning og vil ha et rimelig abonnement med fri bruk av ordinære ringeminutter, sms og mms + 1 gb data så er det ingen som slår Hello på pris. Om du kan leve med Telia sin dekning så er Ice.no et alternativ til 1 krone mindre i mnd enn Hello for 1 gb-abonnement men jeg har ikke personlig erfaring med kundeservicen deres. 

Personlig ser jeg ingen grunn til å betale mer for et abonnement hos One Call vs Hello eller Ice sine tilbud. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, fikk nettopp sms fra Telenor. De vil vist beholde meg som kunde. De kan sette ned prisen min med hele 30kr vist jeg binder meg i 1 år! Abonnementet jeg har hos dem koster 250kr å det nye jeg får hos Hello koster 100 å er uten binding.

Endret av TheOats
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke imponerende.

Faktisk mye dårligere enn den gangen jeg byttet fra Netcom til Talkmore, og Netcom prøvde å vinne meg tilbake.

Det klarte de ikke, med litt høyere pris og mye dårligere dekning.

Hovedgrunnen til at jeg byttet den gangen var at Telenor var først ute med 3G på hytta. Nå har begge det, og jeg opplever Telia som best. Sånn var det ikke for få år siden.

Jeg vil ikke anbefale å binde seg til dagens dårlige tilbud og høye priser.

Det kan bli bedring i løpet av året, men du som har binding kan ikke lett bytte til et billigere abonnement .

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Haha, fikk nettopp sms fra Telenor om at de gjerne vil beholde meg som kunde. De sier sette ned prisen min med hele 30kr vist jeg binder meg i 1 år! Abonnementet jeg har hos dem koster 250kr å det nye jeg får hos Hello koster 100 å er uten binding.

Ikke rare tilbudet, bare å gå for da Hello. Jeg er sikker på at du vil bli fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...