soundwall Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Finnes det dvd brennere/spillere (cd drev uansett liksom) som går på s-ata? svigers skal kjøpe nytt opplegg etter en brann, og vil ha sata løsninger tvers gjennom. (han hater vanlige flatkabler - selv runde) hehe ser det er konvertere på markedet, men funker de på ATAPI enheter også? -s Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 jeg vet ikke om konvertere vil fungere men har en følese at det ikke vil det (men jeg har tatt feil før og vil sikkert ta feil igjen:) men det jeg vet er at dvd spillere/brennere vil komme med sata interface men det tar nok en liten stund før de første modeller kommer Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg mener det skal gå fint å bruke S-ATA på optiske enheter, selv kan jeg ikke bruke det, fordi at den overgangen fra S-ATA til P-ATA er for stor, slik at strømkontakten til enheten ikke får plass. Men har du enheter som har en plass til overgangen så går det bra. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hos meg funker det ikke med en s-ata overgang på nec-1300. Windows står bare å henger under oppstart. Finner ikke DVD-brenner'n.. Bruker highpoint s-ata konverterane. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 well.. i mellomtiden har jeg bestilt 4 slike: http://www.abit.com.tw/page/no/multimedia/...E+to+Serial+ATA og satser på at det skal virke med mitt max3 abit hovedkort... og abit viser også bilder av cdrom med konverteren på så... får delene mandag så det er bare å krysse fingrene -s Lenke til kommentar
OddiTheBody Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Det skal nok funke bra på ditt hovedkort så lenge du har Silicon Image kontroller på det. Står ihvertfall så her http://www.abit-usa.com/technology/serillel_new.php Var forresten å kjøpte meg to sånne idag til harddiskene. Deilig å bli kvitt de ide kablene. Har et MSI hovedkort så har ikke giddi å prøvd å få cd-romen til å funke med de. Det kommer sikkert snart en løsning for oss som ikke har Silicon Image kontroller om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå