MysilBergsprekken92 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Hei alle sammen. Vet ikke om denne er plassert riktig, men om det ikke skulle være tilfelle kan moderatorer gjøre som de vil. Jeg skal ta teoriprøven for MC klasse A2 om 2 dager (21.04). Regner med selve prøven er helt lik som klasse A, da det fortsatt er snakk om samme kjøretøy. Jeg har ikke fylt 24 enda. I forbindelse med det har jeg noen spørsmål. Jeg har lest ferdig boken "Veien til førerkortet" for motorsykkel og tatt noen prøver på Teoritentamen.no bare for og se hvordan jeg ligger an. 40 spørsmål, hvor jeg kan ha 6 feil for å bestå. Mitt største problem er at 20 av de spørsmålene omtrent er relatert i forhold til bilteorien. (Vet ikke om det vil bli slik under selve teoriprøven) Jeg har førerkort klasse B, men det er 6 år siden jeg tok teoriprøven for denne klassen. Bremselengder vil bli mitt største problem her da matte og hodet mitt passer dårlig sammen. Noen som kan eventuelle formler for å regne ut slik? Videre lurer jeg på hva slags type spørsmål som vil være sikre gjengangere for de av dere som har tatt prøven før? Hvilke typer emner jeg burde lese ekstra mye på osv. Jeg er klar over at jeg har 90 minutter til rådighet under selve prøven, bør ta meg god tid når spørsmål og svaralternativ leses. Håper på svar Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Heisann, kan ikke svare på alle spørsmålene dine men noen. Når jeg øvde til teori så brukte jeg i hovedsak teoritentamen. Øvde til jeg til slutt hadde 1-2 feil. Kunne de fleste spørsmålene utenat. Jeg synes personlig prøven hos biltilsynet var enklere enn de jeg hadde øvd på men er jo veldig tilfeldig. I hvertfall, ikke les for lenge på spørsmålene. Magefølelsen er som oftest riktig og begynner du å tvile da går det dårlig. Foresten så er teoriprøven lik for alle mc klasser så når du tar A så slipper du ny prøve Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå