Murten Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hei. Jeg skal kjøpe ny harddisk og vurderer S-ATA. Men jeg lurer på om jeg slipper å sette opp maskinen på nytt med alle progammene den inneholder. Hvis jeg kjøper en vanlig IDE disk kan jeg jo bare legge inn Imagefila på ny, men det nytter vel ikke på en siden den trenger S-ATA drivere, eller? Jeg lurer også på om jeg eventuelt kan starte på den gamle IDE disken og ha S-ATA disken formatert og klar, installere driverene på den gamle IDE disken (Jeg går ut fra at S-ATA disken kan være disk 2 i starten) når S-ATA disken er stasjon D, deretter lage ny imagefil og så legge image fila in på S-ATA disken for å så starte på den. Er dette mulig? Er det noen som har hatt det samme problemet og har noen gode tips om hvordan jeg kan bruke de gamle Image filene for å slippe å sette opp maskinen på ny? Jeg har nå kjørt på Fat32 men har denne gangen tenkt å prøve NTFS. Jeg Kjører Xp pro, PowerQuest drive Image 2002, Partition Magic Pro 7,0. Jeg håper noen har noen gode tips før jeg bestiller disk. Hilsen Murten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg har nå kjørt på Fat32 men har denne gangen tenkt å prøve NTFS. Men da må du jo legge inn på nytt. Hvis du bruker et image program så flytter du filsystemet, hadde du FAT så får du FAT. Lenke til kommentar
Murten Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Er det mulig å kopiere filene over fra en Ide disk ( C ) med Fat 32 til den nye disken S-ATA (Foreløpig D) med NTFS etter at jeg har lagt inn driverene for S-ATA. Vil maskinen starte normalt på S-ATA disken etterpå da? Er det noen forslag på hvordan jeg kan få dette til? Jeg skulle bare vist om dette går før jeg bestiller ny disk, kanskje det er noen andre forslag til hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg skulle gjerne ha sluppet å sette opp alt på ny. Hilsen en som bare skulle hvist. Lenke til kommentar
Murten Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Hei. Er det noen som har noen tips i dag? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Burde kanskje sagt det på en litt annen måte. Du kan konvertere fra FAT til NTFS, så du kan bruke image og slipper du å legge inn på nytt. Ulempen er at det er stor sjangs for at du får 512 byte cluster istedetfor 4KB, det går da litt tregere. Men S-ATA spørsmålene dine må noen andre svare på. Lenke til kommentar
Murten Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Er det en annen mulighet for å få kopiert over filene hvis jeg formaterer til NTFS på forhånd slik at jeg kan ha 4KB cluster. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Det er i praksis så godt som umulig å kopiere Windows uten å bruke et image. Hvis du begynner å kopiere filer på vanlig måte så finner du fort ut at det skjærer seg, filer som er i bruk kan ikke kopieres, og Windows har mange filer som er i bruk. Mulig du kan konvertere til 4KB cluster, har ikke studert det. Sjekk disse: http://support.microsoft.com/?kbid=140365 http://www.winnetmag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=4875 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå