The Rock Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hallo jeg har OC min p4 2,4 GHz til 3010 Mhz Er det mye. Har bare økt volten til 1,575. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hallo jeg har OC min p4 2,4 GHz til 3010 Mhz Er det mye. Har bare økt volten til 1,575. Er ikke så altfor gæli... Bare pass på å ikke øke spenninga så veldig mye. P4'er har vist seg å ikke være spesielt glade i høye spenninger. Ikke bare øker temperaturen når du øker spenninga (og dermed reduserer levetiden), så kan spenninga i seg selv skade CPUen slik at den får kraftig redusert levetid. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 1.575 er ikke så mye. Hvis man øker over 1.7-1.75V da har man passert det Intel sier er grensa for Northwood kjernen. Da kan prosessoren lett bryte sammen etter kort tid, p.g.a slik "elektronmigrasjon" og antageligvis overoppheting av kjernen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 har min 2,4c (regner med det er c versjonen du snakker om) på 3,1 uten å øke spenningen : Det er varmt, men det går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå